Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

W jakim silniku jest napęd QUATTRO ??

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 26 wrz 2010, 17:09

VAG stosuje dwie polityki: auta niszowe, czyli kompakty, Skody (oprócz Superba) oraz Seaty to auta z silnikami ustawionymi poprzecznie. Z tego powodu, w przypadku wersji czteronapędowych, stosuje się tam dyferencjały sprzęgłowe Haldex.
W Audi oprócz kompaktów, Passatach, Superbach i innych z silnikami ustawionymi wzdłużnie stosuje się dyferencjały Torsen.
I prosze mi nie obrażac 4Matica bo to naprawdę dobry napęd - na pewno lepszy od wiskotycznego w Subaru :)

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 27 wrz 2010, 00:32

Camel-,

4motion do subaru <zioło>


4motion zawsze zostanie napędem na przód z dołączanym tyłem :!: :!:

Ninja_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 207
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:36
Lokalizacja: łodzkie

Post autor: Ninja_ » 27 wrz 2010, 08:52

Znowu ktoś jest niedoinformowany (ponad 1270 postów) ... ale tak to jest jak ktoś zaślepiony jest nazwą QUATTRO

Nie wprowadzajcie w błąd innych kolegów.

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 27 wrz 2010, 10:26

alukard, tam oprócz w Imprezie i może Foresterze stosuje się dyferencjaly wiskotyczne, więc nie wiem czy wiesz, ale zasada działania jest identyczna jak w 4motion - z tymże Haldex załącza na żądanie elektroniki, a wiskoza z powodu różnic prędkości obrotowych.
4matic natomiast w sedanach ma centralny dyferencjał planetarny z rozdziałem 35/65 i jest to stały napęd.

Ninja_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 207
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:36
Lokalizacja: łodzkie

Post autor: Ninja_ » 27 wrz 2010, 11:37

Quattro - nazwa napędu stosowana przez Audi,
A3 Quattro - sprzęgło haldex (napęd przedni z dołączanym tyłem)
A4 i modele wyżej - mechanizm Torsen (stały napęd na 4 koła)

4Motion - nazwa napędu stosowana przez VW
Passat B5 - mechanizm Torsen
pozostałe modele VW 4Motion to haldex, w zależności od rocznika mniej bądź bardziej zaawansowany ale zawsze dołączany napęd tylnej osi (syncro to też dołączany napęd w starszych VW)

4matic - nazwa napędu stosowana przez Mercedesa
nie znam dokładnie dat i mechanizmów ale czytałem, że starsze mercedesy z napędem 4matic to stały napęd na tył i dołączany przód, nowsze to stały napęd na 4 koła z rozdziałem momentu obrotowego

S AWD - nazwa napędu stosowana przez Subaru
- jest to stały napęd na cztery koła, inaczej rozwiązany w samochodach z manualną skrzynią i inaczej ze skrzynią automatyczną, równie efektywny jak Torsen w Quattro audi

Oczywiście im nowsze samochody tym więcej elektroniki i rozdział momentu obrotowego może być automatycznie regulowanym w szerszym zakresie.

Nie wiem czy choć trochę przyczynię się tym postem do rozwiania pewnych wątpliwości co do napędów "4x4" ale warto poczytać trochę fachowej prasy i artykułów zanim zacznie się wypowiadać.
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2010, 11:47 przez Ninja_, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 27 wrz 2010, 11:42

Camel-,

zwracam honor :roll: :/ :/

ehh nie chodzilo mi o 4matic tylko o 4motion :oops:

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 27 wrz 2010, 12:23

Ninja_ pisze:nie znam dokładnie dat i mechanizmów ale czytałem, że starsze mercedesy z napędem 4matic to stały napęd na tył i dołączany przód, nowsze to stały napęd na 4 koła z rozdziałem momentu obrotowego
Pierwszy 4-Matic powstał pod koniec lat 80tych i był to rzeczywiście naped RWD z dołączanym przodem. Autorski pomysł Mercedesa z wykorzystaniem dwóch dyferencjałów z systemem ASD czyli hydroszperą. Były 3 tryby: tryb 0 - RWD, tryb 1 - AWD 35:65, dyfre osiowe odblokowane, tryb 2 - AWD 50:50 dyfer tylny zablokowany. Czas reakcji maks. 0,7s. Z powodu awaryjności systemu zrezygnowano z niego w połowie lat 90. na korzyść prostego w budowie cetralnego mechanizmu planetarnego, który sztywno rozdziela napęd w SPAM 35:65 a dyferencjały osiowe są otwarte. 4matic od tamtej pory jest seryjnie wspierany przez ESP w celu poprawienia efektywności napędu.

W BMW jest jeszcze X-Drive ale to znowu klasyczny Haldex tylko odwrotnie zamontowany ;-) Tylny dyferencjał często ze szperą 25%.

Jak doczytałem to w Subaru stosuje się centralne mechanizmy wiskotyczne z otwartymi dyframi lub z elektroszperami a w wyczynowych wersjach: STI, stosuje się wiskozy i Torsen na osi tylnej. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga