Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c5] wyjecie MCpersona-zbierznosc

Zawieszenie
krzysztof2010
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 18 paź 2010, 08:47
Lokalizacja: Esbjerg (Denmark)

[a6 c5] wyjecie MCpersona-zbierznosc

Post autor: krzysztof2010 » 20 paź 2010, 16:10

witam czy po wyjeciu mcpersonow z przodu i wymianie amorkow trzeba potem ustawiac zbierznosc kol?????
krzysiek

Awatar użytkownika
DawidM3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 29 paź 2009, 08:21
Lokalizacja: War Maz

Post autor: DawidM3 » 20 paź 2010, 17:50

Oczywiście że tak.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 22 paź 2010, 22:56

krzysztof2010 pisze:witam czy po wyjęciu Macpherson z przodu i wymianie amorków trzeba potem ustawiać zbieżność kol?????
to zależy co nazywasz Macpherson'em bo różne padają nazwy, niektórzy tak nazywają zwrotnice, wahacze, albo komplet amorów ze sprężyną
jeżeli to ostanie, to nie trzeba robić zbieżności

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 23 paź 2010, 10:27

goly191 pisze:...jeżeli to ostanie, to nie trzeba robić zbieżności
Czemu w tym ostatnim przypadku nie ma takiej potrzeby ?
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 23 paź 2010, 11:55

maxon pisze: Czemu w tym ostatnim przypadku nie ma takiej potrzeby ?
wyciągnięcie amorką ze sprężynom w komplecie, nie wypływa na zmianę zbieżności
nie ruszana jest regulacja konta koła
przynajmniej w C5 jest to spokojnie do wyjęcia

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 23 paź 2010, 15:18

goly191 pisze:
maxon pisze: Czemu w tym ostatnim przypadku nie ma takiej potrzeby ?
wyciągnięcie amorką ze sprężynom w komplecie, nie wypływa na zmianę zbieżności
nie ruszana jest regulacja konta koła
przynajmniej w C5 jest to spokojnie do wyjęcia
Jeśli kolumna jest wymieniana to po takiej operacji warto przeprowadzić kontrolę. Albo kontrolować stan ogumienia (jak kto woli).
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 23 paź 2010, 16:12

pawelk600 pisze:Bardzo ciekawy jestem jak wpływa na zbieżność w A6 C5 wymontowanie i zamontowanie zwrotnicy, np w celu wymiany łożyska koła? <hmm>
ogólnie dobre pytanie, w sumie jeżeli odkręcimy końcówkę drążka od zwrotnicy, to tam też nie ma regulacji, no ale po takiej operacji jednak bym sprawdził chociaż zbieżność
Jeśli kolumna jest wymieniana to po takiej operacji warto przeprowadzić kontrolę. Albo kontrolować stan ogumienia (jak kto woli).
tylko jaka kolumna, co u Ciebie znaczy słowo kolumna, tak z ciekawości, bo dla niektórych będzie to kolumna kierownicza, czy też maglownica, a jeżeli chodzi Ci o komplet amorka ze sprężyną to sprawdzałem to, bo wymieniałem, a gdy pojechałem na zbieżność to nie było co ustawiać
jako, że ostatnio wymieniałem maglownicę, to nawet po takie operacji jeżeli dobrze byś zwracał uwagę to trafisz prawie idealnie, z moim mechanikiem nie mieliśmy na to czasu, ale ostatecznie okazało się ok 1-2mm rozbieżności, co oczywiście poprawiliśmy ustawieniem zbieżności
ogólnie zła zbieżność przeważnie słyszalna jest też przy wchodzeniu sporą prędkością w ostry zakręt :-D

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 23 paź 2010, 16:47

goly191 pisze: tylko jaka kolumna, co u Ciebie znaczy słowo kolumna...
A o czym mowa ? Zresztą nieważne, akademicka wymiana się robi.
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 23 paź 2010, 19:00

maxon pisze:A o czym mowa ? Zresztą nieważne, akademicka wymiana się robi.
dlaczego akademicka
przecież można to wyjaśnić, przecież każdy może się mylić, albo mieć inna (np nie prawidłową) część na myśli
po to chyba fora, żeby takie wątpliwości rozwiewać

Depo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlasie
Kontakt:

Re: [a6 c5] wyjecie MCpersona-zbierznosc

Post autor: Depo » 23 paź 2010, 22:22

krzysztof2010 pisze:witam czy po wyjeciu mcpersonow z przodu i wymianie amorkow trzeba potem ustawiac zbierznosc kol?????
Nie , chyba że kontrolnie.

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 24 paź 2010, 08:30

Pisałem, że warto w celach kontrolnych. Albo kontrolować stan opon jak kto woli.

Ja osobiście płacę 50 PLN za kontrolę + ew. za ustawienie osobno za punkt.

Wystarczy zebrać remont zawieszenia na jeden raz jak chcesz zaoszczędzić na diagnostyce.

Można nie kontrolować, ale to wg mnie skórka za wyprawkę może być. Tak naprawdę mimo, że np zbieżność ustawiłeś 15kkm temu to przy obecnej naprawie, bez względu czy ją wykonasz czy nie, zbieżność może nie być najlepsza. Wiadomo jakie są nasze drogi, fura też się zużywa. Dlatego przy takiej okazji warto zrobić kontrolę. W końcu kapcie i zdrowie drogie ;)

Ale to moja opinia, z którą osobiście się zgadzam :mrgreen:
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 24 paź 2010, 09:21

pawelk600 pisze:Ale dlaczego? Co konkretnie decyduje o tym?
Będę wdzieczy za jakieś techniczne aspekty, a nie moralne przekonania w tej kwestii.....
jak każdy wie, końcówka drążka ma w zwrotnicy tylko "jedno" miejsce
nie ma w zwrotnicy żadnej regulacji, jest wsadzana w zwrotnicę, przykręcana śrubą z góry i kontrą prosto (aby nie miała możliwości wyskoczenia) ale nie ma regulacji
tak samo jest z wahaczami, one nie mają regulacji, szczególnie jeżeli wymieniamy na takiej samej firmy
rozmawiałem ze znajomym co ma spory warsztat i u niego robiłem zbieżność, po wymianie drążków i końcówek, to dokładnie takie coś mi powiedział
każdy zrobi jak uważa, ja opisuje to co powiedział mechanik, oraz to co można samemu wywnioskować po takich operacjach

jac_ek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 19 wrz 2009, 14:48
Lokalizacja: Toruń

Post autor: jac_ek » 24 paź 2010, 09:46

goly191 pisze:
jak każdy wie, końcówka drążka ma w zwrotnicy tylko "jedno" miejsce
nie ma w zwrotnicy żadnej regulacji, jest wsadzana w zwrotnicę, przykręcana śrubą z góry i kontrą prosto (aby nie miała możliwości wyskoczenia) ale nie ma regulacji
tutaj sie mylisz. krzywa zbieżności sie klania. ;-)

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 24 paź 2010, 09:56

jac_ek pisze:tutaj sie mylisz. krzywa zbieżności sie klania. ;-)
za dużo się nie rozpisałeś
czekam na dalszą część, bo oczywiście mogę się mylić

Raf4rb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
Imię: Rafał
Rocznik: 2016
Moje auto: Inne
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: Raf4rb » 24 paź 2010, 10:21

goly191 pisze:jak każdy wie, końcówka drążka ma w zwrotnicy tylko "jedno" miejsce
nie ma w zwrotnicy żadnej regulacji, jest wsadzana w zwrotnicę, przykręcana śrubą z góry i kontrą prosto (aby nie miała możliwości wyskoczenia) ale nie ma regulacji
Końcówka ma regulacje właśnie na tej śrubie wkręcanej z góry, błedem jest jej dokręcanie do końca, chyba, że tak było już dokręcone i na takim ustawieniu była ustawiana zbieżność, jeżeli nie była dokręcona do końca, to trzeba ją ustawić tak samo jak była, czyli najlepiej zmierzyć sobie przed demontażem i tak samo ją zamontować, wtedy jest jakaś szansa, że zbieżność będzie taka jak była przed rozpięciem końcówki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja