Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4 2.5TDI] Przejście z 10W40 na 15W50-za i przeciw?

Silniki wysokoprężne
krs2919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 286
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: krs2919 » 22 wrz 2010, 19:17

ja bym nie kombinował na CHIńSKIE wynalazki, kup olej do niuni z certyfikatem TUV niemieckim, ja miałem jakiś minerał niewiadomego pochodzenia, mechanior stwierdził, że to szajs więc zmienił na półsyntetyk i jest ok. nic nie bierze ani nie ubywa. Po drugie powiedział że do turbo najlepszy półsyntetyk . Mój przebieg bliski 400 tyś. Pozdro. Ps. lepiej odpala w zimie bynajmniej u mnie

Awatar użytkownika
hasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis 2009, 16:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hasek » 22 wrz 2010, 20:25

grzesio pisze:Mechanik powiedział ze może być taki olej,
powodzenia, jak chcesz zarżnąć turbo to lej nadal minerał. jeśli chcesz jeszcze pojeździć trochę tym autem to zmień olej jak najszybciej na półsyntetyk.. a później nawet full syntetyk.

poczytaj :arrow: https://a6klub.pl/all-tdi-jaki-olej-do-tdi-vt2962.htm
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06

grzesio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 22 wrz 2010, 03:05
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: grzesio » 23 wrz 2010, 11:39

Wielkie dzięki chłopaki za szybkie i wyczerpujące odpowiedzi! Nie ma co leje półsyntetyk i nie słucham nikogo!

Awatar użytkownika
Pawbow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 13 paź 2009, 09:49
Lokalizacja: Hajnowka

Post autor: Pawbow » 23 wrz 2010, 13:37

10W/40 dobrej jakości i nic innego

Awatar użytkownika
kamil138
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 17 lis 2008, 00:09
Lokalizacja: suwałki

Post autor: kamil138 » 25 wrz 2010, 20:44

ja jeżdżę na castrol-u 15w/40 i po przejechaniu 12000 kilometrów wzioł mi niecałe 100ml oleju, nie narzekam silnik pracuje wzorowo <ok>

w tym tygodniu będę olej wymieniał czy powinienem zmienić na 10w/40 :?: :?: :?:
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>

Awatar użytkownika
hasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis 2009, 16:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hasek » 25 wrz 2010, 23:45

kamil138 pisze:..w tym tygodniu będę olej wymieniał czy powinienem zmienić na 10w/40 :?: :?: :?:
nie pytaj, tylko zalewaj 10w40
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06

Awatar użytkownika
martino
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 05 maja 2008, 22:35
Lokalizacja: Góra Śląska

Post autor: martino » 29 wrz 2010, 20:01

Zmień na 10W/40-jestem ciekawy co zaobserwujesz. :-)
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km



Vorsprung durch Technik

"Ropa daje kopa:-)"

Wojt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 28 wrz 2010, 23:36
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Wojt » 29 wrz 2010, 21:35

witaj, niedawno kupiłem audi 100 w dieslu , zalana niestety platinum 15w40 , obecnie mam pewien problem z autem ale kiedy wyjde na prostą (i dostane wypłate) mam zamiar zalać 10w40 półsyntetyk (konkretnie valvoline maxlife) jak nie zapomnę to po tym zabiegu postaram sie podzielic moimi spostrzeżeniami .
Moim zdaniem oprócz tego że tańszy to mineralny jest pod każdym względem gorszy, i jesli nie jestes pod kreską to lepiej nie zmieniaj zwycięskiego składu

Awatar użytkownika
martino
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 05 maja 2008, 22:35
Lokalizacja: Góra Śląska

Post autor: martino » 01 paź 2010, 07:51

Lechu pisze:do TDI powinno się lać syntetyk. Moim zdaniem temat został wyczerpany w wątku "jaki olej do TDI".

No tak Lechu-ale czy w 15 letnim dieslu, który ma przejechane 400-500tyś km ma to jakiś sens?10W-40 jest takim złotym środkiem. Sporo ludzi jezdzi na 15w-40 i nic się nie dzieje... :roll:
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km



Vorsprung durch Technik

"Ropa daje kopa:-)"

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 08 lis 2010, 11:21

No dobrze, to czemu np. Autodata podaje, że ten silnik w klimacie umiarkowanym powinien pracować na 15w/40? Sam leje 15w40 Elf Turbo Diesel i przez 80tys moja turbina nie umarła silnik również ma się dobrze, dolewam pół litra od wymiany do wymiany.

sienio63
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 14 sty 2011, 17:09
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: sienio63 » 14 sty 2011, 17:56

Witam

Nie wiem jak to jest mam zalany 15W40 mobil disel autko śmiga aż miło przejechane 10000 bez dolewki , Niemiecka karta wymiany również mobil 15W 40. Tak jak kolega napisał zalecane w klimacie umiarkowanym,widocznie każdy chwali swoje.

Awatar użytkownika
kamil138
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 17 lis 2008, 00:09
Lokalizacja: suwałki

Post autor: kamil138 » 16 sty 2011, 19:19

od czasu kupna jeździłem na 15W 40 przy ostatniej wymianie zdecydowałem się na przejście na 10W 40, mam przejechane już ok. 7000km i zauważyłem same pozytywne cechy otóż od zmiany oleju poziom na miarce się nie zmienił czyli oleju nie bierze, silniczek zaczął ciszej pracować no i jest jakby bardziej zwinny na drodze <ok>
więc uważam że ta zmiana mu wyszła na dobre silnik na rzadszym oleju się tak nie męczy
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 16 sty 2011, 19:39

- i widać gołym okiem
Łan tu sri TDI :mrgreen:

sienio63
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 14 sty 2011, 17:09
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: sienio63 » 16 sty 2011, 20:32

kamil138

Ale mówisz o mineralnym???

Właściwie na zimę można lać 10w40 ale na lato tylko 15w40

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 16 sty 2011, 20:47

sienio63 pisze:Właściwie na zimę można lać 10w40 ale na lato tylko 15w40
a przepraszam skąd to wymyśliłeś :shock: ???bo oba mają taką samą górną temperaturę pracy
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja