Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] - zawieszenie przód stuki - brak pomysłów

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
atomboy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 03 lis 2009, 17:31
Lokalizacja: krk

[A6 C5] - zawieszenie przód stuki - brak pomysłów

Post autor: atomboy » 29 wrz 2010, 02:35

A6 C5 2003 2,5 tdi od dłuższego czasu próbuję namierzyć co mi stuka w lewym przednim kole.

Mechanik powiedział, że wszystko jest ok wymienił tylko końcówkę drążka kierowniczego problem nie zniknął.

Diagnosta szarpał, bujał etc. samochodem i też mówił, że jest ok - tłumaczył to naprężeniami podczas jazdy (sic).


Na niewielkich nierównościach słyszę lewy przód wyraźne głuche szybkie stukanie
przy gwałtownym hamowaniu (ale ABS jeszcze się nie włącza) lewy przód jakby z hamulców
dobiega odgłos "tryk tryk tryk" hehe z dużą częstotliwością.
Lewa tarcza przy małej prędkości i hamowaniu piszczy - okładziny NIE są zużyte
wyhamowanie z większych prędkości czuć na pedale hamulca ale nie bije po kierownicy


Przy wjeżdżaniu na krawężnik na skręconych kołach w prawo słychać oba te dźwięki.
Kiedy popada deszcz stukania są jakby lżejsze i nie tak głośne - normalnie czarna magia.


Jutro postaram się nagrać je do pliku mp3 i wrzucić do tego posta.


Zaczyna mnie to irytować, bo każdy mówi że jest ok kiedy nie jest -

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 29 wrz 2010, 19:53

Sprawdź jeszcze łączniki stabilizatora, bo na szarpakach podobno nie widać ich ruchów.
Trzeba na wiszących kołach sprawdzić
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 30 wrz 2010, 18:32

niestety w tych samochodach ma co pukać i jest czego szukać
trochę tych koników masz to wiadomo
warto zwrócić uwagę na maglownicę jeżeli jeszcze nic z nią nie robiłeś

Awatar użytkownika
atomboy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 03 lis 2009, 17:31
Lokalizacja: krk

Post autor: atomboy » 04 paź 2010, 01:28

Zrobiło się chłodniej stukanie chwilami było ledwo słyszalne zastanawiam się czy to może być wina piasty lub łożyska koła?

btw - jak sprawdzić maglownicę czy się nie posypała?

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 04 paź 2010, 02:05

1. Zmień mechanika.
2. Cudów niema.
3. Sprawdzałeś MPersona ?

Awatar użytkownika
rafalekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 09 wrz 2010, 22:18
Lokalizacja: Toruń

Post autor: rafalekA6 » 04 paź 2010, 18:26

a sprawdzałeś dokręcenie zacisku hamulcowego lub jarzma??
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej szaleniec?

konastinky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 10 gru 2009, 10:18
Lokalizacja: Staszów Kraków

Post autor: konastinky » 04 paź 2010, 22:09

podepnę sie z poradą... u mnie też były stuki jak np. chamowałem czy przyśpieszałem z lewego koła wydobawało się takie tyk tyk tyk pojechałem z tym na diagnostyke i koleś nie znalazł niczego za pierwszym razem ale był strasznie sumienny i trzepał nim aż wywnoskował że to musza być dolne wachacze i jak sie okazało miał rację po zdjęcu tych stukających okazało się ża ta guma osłąniająca jakoś sie przedziurawiła woda musiała sie dostać do środka i zaczeło tykać po wymianie dwóch dolnych wachaczy wszystko wróciło do normy może masz podobnie
S-line my line ...

Awatar użytkownika
atomboy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 03 lis 2009, 17:31
Lokalizacja: krk

Post autor: atomboy » 17 paź 2010, 16:44

umówię się do quattro serwis może coś znajdą - akurat chce wymienić filtry i olej to zrobią przy okazji :).

napomknę aby sprawdzili maglownice chociaż wydaje mi się, że jest ok i dolne wahacze bo to już któraś właśnie opinia z tymi wahaczami.

Chociaż zawieszenie było nie tak dawno temu wymienione całe ale wiem, że to nie ma większego znaczenia zwłaszcza przy Polskich drogach ;-/

johnderek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 118
Rejestracja: 30 sty 2010, 01:43
Lokalizacja: Miętkie 39

Post autor: johnderek » 17 paź 2010, 22:47

Ja myślę że to może być zacisk hamulca one wyrabiają się w tym miejscu gdzie się przesuwa podczas zaciskania nie wiem jak się to nazywa ale podpowiedz mechanikowi to będzie wiedział o co chodzi jeżeli ma trochę wiedzy...chociaż nie wiem czy to taki objaw jest w takim przypadku.jak byś doszedł co stuka to napisz.POWODZENIA

Awatar użytkownika
jojo001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 28 maja 2010, 20:11
Lokalizacja: Dolnoslaskie
Kontakt:

Post autor: jojo001 » 18 paź 2010, 15:38

Miałem takie stuki zacisków w Passacie - okazało się, że to jest kwestia odpowiedniego serwisu - nic nie trzeba było wymieniać ale nie mam pojęcia co mechanik zrobił :-/

johnderek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 118
Rejestracja: 30 sty 2010, 01:43
Lokalizacja: Miętkie 39

Post autor: johnderek » 20 paź 2010, 23:00

Może to coś innego,ale to o czym ja myślę nie da się zrobić bez nowej części.wiem bo mam taki luz w zacisku mechanik się dopatrzył jak wymieniałem tarcze i klocki ostatnio,ale u mnie jeszcze tak nie stuka a wiec zostawiłem :-P

Awatar użytkownika
atomboy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 03 lis 2009, 17:31
Lokalizacja: krk

Post autor: atomboy » 27 paź 2010, 15:25

Stwierdzili delikatne luzy na gumach w zawieszeniu i doradzili aby na razie dojeździć na tym do zimy albo wymienić zaraz na wiosnę cały komplet zawieszenia przód.

wiem, że to ciężko stwierdzić ale średnio ile powinno wytrzymać takie zawieszenie ?
załóżmy Lemforder? czy warto? albo może wpakować FEBI? o innych firmach nie myślę, bo czytałem posty ludzi którzy przejechali na innych firmach tylko kilka tys. km i coś poszło.


Nie wiem czy nie zrobię tego wcześniej takie stuki są mocno irytujące a na tych cholernych dziurach których przybywa to tym bardziej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja