Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C5 1.9'04]Automat szarpie po rozgrzaniu podczas ruszania.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
rogerr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 22 wrz 2010, 16:47
Lokalizacja: Trzebnica

[C5 1.9'04]Automat szarpie po rozgrzaniu podczas ruszania.

Post autor: rogerr » 22 wrz 2010, 19:44

Witam kiedy silnik i automat jest zimny zmiana biegow odbywa sie bardzo plynnie. Problem pojawia po rozgrzaniu oleju w skrzyni (temeratura oleju normalna). Podczas spokojnego ruszania odczuwalne sa delikatne szarpania podczas zmiany biegow 1 na 2. Kiedy ruszam szybko kiedy daje sporo gazu i obroty sa powyzej 2000 nie ma szarpania. Kolejny objaw, podczas jazdy na tempomacie faluja obroty np 1700-1780. Po podpieciu komputer nie wykryl zadnych bledow. Nie ma brakow oleju w skrzyni. Auto ma przejechane 160 000 km - mam pelna historie. Prosze o pomoc poniewaz auto mam dopiero 8 miesiecy i szkoda go sprzedawac. Automat ma 6 przelozen.
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2010, 15:56 przez rogerr, łącznie zmieniany 3 razy.

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 22 wrz 2010, 20:32

Olej zmieniany?

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 22 wrz 2010, 21:14

Popraw temat i wyłącz Caps Locka bo dostaniesz upomnienie od Modów <ok>
Wydaje mi się że było coś podobnego na forum (jeśli chodzi o tipa) nie właściwe smarowanie chyba, czy nie właściwy olej. Spróbuj pod tym kątem poszukać.

rogerr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 22 wrz 2010, 16:47
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: rogerr » 22 wrz 2010, 23:42

Dziekuje za szybka reakcje.Camel od mechanika dowiedzialem sie ze syntetyczny olej powinien byc dozywotnie,nie wymienia sie go poprostu, poziom oleju jest dobry sprawdzilismy.chcialem wymienic filtr oleju w skrzyni ale mam jakis nowszy typ skrzyn i zeby wymienic filtr oleju nalezy wyjac cala skrzynie poniewaz filtr umieszczony jest pionowo nie poziomo. tomekkk1 przeszukalem cale forum sa posty w ktorych sa opisane podobne problemy ale nie ma w nich odpowiedzi na problem,smarowanie hm,wszystko dzila dobrze kiedy jest zimne problem pojawia sie po rozgrzaniu,olej napewno wlasciwy auto bylo serwisowane w audi od samego poczatku,mechanik powiedzial mi ze to moze byc problem mechaniczny ze jakas czesc w skrzyni sie wyrobila jakis walek na ktorym jest lancuszek to byla jego sugestia,zadzwonilem do pewnej firmy z wroclawia syltom tam powiedziano mi ze problem moze tkwic w jakis elektronicznych ukladach sterowania jakas plytka. Posze o pomoc wszystkich.
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2010, 14:24 przez rogerr, łącznie zmieniany 2 razy.

strzala
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 26 maja 2009, 13:09
Lokalizacja: mazowiecki

Post autor: strzala » 23 wrz 2010, 16:41

rogerr pisze:dowiedzialem sie ze syntetyczny olej powinien byc dozywotnie,nie wymienia sie go poprostu
Ci, którzy tak twierdzą skracają żywotność skrzyni. Ci co mają wymieniany olej - mają żywotniejsze skrzynie.
rogerr pisze: jakis walek na ktorym jest lancuszek
Czyżby to był multitronik?
...jestem wolnym człowiekiem, mogę mówić co myślę i nie myśleć co mówię ...

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 23 wrz 2010, 19:00

rogerr, Właśnie, jeśli tiptronic to 4 lub 5 przełożeń, jeśli multitronic to żadnego (skrzynia bezstopniowa) - więc skąd 6 u Ciebie? Czy ja czegoś o skrzyniach w C5 nie wiem?

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 23 wrz 2010, 21:52

rogerr pisze:Automat ma 6 przelozen.
kolego masz multitronica
co tu dużo mówić - wyrazy współczucia niestety, przy przebiegach co podajesz już zaczynały się problemy
tomekkk1 pisze:jeśli multitronic to żadnego (skrzynia bezstopniowa) - więc skąd 6 u Ciebie? Czy ja czegoś o skrzyniach w C5 nie wiem?
multi ma 6 biegów, przecież było milion razy
C5 - tip 5
C5 - multi 6
C6 - tip 6
C6 - multi 7

rogerr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 22 wrz 2010, 16:47
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: rogerr » 24 wrz 2010, 07:56

Panowie w trybie manualnym jest 6 przelozen ale to szczegol mnie interesuje podpowiedz jak moge rozwiazac problem ktory poruszylem po rozgrzaniu automat szarpie podczas zmieniania 1 biegu na 2. kiedy jest zimny zmiana biegow odbywa sie plynnie. Poszukuje odpowiedzi, podpowiedzi gdzie szukac.

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 26 wrz 2010, 17:05

rogerr, kolego niestety masz skrzynię Multitronic :( nie mam z nią żadnego doświedczenia, ale olej powinno się zmienić częściej niż wcale. Ba - nawet często, bo jak dobrze pamiętam to co 60 tys km i co drugą wymianę filtr. ÂŻywotność tej skrzyni szacowana jest na ok 200 tys km, ale mysle, że jakby ktoś ją serwisował od początku poprawnie to nie miałbyś z nią teraz takich problemów. No chyba, że już przebieg godny TDIka.
Pisałem o tym już na forum - znajomy, który siedzi w ASB miał znajomego z Honda i skrzynią CVT - czyli dokładnie to samo. Magicy mówili mu "panie, skrzynia do remontu, pojeździ maks pare tys". Za namową mojego znajomego, wymili olej i filtr. Na tej szarpiącej i "do remontu" skrzyni przejechał jeszcze 120 tys kilometrów aż rzeczywiście całkiem padła.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 26 wrz 2010, 18:35

Camel- pisze:ÂŻywotność tej skrzyni szacowana jest na ok 200 tys km
są to bajki wyssane z palca
więc nie wprowadzać użytkowników forum tymi bajkami w błąd :evil:
już raz to podkreślałem

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 26 wrz 2010, 22:23

goly191, no racja. Wszystkim pada przy 200 tys skrzynia bo dziwnym trafem wszyscy kupują auta z przebiegiem 180 tys. Mój bład <ok>

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 26 wrz 2010, 22:55

Camel- pisze:goly191, no racja. Wszystkim pada przy 200 tys skrzynia bo dziwnym trafem wszyscy kupują auta z przebiegiem 180 tys. Mój bład <ok>
o właśnie
teraz jest sprostowanie :lol:

maz9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 13 gru 2009, 22:56
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: maz9 » 26 lut 2011, 17:11

Dodam iż mam audi A6 1,9 multitronic 2009r z grudnia na liczniku mam 40 tys mamy rok 2011 luty i gdy silnik rozgrzany auto podczas ruszania i tuż przed zmiana biegu z 1 na 2 szarpie - dobrze że na gwarancji.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 26 lut 2011, 18:12

maz9 pisze:Dodam iż mam audi A6 1,9 multitronic 2009r z grudnia na liczniku mam 40 tys mamy rok 2011 luty i gdy silnik rozgrzany auto podczas ruszania i tuż przed zmiana biegu z 1 na 2 szarpie - dobrze że na gwarancji.
ułłł bebe :|
trzeba by obowiązkowo pod kompa podpiąć

telewizja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 10 cze 2009, 23:09
Lokalizacja: sochaczew

Post autor: telewizja » 26 lut 2011, 20:08

Proszę przeczytaj ten temat. Opisuję w nim mój przypadek z multitronicem . Myślę, że u Ciebie tak jak u mnie skończy się na strachu, a wymiana oleju załatwi problem poszarpywania. a6-c5-19-podczas-jazdy-delikatnie-posza ... t26286.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga