[a6 c5] wyjecie MCpersona-zbierznosc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 59
- Rejestracja: 18 paź 2010, 08:47
- Lokalizacja: Esbjerg (Denmark)
[a6 c5] wyjecie MCpersona-zbierznosc
witam czy po wyjeciu mcpersonow z przodu i wymianie amorkow trzeba potem ustawiac zbierznosc kol?????
krzysiek
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
to zależy co nazywasz Macpherson'em bo różne padają nazwy, niektórzy tak nazywają zwrotnice, wahacze, albo komplet amorów ze sprężynąkrzysztof2010 pisze:witam czy po wyjęciu Macpherson z przodu i wymianie amorków trzeba potem ustawiać zbieżność kol?????
jeżeli to ostanie, to nie trzeba robić zbieżności
Jeśli kolumna jest wymieniana to po takiej operacji warto przeprowadzić kontrolę. Albo kontrolować stan ogumienia (jak kto woli).goly191 pisze:wyciągnięcie amorką ze sprężynom w komplecie, nie wypływa na zmianę zbieżnościmaxon pisze: Czemu w tym ostatnim przypadku nie ma takiej potrzeby ?
nie ruszana jest regulacja konta koła
przynajmniej w C5 jest to spokojnie do wyjęcia
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
daje się boleśnie odczuć...
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
ogólnie dobre pytanie, w sumie jeżeli odkręcimy końcówkę drążka od zwrotnicy, to tam też nie ma regulacji, no ale po takiej operacji jednak bym sprawdził chociaż zbieżnośćpawelk600 pisze:Bardzo ciekawy jestem jak wpływa na zbieżność w A6 C5 wymontowanie i zamontowanie zwrotnicy, np w celu wymiany łożyska koła? <hmm>
tylko jaka kolumna, co u Ciebie znaczy słowo kolumna, tak z ciekawości, bo dla niektórych będzie to kolumna kierownicza, czy też maglownica, a jeżeli chodzi Ci o komplet amorka ze sprężyną to sprawdzałem to, bo wymieniałem, a gdy pojechałem na zbieżność to nie było co ustawiaćJeśli kolumna jest wymieniana to po takiej operacji warto przeprowadzić kontrolę. Albo kontrolować stan ogumienia (jak kto woli).
jako, że ostatnio wymieniałem maglownicę, to nawet po takie operacji jeżeli dobrze byś zwracał uwagę to trafisz prawie idealnie, z moim mechanikiem nie mieliśmy na to czasu, ale ostatecznie okazało się ok 1-2mm rozbieżności, co oczywiście poprawiliśmy ustawieniem zbieżności
ogólnie zła zbieżność przeważnie słyszalna jest też przy wchodzeniu sporą prędkością w ostry zakręt :-D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 143
- Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlasie
- Kontakt:
Re: [a6 c5] wyjecie MCpersona-zbierznosc
Nie , chyba że kontrolnie.krzysztof2010 pisze:witam czy po wyjeciu mcpersonow z przodu i wymianie amorkow trzeba potem ustawiac zbierznosc kol?????
Pisałem, że warto w celach kontrolnych. Albo kontrolować stan opon jak kto woli.
Ja osobiście płacę 50 PLN za kontrolę + ew. za ustawienie osobno za punkt.
Wystarczy zebrać remont zawieszenia na jeden raz jak chcesz zaoszczędzić na diagnostyce.
Można nie kontrolować, ale to wg mnie skórka za wyprawkę może być. Tak naprawdę mimo, że np zbieżność ustawiłeś 15kkm temu to przy obecnej naprawie, bez względu czy ją wykonasz czy nie, zbieżność może nie być najlepsza. Wiadomo jakie są nasze drogi, fura też się zużywa. Dlatego przy takiej okazji warto zrobić kontrolę. W końcu kapcie i zdrowie drogie
Ale to moja opinia, z którą osobiście się zgadzam :mrgreen:
Ja osobiście płacę 50 PLN za kontrolę + ew. za ustawienie osobno za punkt.
Wystarczy zebrać remont zawieszenia na jeden raz jak chcesz zaoszczędzić na diagnostyce.
Można nie kontrolować, ale to wg mnie skórka za wyprawkę może być. Tak naprawdę mimo, że np zbieżność ustawiłeś 15kkm temu to przy obecnej naprawie, bez względu czy ją wykonasz czy nie, zbieżność może nie być najlepsza. Wiadomo jakie są nasze drogi, fura też się zużywa. Dlatego przy takiej okazji warto zrobić kontrolę. W końcu kapcie i zdrowie drogie

Ale to moja opinia, z którą osobiście się zgadzam :mrgreen:
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
daje się boleśnie odczuć...
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
jak każdy wie, końcówka drążka ma w zwrotnicy tylko "jedno" miejscepawelk600 pisze:Ale dlaczego? Co konkretnie decyduje o tym?
Będę wdzieczy za jakieś techniczne aspekty, a nie moralne przekonania w tej kwestii.....
nie ma w zwrotnicy żadnej regulacji, jest wsadzana w zwrotnicę, przykręcana śrubą z góry i kontrą prosto (aby nie miała możliwości wyskoczenia) ale nie ma regulacji
tak samo jest z wahaczami, one nie mają regulacji, szczególnie jeżeli wymieniamy na takiej samej firmy
rozmawiałem ze znajomym co ma spory warsztat i u niego robiłem zbieżność, po wymianie drążków i końcówek, to dokładnie takie coś mi powiedział
każdy zrobi jak uważa, ja opisuje to co powiedział mechanik, oraz to co można samemu wywnioskować po takich operacjach
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 147
- Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2016
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Hrubieszów
Końcówka ma regulacje właśnie na tej śrubie wkręcanej z góry, błedem jest jej dokręcanie do końca, chyba, że tak było już dokręcone i na takim ustawieniu była ustawiana zbieżność, jeżeli nie była dokręcona do końca, to trzeba ją ustawić tak samo jak była, czyli najlepiej zmierzyć sobie przed demontażem i tak samo ją zamontować, wtedy jest jakaś szansa, że zbieżność będzie taka jak była przed rozpięciem końcówki.goly191 pisze:jak każdy wie, końcówka drążka ma w zwrotnicy tylko "jedno" miejsce
nie ma w zwrotnicy żadnej regulacji, jest wsadzana w zwrotnicę, przykręcana śrubą z góry i kontrą prosto (aby nie miała możliwości wyskoczenia) ale nie ma regulacji