Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.5TDI AFB] Komplet uszczelek

Silniki wysokoprężne
slawek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 kwie 2009, 10:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[A6 C5 2.5TDI AFB] Komplet uszczelek

Post autor: slawek » 15 sty 2010, 10:02

Witam wszystkich. Mam zamiar zrobic komletne uszczelnienie silnika. Chce przejsc z polsyntetyka na syntetyk. Czy moze ktos z was robil juz taka operacje? Jakie uszczelki, uszczelniacze warto kupic i wymienic. Owa operacja zwiazana bedzie z wymiana hydrauliki wiec co procz standardowego zestawu bede potrzebowal. Za wszelkie informacje bede niezwykle wdzieczny. Pozdrawiam.

marlitkos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 27 paź 2008, 22:10
Imię: Marcin
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Lubelskie

Post autor: marlitkos » 15 sty 2010, 10:15

robiłem przejście z półsyntetyka Shella Helixa na pełny syntetyk Mobil 1 5w30 (jak się nie mylę) w lipcu zeszłego roku. ÂŻadnych niepożądanych efektów nie zauważyłem. Mam co prawda lekki wyciek w okolicy lewej głowicy (patrząc do przodu) ale to już było przed zmianą oleju. Przy następnej wymianie oleju zastosuję Motula na próbę.
Dodam, że silniczek ma nastukane 330 kkm :lol:
Pozdrawiam

Maniacy COOO łączmy się.
Forum dyskusyjne.

slawek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 kwie 2009, 10:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: slawek » 15 sty 2010, 10:36

Ale u mnie leje bardzo z pokywek. W takim razie umyje silnik i zobacze czy wymiana uszczelnia z dołu jest konieczna
Ale i tak spis rzyczy potrzebnych do kompleksowej wymiany uszczelnien mile widziany.

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 15 sty 2010, 12:55

Przy wymianie hydrauliki nie zapomnij o wymianie odmy :!: a odnośnie uszczelek to na 100% musisz kupić 2 szt pod dekle (p+l) ,nie wiem jak jest z uszczelkami które są w deklu (na wtryski) bo jedni mówią ze sprzedają tylko komplet z deklem,a inni mówią ze kupili same uszczelki bez dekli :roll: + dodatkowo pare dupereli ,ale nie wiem jak to się fachowo nazywa ..

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 15 sty 2010, 13:45

Na pewno musisz kupić komplet uszczelek do pokryw o numerze 059 198 025. Jeśli okaże się, że musisz wymienić uszczelniacz wału, to numer uszczelki 059 103 609J (poprawcie mnie jeśli się mylę) a uszczelka dolnej misy olejowej posiada numer 059 103 610B. Zamieszczam screeny jak to wygląda:
http://img39.imageshack.us/gal.php?g=55512281.jpg

Dodatkowo polecam tą stronkę, na której znajdziesz orientacyjne ceny części dostępnych w salonach grupy VW:
http://sklep.gajos.com.pl/sklep/
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 15 sty 2010, 15:03

U mnie z silnika lało się strugami. Z tego co pamiętam to mechanik wymienił mi;uszczelki obu dekli zaworowych,przewody przelewowe od wtrysków,metalową uszczelkę pod pompą wtryskową,na wannie-tzw.kibel i uszczelniacz przewodu powrotnego od turbiny. To jeżeli chodzi o górę silnika. Jeżeli chodzi o dół to tak;zimering na wale korbowym przód,uszczelka pod deklem,osłoną gdzieś pod rozrządem (nie wiem dokładnie o co chodzi) i obie uszczelki mis olejowych. Już nie dolewam litra oleju na 200 kilometrów :-D Przed uszczelnieniem tak olej walił z góry,że kapał na kolektor wydechowy od strony kierowcy i przy mocniejszym gazie kopciło sie spod maski i śmierdziało w środku auta :-o .

Awatar użytkownika
robsoft1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 23 gru 2008, 20:41
Lokalizacja: Kobiernice / śląskie

Post autor: robsoft1 » 15 sty 2010, 18:57

witam ja w mojej a6 c5 2,5tdi w zeszłym roku w marcu robiłem przejście z pułsyntetyka castrol magnatec na syntetyk castrol edge 5w40 i nic nie cieknie:)

Jacek olsztyn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 19 gru 2009, 21:10
Lokalizacja: Olsztyn/War-maz

Post autor: Jacek olsztyn » 15 sty 2010, 20:46

slawek pisze:Ale u mnie leje bardzo z pokywek. W takim razie umyje silnik i zobacze czy wymiana uszczelnia z dołu jest konieczna
Ale i tak spis rzyczy potrzebnych do kompleksowej wymiany uszczelnien mile widziany.
Wycieki oleju nie robią się bez powodu! a głównym powodem wycieków jest zapchany filtr odmy, jak długo nie był wymieniany (max co 200tyś) to z silnika zaczyna wywalać olej a do tego wałki rozrządu nie są smarowane tak jak powinny być! Nie wszyscy o tym wiedzą ale zapchany filtr odmy to główna przyczyna rozszczelnienia silnika i zarżnięcia wałków rozrządu!

Awatar użytkownika
lachtom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk

temat odma

Post autor: lachtom » 11 paź 2010, 23:31

witam u mnie głównym powodem wycieków była odma. Gdy zakupiłem auto było jeszcze w miare ok chociaż silnik sie pocił. Po 2 dniach jazdy przed wymianą wszystkiego tzn rozrządu oleju filtrów i odmy zapchała mi sie właśnie ta nieszczęsna odma... wycieki straszne też kapie mi na kolektor co przy klimie daje mi niesamowity smród w aucie a puzzli pod domem nie chcielibyście widzieć. Dlatego też chcę uszczelnić kompletnie silnik ale boję sie trochę tej roboty i kosztów... Wie ktoś ile go wyszła taka operacja?

Awatar użytkownika
bartosch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 kwie 2010, 09:00
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: bartosch » 12 paź 2010, 16:52

napiszcie mi proszę gdzie mam szukać tej odmy, a najlepiej to jakieś foto i rady jak sie do niej dobrać. Moje tdi juz tak strasznie cieknie a niewiem czego szukać. obie pokrywy uszczelnilem:) kolega mi kiedys tez napomknal o odmie ale niewiem gdzie jej szukac.

slawek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 kwie 2009, 10:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: slawek » 12 paź 2010, 17:45


Awatar użytkownika
lachtom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk

Post autor: lachtom » 12 paź 2010, 18:33

w V-ce odma jest właśnie pomiędzy V jak patrzysz od góry to gdzieś pod filtrem oleju. Odmy możesz szukać raczej w serwisie audi koszt ok 290zł chociaż kumplowi udało sie gdzieś znaleźć za 250. Taniej raczej nie dostaniesz. Masz jakieś objawy że myślisz że to odma? u mnie była chmura dymu z rury ale takiego siwo białego no i oczywiście jak odkręcisz korek wlewu lub bagnet to będzie dmuchało. Prócz tego wycieki mozesz mieć przez przebieg lub przez źle dobierany olej. Na Forum znajdziesz link z rysunkami wymiany odmy.

[ Dodano: 2010-10-12, 18:35 ]
a właśnie Sławek wrzucił ten link:)

Awatar użytkownika
bartosch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 kwie 2010, 09:00
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: bartosch » 12 paź 2010, 19:37

nie dmucha ani nie dymi tylko leje jak cholera. patrząc od przodu auta to po lewej jest najbardziej mokro (po stronie filtra powietrza) cały alternator i w ogóle wszystko zalane.

[ Dodano: 2010-10-12, 19:37 ]
nie dmucha ani nie dymi tylko leje jak cholera. patrząc od przodu auta to po lewej jest najbardziej mokro (po stronie filtra powietrza) cały alternator i w ogóle wszystko zalane. a olej mam zalany półsyntetyk shella 10W40

Awatar użytkownika
lachtom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk

Post autor: lachtom » 12 paź 2010, 22:32

umyj silnik i po krótkiej jeździe sparawdz czy leje dół czy góra jak dół to wyciągasz silnik aby go uszczelnić jeśli góra to możesz sie bez tego obejśc:) więc lepiej tak zrób aby nie ponosić niepotrzebnych kosztów. Mnie też leje na alternator tyle ze z misek też kapie więc i tak musze wyciągać motor. Możesz mieć do wymiany tylko uszczelki z klap zaworów a to jest banał. Jest cięzko z ich dostępnościa bo nie wszyscy je mają i pociskają całe pokrywy a to już są koszta. Jeśli nie leje Ci z okolic wtrysków to wystarczą uszczelki pod pokrywy a jeśli leje wszystko to cała pokrywa gdyż są tam takie zimery ktorych już podobno nie da się dostać...

Awatar użytkownika
bartosch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 kwie 2010, 09:00
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: bartosch » 13 paź 2010, 09:47

ja pokrywy zaworów już pouszczelniałem cieknie gdzieś niżej niestety.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja