[V6] napinacze łańcucha rozrządu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowieckie
mam nadzieje ze jednym przegazowaniem wypluje katalizatory i poleci ogień,zupełnie inny samochód.ale to 1000%jeszce zweryfikujemy.pzdr
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow
Cpt. Jack Sparrow
yogibear1 ze zdjęć które załączyłeś wcale nie widzę żebyś miał na tych napinaczach ślizgi wyjechane jakoś nadmiernie ( podejrzewam że jak u mnie czyli ok 0,2mm) więc ma to bardzo niewielki wpływ na napięcie łańcucha moim zdaniem.
Co innego sprężyna która mogła stracić swoje właściwości i to jest być może traf w 10-tkę!
W związku z tym mam prośbę czy mógłbyś pożyczyć mi swoją starą sprężynę z napinacza na parę dni żebym mógł dać wykonać pomiary?
Co innego sprężyna która mogła stracić swoje właściwości i to jest być może traf w 10-tkę!
W związku z tym mam prośbę czy mógłbyś pożyczyć mi swoją starą sprężynę z napinacza na parę dni żebym mógł dać wykonać pomiary?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowieckie
jednego slizgu brakuje,jest uszkodzony sa dwa na nim mokropęknięcia.mozecie sobie mierzyc zuzyte nie wiem po co?to troche od du......... strony.
jak juz to niech ktos zmierzy nowa sprezyne,materiał a dokładnie skład,pełne własiwosci.wtedy bedzie mozna zrobic nowe i złozyc do kupy.ja tego nie zrobie niestety bo mam juz załozone. a tak na marginesie pełne badania sporo kosztuja,chyba kolego ze masz dojscie i sobie za free zrobisz.
jak juz to niech ktos zmierzy nowa sprezyne,materiał a dokładnie skład,pełne własiwosci.wtedy bedzie mozna zrobic nowe i złozyc do kupy.ja tego nie zrobie niestety bo mam juz załozone. a tak na marginesie pełne badania sporo kosztuja,chyba kolego ze masz dojscie i sobie za free zrobisz.
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow
Cpt. Jack Sparrow
Może nie za free ale jakieś tam dojście mam stąd pomysł.
MAÂŁY APEL:
Jeśli ma ktoś z was sprężynę ze starego napinacza od V6 niech da mi znać na priv, potrzebuje jej pożyczyć na tydzień do dokonania pomiarów.
Jakby jeszcze ten ktoś miał również ściągacz do napinaczy (taki jaki dostaje się przy zakupie nowych) to już by było idealnie.
MAÂŁY APEL:
Jeśli ma ktoś z was sprężynę ze starego napinacza od V6 niech da mi znać na priv, potrzebuje jej pożyczyć na tydzień do dokonania pomiarów.
Jakby jeszcze ten ktoś miał również ściągacz do napinaczy (taki jaki dostaje się przy zakupie nowych) to już by było idealnie.
Może ja spróbuje się podpiąć pod wątek. Mam s6 V8 4.2 340 hp to nie jest V6 ale wydaje mi się że budowa i zasada działania napinaczy u mnie jest podobna jeżeli nie identyczna. Przebieg u mnie to 200 tys a objawy spadek mocy ale żadnych podejrzanych odgłosów u mnie niema. Na biegu jałowym kąt wyp. zapłon lekko faluje w przedziale 10-15 stopni z kolei w grupie 90 (praca napinaczy) na biegu jałowym pokazuje 0 stopni a przy przyspieszaniu 21 czyli prawidłowo. może warto przyglądnać się tym napinaczom? niestety nie znalazłem postów dot. V8 z takim problemem ale może dlatego że jest ich trochę mniej niż V6. Co o tym sądzicie?
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Wartości napinaczy masz w porządku. Ich się nie czepiaj. Raczej może przyjrzeć trzeba by się sondzie lambda. A ogólnie zobacz jak świece czy są brązowe.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
niby dla napinaczy są prawidłowe ale zastanawiają te falujące wolne obroty. świece są ładnie wypalone sądy działają podobno dobrze tyle że jedna pomimo wymiany dalej pakazyje sporadyczne niewłaściwą rezystencję wewnętrzną czy jakoś tak i zdaniem jednego machera niewłaściwie dzałający napinacz tak może na nią działać
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
mabarte, Może i masz rację. Zmieniają fazę może i w porządku ale na wolnych obrotach może nie być juz tak pięknie i trochę spręzyna juz wymięka. U mnie też obroty wariują na wolnych ale nie wymienię napinaczy raczej z powodu tego wariowania co prawda denerwujące to jest ale wole poczekać aż się wykończą i wtedy wydrę je z silnika oba. Kiepsko wymyślili te wstępne napinanie sprężyną. Lub powinien powstać zestaw naprawczy do tego. Niestety firma wie jak zarobic
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
dla samego niewielkiego falowania na wolnych obrotach nie pakował bym się w takie koszty. u mnie jest wyraźny spadek mocy/momentu brak ciągu jest odczuwalny głównie na 4 i 5 biegu w przedziale 2000 - 3000 obrotów. yogibear1 pisał że u niego po wymianie nastąpiła wyraźna poprawa.
Santo widzę że masz w tym temacie duże doświadczenie jak sądzisz czy przy moim przebiegu i prawidłowych wartościach w grupie 90 mogą być już te napinacze i łańcuchy do wymiany (kąt wyprzedzenia zapłonu faluje cały czas w przedziale 10 - 15 stopni) ?
Santo widzę że masz w tym temacie duże doświadczenie jak sądzisz czy przy moim przebiegu i prawidłowych wartościach w grupie 90 mogą być już te napinacze i łańcuchy do wymiany (kąt wyprzedzenia zapłonu faluje cały czas w przedziale 10 - 15 stopni) ?