[C5 1.9'04]Automat szarpie po rozgrzaniu podczas ruszania.
[C5 1.9'04]Automat szarpie po rozgrzaniu podczas ruszania.
Witam kiedy silnik i automat jest zimny zmiana biegow odbywa sie bardzo plynnie. Problem pojawia po rozgrzaniu oleju w skrzyni (temeratura oleju normalna). Podczas spokojnego ruszania odczuwalne sa delikatne szarpania podczas zmiany biegow 1 na 2. Kiedy ruszam szybko kiedy daje sporo gazu i obroty sa powyzej 2000 nie ma szarpania. Kolejny objaw, podczas jazdy na tempomacie faluja obroty np 1700-1780. Po podpieciu komputer nie wykryl zadnych bledow. Nie ma brakow oleju w skrzyni. Auto ma przejechane 160 000 km - mam pelna historie. Prosze o pomoc poniewaz auto mam dopiero 8 miesiecy i szkoda go sprzedawac. Automat ma 6 przelozen.
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2010, 15:56 przez rogerr, łącznie zmieniany 3 razy.
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dziekuje za szybka reakcje.Camel od mechanika dowiedzialem sie ze syntetyczny olej powinien byc dozywotnie,nie wymienia sie go poprostu, poziom oleju jest dobry sprawdzilismy.chcialem wymienic filtr oleju w skrzyni ale mam jakis nowszy typ skrzyn i zeby wymienic filtr oleju nalezy wyjac cala skrzynie poniewaz filtr umieszczony jest pionowo nie poziomo. tomekkk1 przeszukalem cale forum sa posty w ktorych sa opisane podobne problemy ale nie ma w nich odpowiedzi na problem,smarowanie hm,wszystko dzila dobrze kiedy jest zimne problem pojawia sie po rozgrzaniu,olej napewno wlasciwy auto bylo serwisowane w audi od samego poczatku,mechanik powiedzial mi ze to moze byc problem mechaniczny ze jakas czesc w skrzyni sie wyrobila jakis walek na ktorym jest lancuszek to byla jego sugestia,zadzwonilem do pewnej firmy z wroclawia syltom tam powiedziano mi ze problem moze tkwic w jakis elektronicznych ukladach sterowania jakas plytka. Posze o pomoc wszystkich.
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2010, 14:24 przez rogerr, łącznie zmieniany 2 razy.
Ci, którzy tak twierdzą skracają żywotność skrzyni. Ci co mają wymieniany olej - mają żywotniejsze skrzynie.rogerr pisze:dowiedzialem sie ze syntetyczny olej powinien byc dozywotnie,nie wymienia sie go poprostu
Czyżby to był multitronik?rogerr pisze: jakis walek na ktorym jest lancuszek
...jestem wolnym człowiekiem, mogę mówić co myślę i nie myśleć co mówię ...
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
kolego masz multitronicarogerr pisze:Automat ma 6 przelozen.
co tu dużo mówić - wyrazy współczucia niestety, przy przebiegach co podajesz już zaczynały się problemy
multi ma 6 biegów, przecież było milion razytomekkk1 pisze:jeśli multitronic to żadnego (skrzynia bezstopniowa) - więc skąd 6 u Ciebie? Czy ja czegoś o skrzyniach w C5 nie wiem?
C5 - tip 5
C5 - multi 6
C6 - tip 6
C6 - multi 7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
rogerr, kolego niestety masz skrzynię Multitronic
nie mam z nią żadnego doświedczenia, ale olej powinno się zmienić częściej niż wcale. Ba - nawet często, bo jak dobrze pamiętam to co 60 tys km i co drugą wymianę filtr. ÂŻywotność tej skrzyni szacowana jest na ok 200 tys km, ale mysle, że jakby ktoś ją serwisował od początku poprawnie to nie miałbyś z nią teraz takich problemów. No chyba, że już przebieg godny TDIka.
Pisałem o tym już na forum - znajomy, który siedzi w ASB miał znajomego z Honda i skrzynią CVT - czyli dokładnie to samo. Magicy mówili mu "panie, skrzynia do remontu, pojeździ maks pare tys". Za namową mojego znajomego, wymili olej i filtr. Na tej szarpiącej i "do remontu" skrzyni przejechał jeszcze 120 tys kilometrów aż rzeczywiście całkiem padła.

Pisałem o tym już na forum - znajomy, który siedzi w ASB miał znajomego z Honda i skrzynią CVT - czyli dokładnie to samo. Magicy mówili mu "panie, skrzynia do remontu, pojeździ maks pare tys". Za namową mojego znajomego, wymili olej i filtr. Na tej szarpiącej i "do remontu" skrzyni przejechał jeszcze 120 tys kilometrów aż rzeczywiście całkiem padła.
Proszę przeczytaj ten temat. Opisuję w nim mój przypadek z multitronicem . Myślę, że u Ciebie tak jak u mnie skończy się na strachu, a wymiana oleju załatwi problem poszarpywania. a6-c5-19-podczas-jazdy-delikatnie-posza ... t26286.htm