Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C6] TRYB AWARYJNY !!!

Silniki wysokoprężne
TIGER A6 S-LINE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 24 cze 2010, 22:33
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

[A6 C6] TRYB AWARYJNY !!!

Post autor: TIGER A6 S-LINE » 22 paź 2010, 21:21

WITAM,

Miałem dzisiaj pewną przygodę jechałem autostradą od Strykowa w kierunku Poznania. Prędkość przelotowa 180-200 km/h przez ok 150 km. W pewnym momencie rozpędziłem się do ok 220 km/h ,szarpnęło autem i włączył mi się tryb awaryjny. Objawy jakaś żółta ikonka z obrotomierzem, migające świece żarowe i komunikat, że mam nie przekraczać 2500 obrotów. Wbiłem się za jakiegoś tira i z prędkością 90 km/h dojechałem do pierwszego parkingu na autostradzie. Odczekałem trochę zgasiłem silnik, odpaliłem i nic się nie świeciło. Zadzwoniłem do Serwisu w Poznaniu i umówiłem się że w drodze powrotnej podjadę na VAGA. Wróciłem na autostradę i z prędkościa 140-160 km/h jakby nigdy nic dojechałem do celu. W między czasie bylo kilka prób na S wkręcania na obroty. nic się nie działo. Po podpięciu pod VAG-a wyskoczył błąd czujnika ciśnienia oleju. Błąd wykasowano. Do Gorzowa miałem 140 km. Po drodze pełen piec i nic się nie działo. Mechanik stwierdził, że sterownik się może zawiesił i wyskoczył błąd. Poinformował mnie, że wszystko powinno być ok. Wykasował ten błąd i po tygodniu mam przyjechać na serwis bo mam za 1300 km. i przy okazji sprawdzi czy błąd ponownie pokaże się na vagu. Teraz pytanie do Was. Powinienem tak czy siak wymienić ten czujnik czy jeździć dalej i nic z tym nie robić? Powiem wam, że nie wyobrażam sobie takiej sytuacji, że przy wyprzedzaniu włącza mi się tryb awaryjny.

Ninja_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 207
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:36
Lokalizacja: łodzkie

Post autor: Ninja_ » 22 paź 2010, 21:45

Zobaczyłeś chociaż jaką temperaturę oleju miałeś? Wyższa temperatura, większa objętość - inne ciśnienie. Często tak jeździsz, tzn 180-200km/h przez 150km czy to był jednorazowy wypad?
Dla świętego spokoju możesz wymienić czujnik ale sądzę, że to była chwilowa usterka spowodowana przeciążeniem.

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 22 paź 2010, 22:09

Ninja, przy 180 miał kolega pewnie ok 3000 obrotów (w trybie D), więc gdzie tu przeciążenie ;)
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

TIGER A6 S-LINE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 24 cze 2010, 22:33
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: TIGER A6 S-LINE » 22 paź 2010, 22:12

temp. według vaga była na poziomie 80 stopni po dojechaniu na miejsce i chwilowym postoju. W trakcie jazdy była prawdopodobnie na poziomie 90 stopni. Razem ze mną jechał gościu Q7 z tym samym silnikiem i jemu nic się nie działo ;-) Rzadko mi się zdarza jeździć z taką stałą prędkością. W naszych warunkach możliwe jest to tylko i wyłącznie na autostradach. Zapomniałem dodać, że po dojechaniu do serwisu i podpięciu pod vaga wszystko było ok. a błąd trybu awaryjnego wyczytano z pamięci komputera.

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 22 paź 2010, 22:16

Masz może numer błędu ?
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

TIGER A6 S-LINE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 24 cze 2010, 22:33
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: TIGER A6 S-LINE » 22 paź 2010, 22:24

NIE

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 22 paź 2010, 22:38

Wg mnie możesz temat olać do następnego serwisu. Pewnie przypadkowy/sporadyczny błąd.
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

TIGER A6 S-LINE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 24 cze 2010, 22:33
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: TIGER A6 S-LINE » 22 paź 2010, 22:40

Mam taką nadzieję.

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 22 paź 2010, 22:45

Na drugi raz weź logi błędów skoro już robisz/płacisz za diagnozę. Byłoby pewno co jest grane.

BTW: Fura na co dzień jeździ po mieście ?
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

fabiano82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 702
Rejestracja: 30 lip 2009, 01:30
Imię: Paweł
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: fabiano82 » 22 paź 2010, 23:14

Mozliwe ze nastapilo przeladowanie turbo jak blad nie powraca nie ma obawy pozdro
Wykonane mody Audi A6
-MMI high
-grill s line
-tylne lampy led
-navi
-ami
-zderzak 2009
-lampy LED 2010
-lusterka mat chrom
-zegary kolor FIS
-DAB
Plany
-tv

Ninja_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 207
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:36
Lokalizacja: łodzkie

Post autor: Ninja_ » 22 paź 2010, 23:17

spoko z tymi obrotami ale jadąc 150km non stop 180-200km/h to silnik ma prawo się zmęczyć, mimo tego, że to TDI z dużą pojemnością

TIGER A6 S-LINE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 24 cze 2010, 22:33
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: TIGER A6 S-LINE » 23 paź 2010, 00:24

W serwisie pełne zaskoczenie, nie wzieli ode mnie ani złotówki :-) i przyjeli autko poza kolejnością <ok>. Na codzień jeżdżę większość po mieście conajmniej 2 razy w tygodniu jakaś trasa poza miastem gdzie ją przeganiam trochę.
Pozdro

[ Dodano: 2010-10-28, 19:03 ]
Właśnie wróciłem z serwisu. Zero błędów. Przejechałem w ciągu tygodnia ponad 1300km i wszystko ok. Prawdopodobnie za mocno dostał w pi.....dę na autostradzie. Także delikatniej z pedałem gazu na dłuższych dystansach. Pozdro

[ Dodano: 2011-05-04, 17:34 ]
ODÂŚWIEÂŻAM TEMAT
Wczoraj autko znowu wpadło mi w tryb awaryjny :[
Jechałem na 2-3 biegu w pewnym momencie wrzuciłem S i gaz do oporu. Auto wpadło w w/w tryb, migająca kontrolka świec żarowych itp. Zjechałem na pobocze odczekałem chwilę, zgasiłem auto, odpaliłem i wszystko wróciło do normy. Przejechałem dzisiaj ok 50 km kilka razy wciskałem gaz do oporu w trybie S i nic się nie dzieje. Obroty nie falują wszystko ok. Podjechałem do znajomego mechanika podłączył auto pod kompa i mam 2 błędy
P164B- wadliwe działanie przełącznika ciśnienia oleju, osiągnięto górną wartość graniczną
P1719- ograniczona funkcjonalność z powodu modułu sterującego silnikiem
Teraz koledzy pytanie do Was. Czy jest czym się martwić czy komputer zwariował. Dodam, że to już 2 raz w tym aucie ostatnio zdarzyło się to jakieś 15 000 temu tylko, że na autostradzie.

kochinur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kochinur » 10 sie 2011, 22:42

Podepne się pod temat.
W dniu dzisiejszym w czasie jazy głównie po mieście stwierdziłem, że dość obficie dymię z wydechu. Kolor dymu raczej czarny, siwy. Zaczynało mnie to irytować bo zdarzało się wcześniej, że zadymił ale nigdy tak długo.Przy pierwszej możliwości przyspieszenia dałem w gaz i po chwili wpadłem w tryb awaryjny. Pojawiła się migająca lampka świec żarowych i obroty max 2000.Nie było żadnych komunikatów.Postanowiłem stanąć i wyłączyć silnik bo czytałem wcześniej Twój przypadek i wiedziałem,że może świece i tryb awaryjny znikną i tak się stało. Nic się nie świeciło na obroty się wkręca i zadymił czasem przy mocnym bucie.Będąc kiedyś u mechanika powiedział,że mam błąd przepływomierza, czy przepustnicy, ale raczej przepływomierza, wykasował go i kazał jeździć. Czy możliwe jest żeby tak objawiała się awaria przepływomierza.

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 11 sie 2011, 17:33

Podjedź gdzieś na diagnostykę.
Jakaś nieszczelność sie zrobiła, pewnie problem z EGRem...ale to gdybanie...
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl

kochinur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kochinur » 11 sie 2011, 21:33

byłem u mechanika. Wyskoczył błąd nr 004195 i w opisie przekroczenie górnej granicy ciśnienia paliwa.
Po wizycie pogoniłem trochę auto, nie dymiło nie straciło mocy, nie zapaliła się żadna kontrolka.
Czy masz jakąś koncepcje dlaczego czasem dymi, a czasem zupełnie nic?

[ Dodano: 2011-08-11, 21:37 ]
I jeszcze jedno planuje zakupić jakiś sprzęt do samodzielnej diagnostyki ale nie wiem co kupić.
Nie zajmuje się autami zawodowo więc chciałbym coś taniego a zarazem funkcjonalnego. Czy możesz coś polecić np z allegro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl