[A6 C5 2.5TDI Quattro] Drgania podczas jazdy...
[A6 C5 2.5TDI Quattro] Drgania podczas jazdy...
Witam od pewnego czasu mam drgania na kierownicy podczas hamowania ale to na wyzszych prędkosciach powyżej 130-140km/h ale po wychamowaniu drgania nie ustepuja ,dopiero jak predkosc sie ustabilizuje czyli bez hamowania i przyspieszania ustaje. Dodam ze wymieniłem tarcze i klocki na nowe i opony . Przy jednostajnej jeździe 120km/h wystepują drgania ponizej i powyzej tej predkosci brak?? miałem regenerowny wał napedowy (wymiana podpory i przegubu oraz wyważenie) :? nie mam pojecia od czego to??
Ostatnio zmieniony 21 maja 2009, 11:01 przez Szpinak, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 936
- Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
- Kontakt:
Mam podobny problem
Po wymianie klockow i tarcz drgania przy hamowaniu ale tylko przy mocniejszym nacisnieciu pedału hamulca nie zaleznie od predkosci.
Dowiedziałem się że jedną z przyczyn moze byc przy montażu nie dokładnie zostały wyczyszczone tulejki prowadzące zacisk lub słaba jakośc tarcz
Ważne tez jest żeby przez pierwsze kilometry po wymianie tarcz należy unikać ostrego hamowania ponieważ tarcze dopiero się utwardzają podczas tych pierwszych hamowań :shock:
Takie są moje wiadomosci w tym temacie.W sobote będę rozbierał i czyscił te prowadzenia zacisku.Jak cos pomoże to dam znać.

Dowiedziałem się że jedną z przyczyn moze byc przy montażu nie dokładnie zostały wyczyszczone tulejki prowadzące zacisk lub słaba jakośc tarcz

Ważne tez jest żeby przez pierwsze kilometry po wymianie tarcz należy unikać ostrego hamowania ponieważ tarcze dopiero się utwardzają podczas tych pierwszych hamowań :shock:
Takie są moje wiadomosci w tym temacie.W sobote będę rozbierał i czyscił te prowadzenia zacisku.Jak cos pomoże to dam znać.

Troszke sie rozpisze : wymieniłem tarcze ale dalej drgania były, wiec pojechałem na sprawdzenie opon okazało sie ze miałem siatke opony peknieta i było jajo z opony. Wymieniłem opony+ nowe felgi (wstawie zdjecie niedługo) sadzac ze wszystko ustanie a jednak nie... jest o niebo lepiej nie sciaga i nie wali jak wczesniej ale moze to wina ze podczas docierania tarcz były te bicia uszkodzonej opony?? zrobiłem jakies 1500km ?
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
jako, że miałem również problem z drganiami przy hamowaniu to się wypowiem
u mnie były krzywe tarcze, u was pewnie podobnie
kupowanie najtańszych mija się z celem, przynajmniej jakieś ATE by się przydały
jedyne co pozostaje to chyba pojechać z nimi do dobrego tokarza na sprawdzenie
ja moje przetoczyłem i jest jak ręką odjął, nic nie drga przy hamowaniu
u mnie były krzywe tarcze, u was pewnie podobnie
kupowanie najtańszych mija się z celem, przynajmniej jakieś ATE by się przydały
jedyne co pozostaje to chyba pojechać z nimi do dobrego tokarza na sprawdzenie
ja moje przetoczyłem i jest jak ręką odjął, nic nie drga przy hamowaniu
Wczesniej miałem ten sam problem i dałem wał do sprawdzenia wymiana przegłubu tył i podpora! Załozyłem i problem znikł ale po 4 miesiacach znowu to samo ...
zdemontuje znowu i zawioze na gwarancji napisze jaki rezultat..... A wiecie moze czy mozna bez wału zrobic próbe?? czy to wogóle mozliwe? bo przód zostaje w takim razie?
A jaki przegub Ci wymieniali?Wczesniej miałem ten sam problem i dałem wał do sprawdzenia wymiana przegłubu tył i podpora! Załozyłem i problem znikł ale po 4 miesiacach znowu to samo ... zdemontuje znowu i zawioze na gwarancji napisze jaki rezultat..... A wiecie moze czy mozna bez wału zrobic próbe?? czy to wogóle mozliwe? bo przód zostaje w takim razie?
A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest
Re: [A6 C5 2.5TDI Quattro] Drgania podczas jazdy...
witam posiadam audi a6 allroad z 2002 roku z silnikiem 2.7 bi turbo i 6 biegowa manualna skrzynia. problem mam tego typu ze skrzynia ma straszne drgania podczas jazdy gdy przyspieszam jeszcze bardziej wiem tylko tyle ze nie sa to poduszki. czy ktos ma pojecie co to moze byc. bardzo prosze o pomoc
Podzielę się swoimi doświadczeniami. Wibracje przy hamowaniu..... miąłem, krzywiły mi się tarcze ATE, TRW i BRembo.... zawsze po 1000 -1500 km.... potem w desperacji
!!!!!pojechałem do serwisu ina ich tarczach już7000 posżło bez problemów rzy hamowaniu.
Jednak drugi problem pozostał:
przy 130- 160 km/h coś mi bije na kierownicy i na fotelu, początkowo nie zawsze, teraz już zawsze... szrpaki przezło bez uwag, koła i opony wyważane, łożyska wymienione... wszyscy rozkładają ręce..... może ktoś coś podobnego miał???
pozdro

