Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

A6 C5 skrzynia tiptronic 2.4 V6

Układ napędowy i skrzynie biegów
Ceglasty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:25
Lokalizacja: Dłutowo

A6 C5 skrzynia tiptronic 2.4 V6

Post autor: Ceglasty » 22 paź 2010, 12:57

w ostatnim czasie postawilem auto do mechanika na wymiane wszystkich olejow,wiltrow.paskow itp.w aucie mam skrzynie tiptronic,wiec mechanicy stwierdzili ze moje audi wlasnie przekroczylo 200tys przebiegu i nalezy zmienic filtr i olej skrzyni...no i sie zgodzilem..no ale teraz zaczynam tego załowac..nie wiem co sie zaczyna dziac...nie zawsze tak ma jak na razie tylko czasami....hamujac do skrzyzowania z duzej predkosci do zera,poczym chce ruszyc to wrazenie jest takie...dodaje gazu,obroty rosna a samochod sie toczy a nagle tak jak by dopiero po czasie zlapal i jest straszne szarpniecie...nie raz jak jest zimny to podczas jazdy ma tak przy zmianie biegow na automacie ze szarpnie.jak na razie rzadko to sie zdarza no ale bylo elegancko....bardzo płynnie wszystko chodziło a teraz cos sie zaczyna dziac....miał moze ktos taki przypadek....moze słyszal cos na ten temat...moze ktos wie o co chodzi....?!jak mozecie pomozcie.....pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 24 paź 2010, 17:55 przez Ceglasty, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja Perełka . . .

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 23 paź 2010, 13:56

Mam chyba bardzo podobny przypadek ale moi mechanicy chyba bardziej trafili w stan oleju szarpanie się pojawilo ale co prawda nie aż tak odczuwalne a było dobrze. Ja mysle ze to stan oleju jest nie odpowiedni. Jest specjalana procedura której trzeba się trzymać przy wymianie oleju. sprawdzanie stanu oleju wykonuje się przy max 40 stopniach C temperatury oleju w skrzyni. I co ważne zalewa siętylko i wyłacznie odpowiedni olej . taki jak jest podany przez producenta. NA forum jest opisana cała procedura bardzo dobrze. Ja żałuję wymiany oleju bo skrzynia pracowała idealnie. I wiem że juz nigdy wiecej niz nie wymienie w skrzyni a poczekam az padnie. mniejsze koszty za duze ryzyko.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Ceglasty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:25
Lokalizacja: Dłutowo

Post autor: Ceglasty » 24 paź 2010, 17:49

olej mialem lany tak jak podaje producent...dzwonilem po serwisach i podano mi...tak w ogole to wszystko co robie to zakladam orginalne rzeczy i inne podzespoły.tak wiec jedyne co moze byc to nie wlasciwy stan oleju.tylko jak to sprawdzic....pozdrawiam
Moja Perełka . . .

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 24 paź 2010, 17:56

all-tiptronic-zf-zbior-wiedzy-wymiana-f ... t10267.htm

Tu masz co i jak powinieneś zrobić. Niżej w tym wątku jest caly bardzo szczegółowy opis wymiany oleju w skrzyni 5 biegowej ZF. CZyli takiej jak ty masz i ja mam. Przeczytaj i daj znać co zrobiłeś nie tak albo czy zrobileś wszsytko z opisem zgodnie. WAZNE
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Ceglasty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:25
Lokalizacja: Dłutowo

Post autor: Ceglasty » 24 paź 2010, 18:00

ach....dobra....dziekowa....lukne na to i zobacze co i jak...pozdro
Moja Perełka . . .

Anteka6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Kołbiel

Post autor: Anteka6 » 13 lut 2012, 21:19

jaką skrzynie wybrać tip tronic czy multi
antek2011

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 13 lut 2012, 21:21

Anteka6, zdecydowanie tiptronic.

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 14 lut 2012, 07:04

Anteka6 pisze:jaką skrzynie wybrać tip tronic czy multi
Zależy w jakim roczniku szukasz auta. Nie zgodzę się z moimi przedmówcami - od 4 lat użytkuję Multitronica i nie miałem z nim żadnych problemów. Sęk w tym, że pierwsze skrzynki CVT (2000-2003) są rzeczywiście niedopracowane (słaby soft, mało wydajna hydraulika, źle dobrane sprzęgło). Aby mieć święty spokój trzeba celować w modele od 2004 w górę - chociaż kupując starsze roczniki coraz częściej zdarza sie, że skrzynki są już po modyfikacji i poza regularną wymianą ATF nie trzeba wiele przy nich robić... Grunt to dobrze sprawdzić auto z CVT przed zakupem.

Co do negatywnych opinii o Multitronic - niestety, w większości przypadków są powielane przez osoby, które o tej skrzyni zielonego pojęcia nie mają... Jest tyle niedokoĂączonych tematów o Multi ponieważ konstrukcja ta, nadal przysparza naszym rodzimym mechanikom za dużo problemów. Nasze polskie realia są takie, że jak się na czymś nie znasz to się do tego nie przyznasz tylko powiesz - że jest do dupy... ;) Jeśli już ktoś ma pojęcie o CVT to kasuje za to niemiłosierne pieniądze - do tego dochodzi brak after marketu no i robią się horrendalne sumy. Na szczęście, powoli zaczyna się to zmieniać...

Moldzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 03 lut 2012, 11:22
Lokalizacja: Żory

Post autor: Moldzio » 25 mar 2012, 12:28

Mnie też interesuję A6 C6 w silniku 2.4 ale skrzyni tiptronic. Tylko nie wiem jak rozpoznać czy jest to multi czy tip? Wytłumaczy mi to ktoś po ludzku :-)?
I jak z tymi silnikami 2.4 Mocy starcza? Awaryjne nie awaryjne? na co zwrócic uwagę przy zakupie. Pytam praktyków nie teoretyków.

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 25 mar 2012, 17:09

Moldzio pisze:Mnie też interesuję A6 C6 w silniku 2.4 ale skrzyni tiptronic. Tylko nie wiem jak rozpoznać czy jest to multi czy tip? Wytłumaczy mi to ktoś po ludzku :-)?
I jak z tymi silnikami 2.4 Mocy starcza? Awaryjne nie awaryjne? na co zwrócic uwagę przy zakupie. Pytam praktyków nie teoretyków.
Fajnie się tym jeździ - ta konfiguracja nie jest awaryjna (max. Nm w silnikach BDW to 230Nm czyli skrzynka spokojnie to zniesie). Co do mocy i zapotrzebowania na nią - zależy czym jeździłeś wcześniej... Jeśli autkiem z profilu to po przesiadce będziesz miał wrażenie, że od dołu 2.4 nie jedzie (ale to już wina dostępności niutonów w danym zakresie obrotów - inna charakterystyka pracy silnika diesla i benzynowego ;) ). Natomiast kultura pracy i doznania "akustyczne" vs. 1.9TDI jak najbardziej na korzyść wolnossaka <okok>

Co do rozpoznania - nie widzę problemu... Jeśli V6 2.4 w nadwoziu C6 ma automat to musi to być Multitronic (nie wypuszczano tego silnika z tipem).

Przy zakupie szukasz po prostu nieprawidłowości w działaniu - czy na wyświetlaczu pojawia się wskaźnik awaryjnego trybu pracy skrzyni, czy szarpie lub ślizga się podczas ruszania, jak zachowuje się zimny a jak rozgrzany...

Awatar użytkownika
gregor100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
Lokalizacja: dublin/irlandia

Post autor: gregor100 » 26 mar 2012, 22:24

Moldzio pisze:Mnie też interesuję A6 C6 w silniku 2.4 ale skrzyni tiptronic. Tylko nie wiem jak rozpoznać czy jest to multi czy tip? Wytłumaczy mi to ktoś po ludzku :-)?
I jak z tymi silnikami 2.4 Mocy starcza? Awaryjne nie awaryjne? na co zwrócic uwagę przy zakupie. Pytam praktyków nie teoretyków.
Co do wygody to na 5, ja sobie osobiscie nie wyobrazam machac wajcha w budzie C6 :) co do mocy moim zdanien daje rade, wczesniej jezdzilem 330xd rowniez w automacie i powiem szczerze ze wielkiej roznicy nie ma(przy wyprzedzaniu <lol> )
Puki co u mnie silnik lata elegancko ,lac dobry olej i regolarnie sprawdzac stan bo troche pijeeee <uoee>

yooo25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 21 gru 2007, 17:05
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: yooo25 » 16 kwie 2012, 12:12

a czym się różni multi w c6 od tej w c5 ?

bo wszędzie piszą ze mutli na maxa awaryjna
Sprzedam Audi A6 C5 Avant idealny stan

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 16 kwie 2012, 17:08

Lepszy soft i wydajniejsza hydraulika.

kacperbernat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 lut 2010, 00:01
Lokalizacja: holandia/ ede

Post autor: kacperbernat » 19 sie 2012, 19:35

witam mam audi a6 c5 z 2001 roku z silnikiem 2.4 wlasnie w multitronic, kupilem je kiedy mialo najechane 225 tys, ale przy 218 mialo robione konkretny przeglad, wlacznie z wymiana rozrzadu. problem polega na tym ze od pewnego czasu swieci sie kontrolka check engine, a przy przyspieszaniu miga kontrolka od ASR, auto wogole nie ma mocy, jakby sprzeglo sie slizgalo......szok, niby 165 km a taki bat ze seicento by mnie objechalo, pozatym niewiem co to jest dokladnie ale z lewej strony silnika pod uszczelka od zaworow gdzies kapie olej i jakis geniusz obwinal to albo uszczelnil jakas szmatka....co prawda plam pod autem niema ale cos lekko na kolektor i dodatkowo ta gowniana szmatka smierdzi.....co z tym zrobic Panowie....czekam na podpowiedzi, pozdrawiam

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 19 sie 2012, 21:09

kacperbernat pisze: ale z lewej strony silnika pod uszczelka od zaworow gdzies kapie olej i jakis geniusz obwinal to albo uszczelnil jakas szmatka....co prawda plam pod autem niema ale cos lekko na kolektor i dodatkowo ta gowniana szmatka smierdzi.....co z tym zrobic Panowie...
Do sprawdzenia i zapewne do udrożnienia układ odpowietrzający silnik a następnie wymiana cieknących uszczelek.
Co do pierwszego pytania to musisz podłączyć się do vaga i sczytać błędy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl