Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.5TDI Quattro] Drgania podczas jazdy...

Układ napędowy i skrzynie biegów
Szpinak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 21 maja 2009, 00:06
Lokalizacja: Zabrze

[A6 C5 2.5TDI Quattro] Drgania podczas jazdy...

Post autor: Szpinak » 21 maja 2009, 01:26

Witam od pewnego czasu mam drgania na kierownicy podczas hamowania ale to na wyzszych prędkosciach powyżej 130-140km/h ale po wychamowaniu drgania nie ustepuja ,dopiero jak predkosc sie ustabilizuje czyli bez hamowania i przyspieszania ustaje. Dodam ze wymieniłem tarcze i klocki na nowe i opony . Przy jednostajnej jeździe 120km/h wystepują drgania ponizej i powyzej tej predkosci brak?? miałem regenerowny wał napedowy (wymiana podpory i przegubu oraz wyważenie) :? nie mam pojecia od czego to??
Ostatnio zmieniony 21 maja 2009, 11:01 przez Szpinak, łącznie zmieniany 3 razy.

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 21 maja 2009, 11:14

Mam podobny problem :-/ Po wymianie klockow i tarcz drgania przy hamowaniu ale tylko przy mocniejszym nacisnieciu pedału hamulca nie zaleznie od predkosci.
Dowiedziałem się że jedną z przyczyn moze byc przy montażu nie dokładnie zostały wyczyszczone tulejki prowadzące zacisk lub słaba jakośc tarcz :-(
Ważne tez jest żeby przez pierwsze kilometry po wymianie tarcz należy unikać ostrego hamowania ponieważ tarcze dopiero się utwardzają podczas tych pierwszych hamowań :shock:
Takie są moje wiadomosci w tym temacie.W sobote będę rozbierał i czyscił te prowadzenia zacisku.Jak cos pomoże to dam znać. ;-)

Szpinak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 21 maja 2009, 00:06
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Szpinak » 21 maja 2009, 11:38

Dzieki sprawdze ale obawiam sie ze te wibracje moga pochodzic z podpory wału?? albo sa dwa czynniki i ten drugi to hamulce bo kupiłem jedne z najtanszych. :-/

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 21 maja 2009, 11:40

Ja własnie kupiłem najtańsze tarcze i pewnie to był błąd :-/
Ja odczuwam tylko podczas hamowania te drgania i wyeliminowałem że mogą to być koła lub opony. :-)

Szpinak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 21 maja 2009, 00:06
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Szpinak » 21 maja 2009, 11:59

Troszke sie rozpisze : wymieniłem tarcze ale dalej drgania były, wiec pojechałem na sprawdzenie opon okazało sie ze miałem siatke opony peknieta i było jajo z opony. Wymieniłem opony+ nowe felgi (wstawie zdjecie niedługo) sadzac ze wszystko ustanie a jednak nie... jest o niebo lepiej nie sciaga i nie wali jak wczesniej ale moze to wina ze podczas docierania tarcz były te bicia uszkodzonej opony?? zrobiłem jakies 1500km ?

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 22 maja 2009, 01:16

jako, że miałem również problem z drganiami przy hamowaniu to się wypowiem
u mnie były krzywe tarcze, u was pewnie podobnie
kupowanie najtańszych mija się z celem, przynajmniej jakieś ATE by się przydały
jedyne co pozostaje to chyba pojechać z nimi do dobrego tokarza na sprawdzenie
ja moje przetoczyłem i jest jak ręką odjął, nic nie drga przy hamowaniu

Szpinak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 21 maja 2009, 00:06
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Szpinak » 05 cze 2009, 18:09

Dalej nie wiem co jest powodem drgan :-/ .... biore pod uwage przeguby ?? moze one wprawiaja w wibracje?!! :evil:

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 05 cze 2009, 19:24

Szpinak pisze:biore pod uwage przeguby ?? moze one wprawiaja w wibracje?!! :evil:
nie no bez przesady z przegubami, szybciej amorki
przeguby sprawdzasz na skręconych kołach na maxa, jak padają to tak strzela, strzyka

Szpinak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 21 maja 2009, 00:06
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Szpinak » 05 cze 2009, 20:17

Wczesniej miałem ten sam problem i dałem wał do sprawdzenia wymiana przegłubu tył i podpora! Załozyłem i problem znikł ale po 4 miesiacach znowu to samo ... :cry: zdemontuje znowu i zawioze na gwarancji napisze jaki rezultat..... A wiecie moze czy mozna bez wału zrobic próbe?? czy to wogóle mozliwe? bo przód zostaje w takim razie?

Ława
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 13 wrz 2008, 01:18
Lokalizacja: Słupsk _ Irlandia

Post autor: Ława » 06 cze 2009, 00:55

Wczesniej miałem ten sam problem i dałem wał do sprawdzenia wymiana przegłubu tył i podpora! Załozyłem i problem znikł ale po 4 miesiacach znowu to samo ... zdemontuje znowu i zawioze na gwarancji napisze jaki rezultat..... A wiecie moze czy mozna bez wału zrobic próbe?? czy to wogóle mozliwe? bo przód zostaje w takim razie?
A jaki przegub Ci wymieniali?
A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest

Szpinak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 21 maja 2009, 00:06
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Szpinak » 06 cze 2009, 02:59

Tylni na wale..... ale nie na nowy tylko na dobry uzywany :roll:

tom292
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 04 paź 2010, 22:32
Lokalizacja: lubin

Re: [A6 C5 2.5TDI Quattro] Drgania podczas jazdy...

Post autor: tom292 » 05 paź 2010, 21:47

witam posiadam audi a6 allroad z 2002 roku z silnikiem 2.7 bi turbo i 6 biegowa manualna skrzynia. problem mam tego typu ze skrzynia ma straszne drgania podczas jazdy gdy przyspieszam jeszcze bardziej wiem tylko tyle ze nie sa to poduszki. czy ktos ma pojecie co to moze byc. bardzo prosze o pomoc

altium
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 166
Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:28
Lokalizacja: Gostynin, Wólka Nosowska

Post autor: altium » 10 paź 2010, 23:05

I jak tam Panowie z manualami w Quattro!
Drgania ustały?

mbrzez
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 16 lip 2010, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mbrzez » 14 lis 2010, 00:32

Podzielę się swoimi doświadczeniami. Wibracje przy hamowaniu..... miąłem, krzywiły mi się tarcze ATE, TRW i BRembo.... zawsze po 1000 -1500 km.... potem w desperacji !!!!!!!pojechałem do serwisu ina ich tarczach już7000 posżło bez problemów rzy hamowaniu.
Jednak drugi problem pozostał:
przy 130- 160 km/h coś mi bije na kierownicy i na fotelu, początkowo nie zawsze, teraz już zawsze... szrpaki przezło bez uwag, koła i opony wyważane, łożyska wymienione... wszyscy rozkładają ręce..... może ktoś coś podobnego miał???
pozdro
Michał

altium
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 166
Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:28
Lokalizacja: Gostynin, Wólka Nosowska

Post autor: altium » 18 lis 2010, 23:49

Ponieważ przerabiałem ten temat i w sumie przerabiam po raz drugi, podpowiem, że wiruje cały przedni układ różnicowy wraz z półosiami i powoduje owe felerne wibracje. Problem dotyczy bardzo wielu aut.
Kolega kupił takie A6 z 2004 roku po prezesie dużej firmy stosunkowo tanio, jak się okazało biło tak od nowości i dalej bije. Auto jak było jeszcze na gwarancji wymienili układ różnicowy, ale nic to nie pomogło, taki urok w tych modelach.
W mojej eSce delikatnie mrowi, czuję to, raz mocniej raz wcale.
Wcześniej miałem A6 z 2,5TDI manual quattro, i mi tak gdzieś około 300kkm zaczęło bić w przednim zawieszeniu, wymieniłem koła, tarcze, zaciski, piasty, przeguby zewnętrzne, wahacze i NIE pomogło.
W końcu pod flansze wystające ze skrzyni podłożyłem gumki z zacisków hamulcowych, tak aby wykasować luz na flanszach w skrzyni, i przestało bić, ale tylko na kilkadziesiąt tysięcy km, teraz znów bije, ale już nie mam tego auta.

Powodzenie we walce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja