[A6 C5 2.5TDI AFB] Komplet uszczelek
[A6 C5 2.5TDI AFB] Komplet uszczelek
Witam wszystkich. Mam zamiar zrobic komletne uszczelnienie silnika. Chce przejsc z polsyntetyka na syntetyk. Czy moze ktos z was robil juz taka operacje? Jakie uszczelki, uszczelniacze warto kupic i wymienic. Owa operacja zwiazana bedzie z wymiana hydrauliki wiec co procz standardowego zestawu bede potrzebowal. Za wszelkie informacje bede niezwykle wdzieczny. Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 27 paź 2008, 22:10
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin/Lubelskie
robiłem przejście z półsyntetyka Shella Helixa na pełny syntetyk Mobil 1 5w30 (jak się nie mylę) w lipcu zeszłego roku. ÂŻadnych niepożądanych efektów nie zauważyłem. Mam co prawda lekki wyciek w okolicy lewej głowicy (patrząc do przodu) ale to już było przed zmianą oleju. Przy następnej wymianie oleju zastosuję Motula na próbę.
Dodam, że silniczek ma nastukane 330 kkm :lol:
Dodam, że silniczek ma nastukane 330 kkm :lol:
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
Przy wymianie hydrauliki nie zapomnij o wymianie odmy :!: a odnośnie uszczelek to na 100% musisz kupić 2 szt pod dekle (p+l) ,nie wiem jak jest z uszczelkami które są w deklu (na wtryski) bo jedni mówią ze sprzedają tylko komplet z deklem,a inni mówią ze kupili same uszczelki bez dekli :roll: + dodatkowo pare dupereli ,ale nie wiem jak to się fachowo nazywa ..
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Na pewno musisz kupić komplet uszczelek do pokryw o numerze 059 198 025. Jeśli okaże się, że musisz wymienić uszczelniacz wału, to numer uszczelki 059 103 609J (poprawcie mnie jeśli się mylę) a uszczelka dolnej misy olejowej posiada numer 059 103 610B. Zamieszczam screeny jak to wygląda:
http://img39.imageshack.us/gal.php?g=55512281.jpg
Dodatkowo polecam tą stronkę, na której znajdziesz orientacyjne ceny części dostępnych w salonach grupy VW:
http://sklep.gajos.com.pl/sklep/
http://img39.imageshack.us/gal.php?g=55512281.jpg
Dodatkowo polecam tą stronkę, na której znajdziesz orientacyjne ceny części dostępnych w salonach grupy VW:
http://sklep.gajos.com.pl/sklep/
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź
U mnie z silnika lało się strugami. Z tego co pamiętam to mechanik wymienił mi;uszczelki obu dekli zaworowych,przewody przelewowe od wtrysków,metalową uszczelkę pod pompą wtryskową,na wannie-tzw.kibel i uszczelniacz przewodu powrotnego od turbiny. To jeżeli chodzi o górę silnika. Jeżeli chodzi o dół to tak;zimering na wale korbowym przód,uszczelka pod deklem,osłoną gdzieś pod rozrządem (nie wiem dokładnie o co chodzi) i obie uszczelki mis olejowych. Już nie dolewam litra oleju na 200 kilometrów :-D Przed uszczelnieniem tak olej walił z góry,że kapał na kolektor wydechowy od strony kierowcy i przy mocniejszym gazie kopciło sie spod maski i śmierdziało w środku auta
.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 19 gru 2009, 21:10
- Lokalizacja: Olsztyn/War-maz
Wycieki oleju nie robią się bez powodu! a głównym powodem wycieków jest zapchany filtr odmy, jak długo nie był wymieniany (max co 200tyś) to z silnika zaczyna wywalać olej a do tego wałki rozrządu nie są smarowane tak jak powinny być! Nie wszyscy o tym wiedzą ale zapchany filtr odmy to główna przyczyna rozszczelnienia silnika i zarżnięcia wałków rozrządu!slawek pisze:Ale u mnie leje bardzo z pokywek. W takim razie umyje silnik i zobacze czy wymiana uszczelnia z dołu jest konieczna
Ale i tak spis rzyczy potrzebnych do kompleksowej wymiany uszczelnien mile widziany.
- lachtom
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 97
- Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
- Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk
temat odma
witam u mnie głównym powodem wycieków była odma. Gdy zakupiłem auto było jeszcze w miare ok chociaż silnik sie pocił. Po 2 dniach jazdy przed wymianą wszystkiego tzn rozrządu oleju filtrów i odmy zapchała mi sie właśnie ta nieszczęsna odma... wycieki straszne też kapie mi na kolektor co przy klimie daje mi niesamowity smród w aucie a puzzli pod domem nie chcielibyście widzieć. Dlatego też chcę uszczelnić kompletnie silnik ale boję sie trochę tej roboty i kosztów... Wie ktoś ile go wyszła taka operacja?
Witam. Polecam te lekture
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=odma+ake
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=odma+ake
- lachtom
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 97
- Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
- Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk
w V-ce odma jest właśnie pomiędzy V jak patrzysz od góry to gdzieś pod filtrem oleju. Odmy możesz szukać raczej w serwisie audi koszt ok 290zł chociaż kumplowi udało sie gdzieś znaleźć za 250. Taniej raczej nie dostaniesz. Masz jakieś objawy że myślisz że to odma? u mnie była chmura dymu z rury ale takiego siwo białego no i oczywiście jak odkręcisz korek wlewu lub bagnet to będzie dmuchało. Prócz tego wycieki mozesz mieć przez przebieg lub przez źle dobierany olej. Na Forum znajdziesz link z rysunkami wymiany odmy.
[ Dodano: 2010-10-12, 18:35 ]
a właśnie Sławek wrzucił ten link:)
[ Dodano: 2010-10-12, 18:35 ]
a właśnie Sławek wrzucił ten link:)
- bartosch
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 114
- Rejestracja: 15 kwie 2010, 09:00
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubin
- Kontakt:
nie dmucha ani nie dymi tylko leje jak cholera. patrząc od przodu auta to po lewej jest najbardziej mokro (po stronie filtra powietrza) cały alternator i w ogóle wszystko zalane.
[ Dodano: 2010-10-12, 19:37 ]
nie dmucha ani nie dymi tylko leje jak cholera. patrząc od przodu auta to po lewej jest najbardziej mokro (po stronie filtra powietrza) cały alternator i w ogóle wszystko zalane. a olej mam zalany półsyntetyk shella 10W40
[ Dodano: 2010-10-12, 19:37 ]
nie dmucha ani nie dymi tylko leje jak cholera. patrząc od przodu auta to po lewej jest najbardziej mokro (po stronie filtra powietrza) cały alternator i w ogóle wszystko zalane. a olej mam zalany półsyntetyk shella 10W40
- lachtom
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 97
- Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
- Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk
umyj silnik i po krótkiej jeździe sparawdz czy leje dół czy góra jak dół to wyciągasz silnik aby go uszczelnić jeśli góra to możesz sie bez tego obejśc:) więc lepiej tak zrób aby nie ponosić niepotrzebnych kosztów. Mnie też leje na alternator tyle ze z misek też kapie więc i tak musze wyciągać motor. Możesz mieć do wymiany tylko uszczelki z klap zaworów a to jest banał. Jest cięzko z ich dostępnościa bo nie wszyscy je mają i pociskają całe pokrywy a to już są koszta. Jeśli nie leje Ci z okolic wtrysków to wystarczą uszczelki pod pokrywy a jeśli leje wszystko to cała pokrywa gdyż są tam takie zimery ktorych już podobno nie da się dostać...