[A6 C5 2.8 ACK] Delikatne szarpanie przy przyspieszaniu
[A6 C5 2.8 ACK] Delikatne szarpanie przy przyspieszaniu
Witam,
Mam nastepujacy problem, Przy rownej, spokojnej jezdzie z predkosciami 60 - 80 km/h wtedy kiedy obroty sa w okolicach 1600 - 2000 obr, gdy trzeba delikatni przyspieszyc pojawiaja sie delikatne szarpania, tak jakby auto sie dusilo. Dodatkowo zauwazylem ze na wolnych obrotach auto nie rowno pracuje, Nie jest to mocne ale sa dosc wyczuwalna drgania. Kiedy sie przyspiesza gwaltownie nic takieo nie ma miejsca.
W aucie jest Tiptronic, gdy podjechalem do jednego warsztatu wyrok padl na skrzynie ze do kompletnego remontu. ale tak poza tym skrzynia dziala b.dobrze, plynnie zmienia biegi, nie ma szarpniec przy zmianie z P na D z D na N i R i w druga strone. nie ma szarpniec przy ruszaniu, i stad mi sie wlasnie cos nie widzili ze jest to skrzynia.
W aucie jest LPG z tym ze te delikatne szarpania przy przyspieszaniu byly juz przed instalacja LPG. Wymienione sa swieca na NGK i przewody WN na Boscha. Komputer nie wyrzuca zadnych bledow.
Jutro jade na diagnoze do jeszcze jednego warsztatu. Szukalem juz na forum ale niczego nie moge dopasowac do mojego problemu, dlatego zdecydowalem sie napisac. Moze ktos mial cos podobnego lub ma jakis pomysl co mozna sprawdzic. Ewenetualnie jaki warsztat polecacie w Lodzi lub okoliach Lodzi zeby mozna bylo z kims sensownie porozmawiac.
Pozdrawiam serdecznie
Mam nastepujacy problem, Przy rownej, spokojnej jezdzie z predkosciami 60 - 80 km/h wtedy kiedy obroty sa w okolicach 1600 - 2000 obr, gdy trzeba delikatni przyspieszyc pojawiaja sie delikatne szarpania, tak jakby auto sie dusilo. Dodatkowo zauwazylem ze na wolnych obrotach auto nie rowno pracuje, Nie jest to mocne ale sa dosc wyczuwalna drgania. Kiedy sie przyspiesza gwaltownie nic takieo nie ma miejsca.
W aucie jest Tiptronic, gdy podjechalem do jednego warsztatu wyrok padl na skrzynie ze do kompletnego remontu. ale tak poza tym skrzynia dziala b.dobrze, plynnie zmienia biegi, nie ma szarpniec przy zmianie z P na D z D na N i R i w druga strone. nie ma szarpniec przy ruszaniu, i stad mi sie wlasnie cos nie widzili ze jest to skrzynia.
W aucie jest LPG z tym ze te delikatne szarpania przy przyspieszaniu byly juz przed instalacja LPG. Wymienione sa swieca na NGK i przewody WN na Boscha. Komputer nie wyrzuca zadnych bledow.
Jutro jade na diagnoze do jeszcze jednego warsztatu. Szukalem juz na forum ale niczego nie moge dopasowac do mojego problemu, dlatego zdecydowalem sie napisac. Moze ktos mial cos podobnego lub ma jakis pomysl co mozna sprawdzic. Ewenetualnie jaki warsztat polecacie w Lodzi lub okoliach Lodzi zeby mozna bylo z kims sensownie porozmawiac.
Pozdrawiam serdecznie
znajomy w passacie mial podobne objawy przy delikatnym przyspieszaniu z niskich obrotow
okazalo sie ze faktycznie skrzynia do naprawy a raczej sprzeglo do regeneracji
po wyjeciu skrzyni ujawnilo sie jeszcze pekniecie w koszyku,
poprzedni wlasciciel chyba za ostro przepalal fure, co raczej nie jest zalecane przy automacie
okazalo sie ze faktycznie skrzynia do naprawy a raczej sprzeglo do regeneracji
po wyjeciu skrzyni ujawnilo sie jeszcze pekniecie w koszyku,
poprzedni wlasciciel chyba za ostro przepalal fure, co raczej nie jest zalecane przy automacie

Pozdro,
YAKUZA
YAKUZA
JA mam taki sam problem tylko mam manuala.Jak daję na luz podczas jazdy to skaczą obroty ale jak się zatrzymam to wszystko jest ok.Niekiedy podczas ruszania dodaje gazu i pedał nie reaguje dopiero po chwili jak wcisne do podlogi to zaczyna reagowac.Nie wiem co sie dzieje chce teraz wymienic kable wysokiego napiecia ale nie wiem czy to cos zmieni.Na kompie nie ma błedów.Jak by ktos mogl pomóc to prosze o rade
-giorgio
Audi A6
Audi A6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 665
- Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: myszków
- Kontakt:
dobrze że znalazłem ten temat bo miałem zakładać nowy ...
u mnie również występuje ten problem .. mianowicie przy szybszym wciskaniu gazu wszystko jest ok a przy jeździe "jak mój dziadek" zaczynają się delikatne drgania jest to od około 60 km/h na 4 biegu ale bardziej odczuwalne to jest przy 5 biegu i obrotach rzędu 1200-1400 rpm około 65 km/h , dzieje się tak na PB jak i LPG. Drgania są odczuwalne na fotelu a nie na kierownicy. Tak się zastanawiam czy to nie są poduszki od silnika ? ( na jałowym również czuć delikatne drgania)
Pozdrawiam
edit: silnik AGL ale nie wiem czy ma to jakieś znaczenie
u mnie również występuje ten problem .. mianowicie przy szybszym wciskaniu gazu wszystko jest ok a przy jeździe "jak mój dziadek" zaczynają się delikatne drgania jest to od około 60 km/h na 4 biegu ale bardziej odczuwalne to jest przy 5 biegu i obrotach rzędu 1200-1400 rpm około 65 km/h , dzieje się tak na PB jak i LPG. Drgania są odczuwalne na fotelu a nie na kierownicy. Tak się zastanawiam czy to nie są poduszki od silnika ? ( na jałowym również czuć delikatne drgania)
Pozdrawiam
edit: silnik AGL ale nie wiem czy ma to jakieś znaczenie
Witam. Miałem bardzo podobny problem i tak się składa, że przez przypadek rozebrałem przegub wewnętrzny i okazało się, że jest wybity :shock: . Operacje powtórzyłem z drugiej strony i po wymianie szarpanie ustało. Dodam, że przepustnica oczywiście wcześniej została ogarnięta 8-) . Oczywiście u mnie pomogło :-P
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
Kurcze no u mnie jest dokłądnie to samo. Mało tego. Wczesniej miałem delikatne przerywanie przy ok. 2 tys obrotów, a teraz potrafi pare razy w ciągu sekundy wyłączyć silnik (taki efekt) przy 3-4 tys obrotów. Aż normalnie strach czy się z rozrządem czegoś nie stanie. Jedyny błąd jaki wywala to przepływka, która jedzie już do mnie nowa. Ale skrzynia? Cięzko mi w to uwierzyć :roll:
Mój ojciec teraz jeździ Audi w pracy, więc robi dużo dużo kilometrów. Pewnego razu skończył mu się gaz, i jechał jakieś 20km na benzynie. Od tamtego momentu, po zatankowaniu gazu efekt zniknął na jakieś 400km i wczoraj jak jechaliśmy do Poznania znowu się zaczęło. Pomyślałem, że w silniku działa jakieś ekologiczne zabezpieczenie: zbyt bogata mieszanka = wyłączenie którego z cylindrów. Z racji, że Fassi zdaje się
mówił, że ACK i podobne tego nie potrafią pomyślałem, że silnik potrafi odłączyć tylko całość (lub stronę?). W takim razie stawiam na czujniki, które określają dawkę paliwa: przepływomierz, który wywala błąd oraz sondy lambda, które mogły się rozjechać np. dynamicznie - wiec w tym kierunku będę jechać. Skrzynia owszem, wywala błędy, ale np. w postaci "dziwny sygnał z ECU" - co oznacza w sumie tyle co nic. Będę badał temat bo mnie bardzo wkurza. Przewody i świeczki nowe.
[ Dodano: 2010-09-17, 22:05 ]
Wymieniłem przepływkę na nową (Hitachi 271zł z wysyłką) i deptam to auto i deptam i deptam... no i póki co nie szarpie
Mój ojciec teraz jeździ Audi w pracy, więc robi dużo dużo kilometrów. Pewnego razu skończył mu się gaz, i jechał jakieś 20km na benzynie. Od tamtego momentu, po zatankowaniu gazu efekt zniknął na jakieś 400km i wczoraj jak jechaliśmy do Poznania znowu się zaczęło. Pomyślałem, że w silniku działa jakieś ekologiczne zabezpieczenie: zbyt bogata mieszanka = wyłączenie którego z cylindrów. Z racji, że Fassi zdaje się

[ Dodano: 2010-09-17, 22:05 ]
Wymieniłem przepływkę na nową (Hitachi 271zł z wysyłką) i deptam to auto i deptam i deptam... no i póki co nie szarpie

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Ja mam takie objawy, że tylko przy 1600obr nawet podczas stałej jazdy na tych obrotach czuć delikatne przerywanie i nie wiem czym to jest spowodowane ( na pb też, ale mniej wyczuwalne). W momencie gdy płynnie przyspieszam to przy tych obrotach przerwie ze dwa razy i idzie dalej.
Kiedyś miałem takie szarpanie tylko na lpg podczas delikatnego przyspieszania od 1500 do 2000obr.
Od tamtej pory wymieniłem świece na ngk i kable ngk i czyszczenie przepustnicy i tego nie mam, ale może po regulacji lpg się też poprawiło.
Kiedyś miałem takie szarpanie tylko na lpg podczas delikatnego przyspieszania od 1500 do 2000obr.
Od tamtej pory wymieniłem świece na ngk i kable ngk i czyszczenie przepustnicy i tego nie mam, ale może po regulacji lpg się też poprawiło.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)