[A6 c5 1.8T AEB 150 KM] Zablokowany silnik
-
Wiesiek 87
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 24
- Rejestracja: 03 paź 2010, 12:30
- Lokalizacja: Lubliniec / Śląskie
[A6 c5 1.8T AEB 150 KM] Zablokowany silnik
Witam serdecznie!!!
Mam taki problem z moim samochodem jechałem wczoraj do Niemiec i tuż przed granicą samochód stracił moc i zaczął szarpać, po czym zgasnął w trakcie jazdy. Odpaliłem go na biegu i po paru sekundach znowu zgasnął, odpaliłem go trzeci raz i także zgasł i już zablokowało silnik. Gdy chciałem kluczykiem odpalić to wogóle nie kręcił, a wręcz wszystkie kontrolki gasły. Odkręciłem gumową rurę wychodzącą z kolektora i zobaczyłem tam opiłki metalu pomyślałem że to turbinka padła.... Ale scholowałem samochód i zacząłem rozbierać silnik... Jak wykręciłem świecę to już nie było miło. Końcówka 3 świecy była cała poszarpana i wręcz zerwana, a w silniku było widać mnóstwo opiłków metalu. Po zdjęciu głowicy zobaczyłem że końcówka jednego zaworu na trzecim tłoku jest całkowicie zerwana, pozostałe zawory są powykrzywiane podobnie jak na 2 i 4 tłoku z tym że na tych dwóch tylko jeden zawór jest krzywy. głowica na trzecim tłoku jest zmasakrowana, a same tłoki są wszystkie uszkodzone z tym że 3 ma wygląd taki jakby młotkiem się w niego uderzało. Mam pytanie odnośnie tego jaka mogła być przyczyna zerwania końcówki tego zaworu....
Pozdrawiam Wiesiek
Mam taki problem z moim samochodem jechałem wczoraj do Niemiec i tuż przed granicą samochód stracił moc i zaczął szarpać, po czym zgasnął w trakcie jazdy. Odpaliłem go na biegu i po paru sekundach znowu zgasnął, odpaliłem go trzeci raz i także zgasł i już zablokowało silnik. Gdy chciałem kluczykiem odpalić to wogóle nie kręcił, a wręcz wszystkie kontrolki gasły. Odkręciłem gumową rurę wychodzącą z kolektora i zobaczyłem tam opiłki metalu pomyślałem że to turbinka padła.... Ale scholowałem samochód i zacząłem rozbierać silnik... Jak wykręciłem świecę to już nie było miło. Końcówka 3 świecy była cała poszarpana i wręcz zerwana, a w silniku było widać mnóstwo opiłków metalu. Po zdjęciu głowicy zobaczyłem że końcówka jednego zaworu na trzecim tłoku jest całkowicie zerwana, pozostałe zawory są powykrzywiane podobnie jak na 2 i 4 tłoku z tym że na tych dwóch tylko jeden zawór jest krzywy. głowica na trzecim tłoku jest zmasakrowana, a same tłoki są wszystkie uszkodzone z tym że 3 ma wygląd taki jakby młotkiem się w niego uderzało. Mam pytanie odnośnie tego jaka mogła być przyczyna zerwania końcówki tego zaworu....
Pozdrawiam Wiesiek
Ostatnio zmieniony 03 paź 2010, 13:28 przez Wiesiek 87, łącznie zmieniany 5 razy.
-
Forum Audi A6 .
-
Wiesiek 87
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 24
- Rejestracja: 03 paź 2010, 12:30
- Lokalizacja: Lubliniec / Śląskie
-
Forum Audi A6 .
-
Wiesiek 87
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 24
- Rejestracja: 03 paź 2010, 12:30
- Lokalizacja: Lubliniec / Śląskie
-
Forum Audi A6 .
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Jeżeli zakres obrotów był normalny, to nawet długa jazda nie powinna Ci się tak zakończyć. Chyba, że pomyliłeś biegi i przyśpieszając do max obrotów np. z 4-ki zamiast 5-ki wrzuciłeś 3-kę, to mogło "pomóc" w przeskoczeniu rozrządu.
Obstawiam jednak błędy przy wymianie rozrządu.
Silnik raczej w całości do wymiany
Obstawiam jednak błędy przy wymianie rozrządu.
Silnik raczej w całości do wymiany
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
-
Wiesiek 87
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 24
- Rejestracja: 03 paź 2010, 12:30
- Lokalizacja: Lubliniec / Śląskie
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Nie wiem, gdzie dokonywałeś wymiany rozrządu, ale teoretycznie to nie Ciebie powinna interesować przyczyna destrukcji silnika - z Twojego opisu jasno wynika, że winny jest rozrząd - więc do naprawienia szkody powinien poczuć się mechanik, który Ci ten rozrząd robił.
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
-
Wiesiek 87
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 24
- Rejestracja: 03 paź 2010, 12:30
- Lokalizacja: Lubliniec / Śląskie
-
Forum Audi A6 .
ja kolego poszedl bym do tego co ci to wymienial i domagal sie kasy na remont silnika badz stanowczy.jak bedzie trzeba potrzasnij gosciem...nie zawachaj sie dac po gebie za glupote i nieznajomosc zeczy....ups...przeciez sam sobie..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Wiesiek 87 pisze:ja niestety wymieniałem rozrząd z kuzynem (mechanikiem) i wydaje mi się że wszystko było zrobione OK. więc jak wam się wydaje gdzie mógłbyć popełniony błąd albo jaka może być inna przyczyna
-
Forum Audi A6 .
manjak, kolego jak tylko sie przywitasz zacznij czytac dokladnie co napisal kolega na poczatku tematu.ma uszkodzenia na wszystkich cylindrach tzn i na tlokach i na glowicy...wiec jest to ewidentnie spotkanie rozrzadu z tlokami.w jednych autkach wyglada to tak w innych dochodzi do usz kodzenia tloka przez pekniecie...kwestia tego co bylo przyczyna....rozrzad jest rzecza ktora jest wymieniana stosunkowo rzadko.wiec przy drozszych autach mysle ze wymiana z tesciem szwagrem kolega ze szkolnej lawki bez absolutnej wiedzy jest ryzykowne.gdyby moje autko bylo warte ok 20 tysi w gore.odzalowalbym na wymiane w serwisie.mialbym gwarancje i na czesci i na robocizne..









