[A6 C5] - zawieszenie przód stuki - brak pomysłów
[A6 C5] - zawieszenie przód stuki - brak pomysłów
A6 C5 2003 2,5 tdi od dłuższego czasu próbuję namierzyć co mi stuka w lewym przednim kole.
Mechanik powiedział, że wszystko jest ok wymienił tylko końcówkę drążka kierowniczego problem nie zniknął.
Diagnosta szarpał, bujał etc. samochodem i też mówił, że jest ok - tłumaczył to naprężeniami podczas jazdy (sic).
Na niewielkich nierównościach słyszę lewy przód wyraźne głuche szybkie stukanie
przy gwałtownym hamowaniu (ale ABS jeszcze się nie włącza) lewy przód jakby z hamulców
dobiega odgłos "tryk tryk tryk" hehe z dużą częstotliwością.
Lewa tarcza przy małej prędkości i hamowaniu piszczy - okładziny NIE są zużyte
wyhamowanie z większych prędkości czuć na pedale hamulca ale nie bije po kierownicy
Przy wjeżdżaniu na krawężnik na skręconych kołach w prawo słychać oba te dźwięki.
Kiedy popada deszcz stukania są jakby lżejsze i nie tak głośne - normalnie czarna magia.
Jutro postaram się nagrać je do pliku mp3 i wrzucić do tego posta.
Zaczyna mnie to irytować, bo każdy mówi że jest ok kiedy nie jest -
Mechanik powiedział, że wszystko jest ok wymienił tylko końcówkę drążka kierowniczego problem nie zniknął.
Diagnosta szarpał, bujał etc. samochodem i też mówił, że jest ok - tłumaczył to naprężeniami podczas jazdy (sic).
Na niewielkich nierównościach słyszę lewy przód wyraźne głuche szybkie stukanie
przy gwałtownym hamowaniu (ale ABS jeszcze się nie włącza) lewy przód jakby z hamulców
dobiega odgłos "tryk tryk tryk" hehe z dużą częstotliwością.
Lewa tarcza przy małej prędkości i hamowaniu piszczy - okładziny NIE są zużyte
wyhamowanie z większych prędkości czuć na pedale hamulca ale nie bije po kierownicy
Przy wjeżdżaniu na krawężnik na skręconych kołach w prawo słychać oba te dźwięki.
Kiedy popada deszcz stukania są jakby lżejsze i nie tak głośne - normalnie czarna magia.
Jutro postaram się nagrać je do pliku mp3 i wrzucić do tego posta.
Zaczyna mnie to irytować, bo każdy mówi że jest ok kiedy nie jest -
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Sprawdź jeszcze łączniki stabilizatora, bo na szarpakach podobno nie widać ich ruchów.
Trzeba na wiszących kołach sprawdzić
Trzeba na wiszących kołach sprawdzić
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 10 gru 2009, 10:18
- Lokalizacja: Staszów Kraków
podepnę sie z poradą... u mnie też były stuki jak np. chamowałem czy przyśpieszałem z lewego koła wydobawało się takie tyk tyk tyk pojechałem z tym na diagnostyke i koleś nie znalazł niczego za pierwszym razem ale był strasznie sumienny i trzepał nim aż wywnoskował że to musza być dolne wachacze i jak sie okazało miał rację po zdjęcu tych stukających okazało się ża ta guma osłąniająca jakoś sie przedziurawiła woda musiała sie dostać do środka i zaczeło tykać po wymianie dwóch dolnych wachaczy wszystko wróciło do normy może masz podobnie
S-line my line ...
umówię się do quattro serwis może coś znajdą - akurat chce wymienić filtry i olej to zrobią przy okazji
.
napomknę aby sprawdzili maglownice chociaż wydaje mi się, że jest ok i dolne wahacze bo to już któraś właśnie opinia z tymi wahaczami.
Chociaż zawieszenie było nie tak dawno temu wymienione całe ale wiem, że to nie ma większego znaczenia zwłaszcza przy Polskich drogach

napomknę aby sprawdzili maglownice chociaż wydaje mi się, że jest ok i dolne wahacze bo to już któraś właśnie opinia z tymi wahaczami.
Chociaż zawieszenie było nie tak dawno temu wymienione całe ale wiem, że to nie ma większego znaczenia zwłaszcza przy Polskich drogach

Ja myślę że to może być zacisk hamulca one wyrabiają się w tym miejscu gdzie się przesuwa podczas zaciskania nie wiem jak się to nazywa ale podpowiedz mechanikowi to będzie wiedział o co chodzi jeżeli ma trochę wiedzy...chociaż nie wiem czy to taki objaw jest w takim przypadku.jak byś doszedł co stuka to napisz.POWODZENIA
Stwierdzili delikatne luzy na gumach w zawieszeniu i doradzili aby na razie dojeździć na tym do zimy albo wymienić zaraz na wiosnę cały komplet zawieszenia przód.
wiem, że to ciężko stwierdzić ale średnio ile powinno wytrzymać takie zawieszenie ?
załóżmy Lemforder? czy warto? albo może wpakować FEBI? o innych firmach nie myślę, bo czytałem posty ludzi którzy przejechali na innych firmach tylko kilka tys. km i coś poszło.
Nie wiem czy nie zrobię tego wcześniej takie stuki są mocno irytujące a na tych cholernych dziurach których przybywa to tym bardziej.
wiem, że to ciężko stwierdzić ale średnio ile powinno wytrzymać takie zawieszenie ?
załóżmy Lemforder? czy warto? albo może wpakować FEBI? o innych firmach nie myślę, bo czytałem posty ludzi którzy przejechali na innych firmach tylko kilka tys. km i coś poszło.
Nie wiem czy nie zrobię tego wcześniej takie stuki są mocno irytujące a na tych cholernych dziurach których przybywa to tym bardziej.