A6 C5 skrzynia tiptronic 2.4 V6
A6 C5 skrzynia tiptronic 2.4 V6
w ostatnim czasie postawilem auto do mechanika na wymiane wszystkich olejow,wiltrow.paskow itp.w aucie mam skrzynie tiptronic,wiec mechanicy stwierdzili ze moje audi wlasnie przekroczylo 200tys przebiegu i nalezy zmienic filtr i olej skrzyni...no i sie zgodzilem..no ale teraz zaczynam tego załowac..nie wiem co sie zaczyna dziac...nie zawsze tak ma jak na razie tylko czasami....hamujac do skrzyzowania z duzej predkosci do zera,poczym chce ruszyc to wrazenie jest takie...dodaje gazu,obroty rosna a samochod sie toczy a nagle tak jak by dopiero po czasie zlapal i jest straszne szarpniecie...nie raz jak jest zimny to podczas jazdy ma tak przy zmianie biegow na automacie ze szarpnie.jak na razie rzadko to sie zdarza no ale bylo elegancko....bardzo płynnie wszystko chodziło a teraz cos sie zaczyna dziac....miał moze ktos taki przypadek....moze słyszal cos na ten temat...moze ktos wie o co chodzi....?!jak mozecie pomozcie.....pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 24 paź 2010, 17:55 przez Ceglasty, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja Perełka . . .
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Mam chyba bardzo podobny przypadek ale moi mechanicy chyba bardziej trafili w stan oleju szarpanie się pojawilo ale co prawda nie aż tak odczuwalne a było dobrze. Ja mysle ze to stan oleju jest nie odpowiedni. Jest specjalana procedura której trzeba się trzymać przy wymianie oleju. sprawdzanie stanu oleju wykonuje się przy max 40 stopniach C temperatury oleju w skrzyni. I co ważne zalewa siętylko i wyłacznie odpowiedni olej . taki jak jest podany przez producenta. NA forum jest opisana cała procedura bardzo dobrze. Ja żałuję wymiany oleju bo skrzynia pracowała idealnie. I wiem że juz nigdy wiecej niz nie wymienie w skrzyni a poczekam az padnie. mniejsze koszty za duze ryzyko.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
all-tiptronic-zf-zbior-wiedzy-wymiana-f ... t10267.htm
Tu masz co i jak powinieneś zrobić. Niżej w tym wątku jest caly bardzo szczegółowy opis wymiany oleju w skrzyni 5 biegowej ZF. CZyli takiej jak ty masz i ja mam. Przeczytaj i daj znać co zrobiłeś nie tak albo czy zrobileś wszsytko z opisem zgodnie. WAZNE
Tu masz co i jak powinieneś zrobić. Niżej w tym wątku jest caly bardzo szczegółowy opis wymiany oleju w skrzyni 5 biegowej ZF. CZyli takiej jak ty masz i ja mam. Przeczytaj i daj znać co zrobiłeś nie tak albo czy zrobileś wszsytko z opisem zgodnie. WAZNE
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
- Bart-S
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
- Imię: Damian
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
Zależy w jakim roczniku szukasz auta. Nie zgodzę się z moimi przedmówcami - od 4 lat użytkuję Multitronica i nie miałem z nim żadnych problemów. Sęk w tym, że pierwsze skrzynki CVT (2000-2003) są rzeczywiście niedopracowane (słaby soft, mało wydajna hydraulika, źle dobrane sprzęgło). Aby mieć święty spokój trzeba celować w modele od 2004 w górę - chociaż kupując starsze roczniki coraz częściej zdarza sie, że skrzynki są już po modyfikacji i poza regularną wymianą ATF nie trzeba wiele przy nich robić... Grunt to dobrze sprawdzić auto z CVT przed zakupem.Anteka6 pisze:jaką skrzynie wybrać tip tronic czy multi
Co do negatywnych opinii o Multitronic - niestety, w większości przypadków są powielane przez osoby, które o tej skrzyni zielonego pojęcia nie mają... Jest tyle niedokoĂączonych tematów o Multi ponieważ konstrukcja ta, nadal przysparza naszym rodzimym mechanikom za dużo problemów. Nasze polskie realia są takie, że jak się na czymś nie znasz to się do tego nie przyznasz tylko powiesz - że jest do dupy...

- Bart-S
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
- Imię: Damian
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
Fajnie się tym jeździ - ta konfiguracja nie jest awaryjna (max. Nm w silnikach BDW to 230Nm czyli skrzynka spokojnie to zniesie). Co do mocy i zapotrzebowania na nią - zależy czym jeździłeś wcześniej... Jeśli autkiem z profilu to po przesiadce będziesz miał wrażenie, że od dołu 2.4 nie jedzie (ale to już wina dostępności niutonów w danym zakresie obrotów - inna charakterystyka pracy silnika diesla i benzynowegoMoldzio pisze:Mnie też interesuję A6 C6 w silniku 2.4 ale skrzyni tiptronic. Tylko nie wiem jak rozpoznać czy jest to multi czy tip? Wytłumaczy mi to ktoś po ludzku?
I jak z tymi silnikami 2.4 Mocy starcza? Awaryjne nie awaryjne? na co zwrócic uwagę przy zakupie. Pytam praktyków nie teoretyków.


Co do rozpoznania - nie widzę problemu... Jeśli V6 2.4 w nadwoziu C6 ma automat to musi to być Multitronic (nie wypuszczano tego silnika z tipem).
Przy zakupie szukasz po prostu nieprawidłowości w działaniu - czy na wyświetlaczu pojawia się wskaźnik awaryjnego trybu pracy skrzyni, czy szarpie lub ślizga się podczas ruszania, jak zachowuje się zimny a jak rozgrzany...
- gregor100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 150
- Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
- Lokalizacja: dublin/irlandia
Co do wygody to na 5, ja sobie osobiscie nie wyobrazam machac wajcha w budzie C6Moldzio pisze:Mnie też interesuję A6 C6 w silniku 2.4 ale skrzyni tiptronic. Tylko nie wiem jak rozpoznać czy jest to multi czy tip? Wytłumaczy mi to ktoś po ludzku?
I jak z tymi silnikami 2.4 Mocy starcza? Awaryjne nie awaryjne? na co zwrócic uwagę przy zakupie. Pytam praktyków nie teoretyków.


Puki co u mnie silnik lata elegancko ,lac dobry olej i regolarnie sprawdzac stan bo troche pijeeee

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 lut 2010, 00:01
- Lokalizacja: holandia/ ede
witam mam audi a6 c5 z 2001 roku z silnikiem 2.4 wlasnie w multitronic, kupilem je kiedy mialo najechane 225 tys, ale przy 218 mialo robione konkretny przeglad, wlacznie z wymiana rozrzadu. problem polega na tym ze od pewnego czasu swieci sie kontrolka check engine, a przy przyspieszaniu miga kontrolka od ASR, auto wogole nie ma mocy, jakby sprzeglo sie slizgalo......szok, niby 165 km a taki bat ze seicento by mnie objechalo, pozatym niewiem co to jest dokladnie ale z lewej strony silnika pod uszczelka od zaworow gdzies kapie olej i jakis geniusz obwinal to albo uszczelnil jakas szmatka....co prawda plam pod autem niema ale cos lekko na kolektor i dodatkowo ta gowniana szmatka smierdzi.....co z tym zrobic Panowie....czekam na podpowiedzi, pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Do sprawdzenia i zapewne do udrożnienia układ odpowietrzający silnik a następnie wymiana cieknących uszczelek.kacperbernat pisze: ale z lewej strony silnika pod uszczelka od zaworow gdzies kapie olej i jakis geniusz obwinal to albo uszczelnil jakas szmatka....co prawda plam pod autem niema ale cos lekko na kolektor i dodatkowo ta gowniana szmatka smierdzi.....co z tym zrobic Panowie...
Co do pierwszego pytania to musisz podłączyć się do vaga i sczytać błędy.