[A6 C5]wyciek płynu chłodniczego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
- Lokalizacja: Tychy/Śląsk
[A6 C5]wyciek płynu chłodniczego
Witam,
Jak w temacie mam problem, otóż jakiś czas temu zapaliła mi się czerwona kontrolka płynu chłodniczego, zajrzałem pod maskę a tam płynu nie ma musiałem dolać ok 1,5 litra do stanu maks w zbiorniczku wyrównawczym, od razu zajrzałem na stan oleju ale tam jak było idealnie tak jest. Auto też nie dymiło. Teraz za każdym razem gdy auto się rozgrzeje i potem go zostawię np na godzinę to pod autem jest ładna duża czerwona plama, płyn skrapla się mniej więcej po środku z przodu miski olejowej i stamtąd sobie ładnie ciurkiem kapie, ale tylko jakiś czas. Podczas gdy silnik pracuje nic nie kapie , gdy auto postoi np dwa dni to też nic nie leci, tylko po rozgrzaniu silnika gdy trochę postoi zaczyna kapać a potem przestaje, czego to może być objaw? Czy pompa wody szwankuje?była wymieniana w lutym tego roku przy wymianie rozrządu.
Z góry dziękuje za pomoc.
Jak w temacie mam problem, otóż jakiś czas temu zapaliła mi się czerwona kontrolka płynu chłodniczego, zajrzałem pod maskę a tam płynu nie ma musiałem dolać ok 1,5 litra do stanu maks w zbiorniczku wyrównawczym, od razu zajrzałem na stan oleju ale tam jak było idealnie tak jest. Auto też nie dymiło. Teraz za każdym razem gdy auto się rozgrzeje i potem go zostawię np na godzinę to pod autem jest ładna duża czerwona plama, płyn skrapla się mniej więcej po środku z przodu miski olejowej i stamtąd sobie ładnie ciurkiem kapie, ale tylko jakiś czas. Podczas gdy silnik pracuje nic nie kapie , gdy auto postoi np dwa dni to też nic nie leci, tylko po rozgrzaniu silnika gdy trochę postoi zaczyna kapać a potem przestaje, czego to może być objaw? Czy pompa wody szwankuje?była wymieniana w lutym tego roku przy wymianie rozrządu.
Z góry dziękuje za pomoc.
Quattro i długo długo nic 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Witam.. niedawno miałem podobny problem okazało się, że puszczały mi opaski na trójnikach LPG z tyłu silnika.. sprawdź to miejsce... Niestety jest trudno dostępne, bo cięzko jest tam włożyć rękę.. Może też okazać się, że masz plastikowe trójniki i któryś gdzieś pękł..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
- Lokalizacja: Tychy/Śląsk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
- Lokalizacja: Tychy/Śląsk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
mi też ciekło po misce
napisałem bo objawy takich chwilowych wycieków wiążą się najczęściej z rozszczelnieniem opasek na przewodach.. i najczęściej puszczają właśnie te od gazu przy reduktorze lub trójnikach z tyłu i też leje się po misce bo kapie zawsze z najniższego punktu po którym leci płyn :-P .. wycieki pozostawiają czerwone zaschnięte ślady na wężach w okolicach łączników dlatego radziłbym sprawdzić te miejsca przykładając coś higroskopijnego i po po jeździe próbnej wszystko się okaże.. możesz też przykleić trochę papieru w okolicach pod pompą wody i też się przekonasz czy ona nie przepuszcza..

ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
- Lokalizacja: Tychy/Śląsk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Krzysiek84, nie będzie ciągle ciekło dlatego, że mamy tu do czynienia z temperaturą i nadciśnieniem układu chłodzenia.. Wystarczy uszkodzona opaska która jest bardziej podatna na rozszerzalność temperaturową lub jak kolega greg25, napisał: pęknięty zbiornik płynu... i ciśnienie wyrzuci płyn na zewnątrz tzw najsłabszym ogniwem.. Kiedy silnik ostygnie i układ straci ciśnienie wówczas elastyczne szczeliny zamykają się i wyciek zanika do następnego rozgrzania... Ale niestety nie umiem wytłumaczyć Ci dlaczego dzieje się tak tylko w sytuacji gdy płyn nie znajduje się w obiegu... może bez obiegu tworzy się jakieś większe ciśnienie tam.. Mi też nie kapało w trakcie pracy silnika :roll:
PS.. Mój kolega z pracy zlekceważył sobie taki podobny wyciek bo też zupełnie nie wiedział skąd i któregoś pięknego dnia w szczerym polu wąż zsunął mu się z trójnika.. :evil:
PS.. Mój kolega z pracy zlekceważył sobie taki podobny wyciek bo też zupełnie nie wiedział skąd i któregoś pięknego dnia w szczerym polu wąż zsunął mu się z trójnika.. :evil:
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
- vipkwiecien
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 260
- Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
- Lokalizacja: radom
podziele sie swoim wyciekiem:)
Ciecz wycieka na tym kolanku (wg ETKA - kołnierz z pierscieniem uszczelniającym nr 058 121 132) tam jest zamontowany czujnik temperatury oraz łaczy on blok silnika z węzem od nagrzewnicy oraz chyba wezem zbiornika wyrównawczego.
Pytanie moje natomiast dotyczy płynu na zime - czy koniecznie musi byc to G12 czy moze byc to Petrygo lub borygo ?
Ciecz wycieka na tym kolanku (wg ETKA - kołnierz z pierscieniem uszczelniającym nr 058 121 132) tam jest zamontowany czujnik temperatury oraz łaczy on blok silnika z węzem od nagrzewnicy oraz chyba wezem zbiornika wyrównawczego.
Pytanie moje natomiast dotyczy płynu na zime - czy koniecznie musi byc to G12 czy moze byc to Petrygo lub borygo ?
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny
- vipkwiecien
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 260
- Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
- Lokalizacja: radom
no ja zawsze lałem do swoich samochodów (vectra A,C, Audi b4, bmw 528i ) petrygo i problemów nie było i tu nasuwa mi sie pytanie czy do A6 tez moze byc? G12 jest gorzej dostac na CPNach czy sklepach motoryzacyjnych jedynie allegro w cenach od 13zł/litr koncentratu.
Spotkałem sie z G12 marki ULTRA ANTIFREEZE, Pan Samochodzik, Havoline, skoda, febi - który bedzie dobry? czy jest jakaś różnica miedzy nimi ?
Spotkałem sie z G12 marki ULTRA ANTIFREEZE, Pan Samochodzik, Havoline, skoda, febi - który bedzie dobry? czy jest jakaś różnica miedzy nimi ?
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Rozmawiałem kiedyś z pracownikiem ASO odnośnie tego borygo.. Powedział, że jeśli ktoś się uprze na borygo to nie widzi przeciwskazań.. ale na wypłukany układ z poprzedniego płynu.. Jednak jeśli masz G12 w układzie to nie mieszaj go z innym. Nawet jeśli kolor będzie ten sam, każdy płyn ma inną specyfikację chemiczną i pomieszanie jednego z drugim może (ale nie musi) stworzyć pewnego rodzaju gazy, kwasy lub osady itp których skutki można sobie tylko wyobrazić..
Osobiście wolałbym nie eksperymentować i cieszyć się renomą G12 w swoim zbiorniczku :mrgreen:
Osobiście wolałbym nie eksperymentować i cieszyć się renomą G12 w swoim zbiorniczku :mrgreen:
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
- vipkwiecien
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 260
- Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
- Lokalizacja: radom
borygo to nie bede zalewac. Dzis podjade do hurtowni i zobacze co tam maja. Co do płukania to mam zalana na chwile obecna wode destylowana i ak jezdze ze 2 tyg. Jesli nie bedzie na magazynach G12 to wezme petrygo.
A ile wchodzi płynu w cały obieg w 1.8 APU
?
A ile wchodzi płynu w cały obieg w 1.8 APU

prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
- Lokalizacja: Tychy/Śląsk
Sprawdzałem zbiornik wyrównawczy i pod nim jest wszystko suchutkie, zauważyłem że gdy płynu jest na tyle mało ze nie widać go w zbiorniczku to wtedy cieknie o wiele mniej, nawet gdy jeździłem na takim stanie trzy dni to praktycznie wyciek jest znikomy bo gdy zalewam do pełna to praktycznie zawsze ok 1,5 litra muszę dolać do stanu maks, a gdy w zbiorniku jest full płynu to wycieka w oka mgnieniu.
Dzisiaj znów poszedłem szukać gdzie tak leci ale kurde nie mogę jednak znaleźć już umyłem tam gdzie się dało węże i nic, jedno zauważyłem że jak silnik trochę pochodzi i zaczyna cieknąć to jak go zgasze i nacisne mocno na wąż od płynu pod zbiornikiem wyrównawczym to wtedy widzę że mocniej cieknie , a w jak to jest gdy pompa jest walnięta?
Dzisiaj znów poszedłem szukać gdzie tak leci ale kurde nie mogę jednak znaleźć już umyłem tam gdzie się dało węże i nic, jedno zauważyłem że jak silnik trochę pochodzi i zaczyna cieknąć to jak go zgasze i nacisne mocno na wąż od płynu pod zbiornikiem wyrównawczym to wtedy widzę że mocniej cieknie , a w jak to jest gdy pompa jest walnięta?
Quattro i długo długo nic 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Krzysiek84, Nieszczelna pompa powinna wykazywać przecieki podczas zwiększonych obrotów.. Jest jeszcze jedna fajna metoda wykrywania wycieków metodą fluorescencji.. Poczytaj o niej: http://www.vwgolf.pl/porady/wykrywanie- ... rescencji/
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 19 gru 2009, 09:49
- Lokalizacja: Tychy/Śląsk