Jednak drugi problem pozostał:
przy 130- 160 km/h coś mi bije na kierownicy i na fotelu, początkowo nie zawsze, teraz już zawsze... szrpaki przezło bez uwag, koła i opony wyważane, łożyska wymienione... wszyscy rozkładają ręce..... może ktoś coś podobnego miał???
pozdro
Michał
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 166
- Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:28
- Lokalizacja: Gostynin, Wólka Nosowska
Ponieważ przerabiałem ten temat i w sumie przerabiam po raz drugi, podpowiem, że wiruje cały przedni układ różnicowy wraz z półosiami i powoduje owe felerne wibracje. Problem dotyczy bardzo wielu aut.
Kolega kupił takie A6 z 2004 roku po prezesie dużej firmy stosunkowo tanio, jak się okazało biło tak od nowości i dalej bije. Auto jak było jeszcze na gwarancji wymienili układ różnicowy, ale nic to nie pomogło, taki urok w tych modelach.
W mojej eSce delikatnie mrowi, czuję to, raz mocniej raz wcale.
Wcześniej miałem A6 z 2,5TDI manual quattro, i mi tak gdzieś około 300kkm zaczęło bić w przednim zawieszeniu, wymieniłem koła, tarcze, zaciski, piasty, przeguby zewnętrzne, wahacze i NIE pomogło.
W końcu pod flansze wystające ze skrzyni podłożyłem gumki z zacisków hamulcowych, tak aby wykasować luz na flanszach w skrzyni, i przestało bić, ale tylko na kilkadziesiąt tysięcy km, teraz znów bije, ale już nie mam tego auta.
Powodzenie we walce.
Kolega kupił takie A6 z 2004 roku po prezesie dużej firmy stosunkowo tanio, jak się okazało biło tak od nowości i dalej bije. Auto jak było jeszcze na gwarancji wymienili układ różnicowy, ale nic to nie pomogło, taki urok w tych modelach.
W mojej eSce delikatnie mrowi, czuję to, raz mocniej raz wcale.
Wcześniej miałem A6 z 2,5TDI manual quattro, i mi tak gdzieś około 300kkm zaczęło bić w przednim zawieszeniu, wymieniłem koła, tarcze, zaciski, piasty, przeguby zewnętrzne, wahacze i NIE pomogło.
W końcu pod flansze wystające ze skrzyni podłożyłem gumki z zacisków hamulcowych, tak aby wykasować luz na flanszach w skrzyni, i przestało bić, ale tylko na kilkadziesiąt tysięcy km, teraz znów bije, ale już nie mam tego auta.
Powodzenie we walce.