Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] 3.0 220KM lekkie drgania budy

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 09 lip 2010, 10:59

MaTyS pisze:
M0NEER pisze:
tomciar pisze:serwisy LONG LIFE - obecnie uważam że to zabija silnik
chodzi o wymianę oleju co 15 tyś, czy jeszcze coś innego?
LONG LIFE - co 30 tys
Już w samej teorii nie wyobrażam sobie czekać aż 30 tyś z wymianą oleju, a nigdy tego nie praktykowałem...

15 tyś na syntetyku to wg. mnie optymalne wyjście, żeby utrzymać silniczek w dobrym zdrowiu. A koszty nie takie koszmarne.

30 tyś może być dobre jak co 5 tyś dolewa się 1l świeżego oleju :evil: :-P

Sorry za OT, ale coś jeszcze dorzucę:
Jak kupiłem autko, było 300km po wymianie oleju na Shell Helix 5w30, po przejechaniu 6 tyś. w trasie zapaliła mi się kontrolka o niskim poziomie oleju ( :shock: szok normalnie!) -ubyło "tylko" 2 z 6l oleju. Różne myśli nt.stanu silnika mi wtedy przez głowę przechodziły.
Przy tej okazji dolałem oleju ELF EVOLUTION SXR 5W30, który spełnia standardy VW i dodatkowo ma jakoś obniżać spalanie. Jestem 8 tyś dalej i poziom od tamtego czasu praktycznie ten tam. Cena tego oleju na Allegro jest też pozytywnie zaskakująca :-)

[ Dodano: 2010-07-09, 11:08 ]
tomciar pisze:Ja myślę też że może za bardzo chcę mieć perfekcyjny samochód który ma 8 lat i przebieg 220 tys. przez co zupełnie niepotrzebnie wydaję tyle pieniędzy
Gratuluję Twojej A-szóstce takiego skrupulatnego właściciela ;-)

Ja wychodzę z założenia, że łatwiej jest zapobiegać niż naprawiać <ok>

cypis44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 12 lut 2010, 19:30
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: cypis44 » 09 lip 2010, 11:34

Tomciar,
widzę, że mieliśmy jednakową motywację do zakupu Audi- układ napędowy.
Ja-laik- wahałem się jeszcze ciężko między Legacy a Allroad.
Przeważyło regulowane zawieszenie pneumatyczne Audi.
Czas pokaże czy to była dobra decyzja.
Wybrałem silnik benzynowy (bo to co się dzieje z dieslami Audi to już totalna masakra)- no i mający opinię sprawdzonego, mało awaryjnego 2.7T
I nie chodzi mi wcale o usterki trapiące auta wszystkich marek tylko o błędy konstrukcyjne i stosowanie niesprawdzonych rozwiązań a potem przerzucanie konsekwencji na użytkownika.
Przykładem niech będzie najnowszy 2.0D któremu w silniku Audi (większe wymagania co do kultury pracy ;-) - dodano wałek wyrównoważający a jego napęd pobrano ... z pompy oleju.
Miałem wątpliwą przyjemność oglądania skutków tego pomysłu w 2 silnikach o małym przebiegu, mających jednego właściciela- niestety do awarii doszło już po gwarancji.
W pełni podzielam Twój pogląd, że Long Life to wątpliwa, krótkowzroczna oszczędność czasu i pieniędzy.
Moneer,
Toyoty to bym się akurat nie czepiał- bo z takich samych powodów (doświadczenia użytkowników) dla których bałem się diesla Audi kupiliśmy dla żony RAV4 2.2D.
Tylko o ile u Audi te doświadczenia do przyjemnych nie należą- to czy ktoś słyszał o problemach z dieslami Toyoty?
Pedał gazu?
Pojechaliśmy spytać dlaczego nie jesteśmy wzywani na akcję serwisową. Odpowiedź była prosta- bo w państwa aucie jest pedał gazu Denso a nie alternatywnej firmy. A jakiej firmy mógł być- spytałem- tej kanadyjskiej? Odpowiedź brzmiała- nie wypada nam udzielać tej informacji. Eleganckie, co?
Do serwisu Audi na wymianę cewek pojechałem brudnym, zakurzonym autem a przednią szybą skutecznie zmniejszyłem plagę komarów- spieszyłem się.
Poinformowano mnie, że silnik musi się schłodzić ok. 1,5- 2h żeby można było wymienić cewki. Po 4 godzinach oddano mi tak samo brudne auto. W serwisie Toyoty- nie do pomyślenia.
Przez ten czas posłuchałem tłumaczeń pana w eleganckim garniturze- który mocno strapionej kobiecie (wpatrującej się wielkimi oczami w fakturę za wymianę filtra cząstek stałych) wyjaśniał, że to ona popełniła błąd w wyborze silnika. Widocznie przy zakupie nie powiedziała doradcy działu sprzedaży, że będzie tym autem jeździć głównie w mieście. I żeby kiedy przyjdzie kupować kolejne Audi uprzedziła o tym- poradzą jej wtedy silnik benzynowy. A do czasu zmiany auta- musi się liczyć z takimi konsekwencjami. :roll:
Ze swojej strony- spytałem tylko o koszt wymiany oleju z filtrem.
Odpowiedziano, że nie przekroczy 950-1k zł. <smuty>
Nie narzekam na auto- tylko na politykę firmy.
Zadowolonych klientów Audi coraz więcej. W tym roku Audi przeskoczyło w wielkości sprzedaży Mercedesa a BMce depcze po piętach.
Tylko, żebyśmy my- użytkownicy większości aut z 2giej reki i już po gwarancji- też mniej drżeli o nieprzewidywalne koszty utrzymania tych pięknych aut.
<piwo>
Pozdrawiam
Jarosław

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 09 lip 2010, 12:53

cypis44 pisze:czy ktoś słyszał o problemach z dieslami Toyoty?
Podobno konstrukcje silników D4D są b.dobre, a światowe nagrody tylko to potwierdzają.
cypis44 pisze:Ze swojej strony- spytałem tylko o koszt wymiany oleju z filtrem.
Odpowiedziano, że nie przekroczy 950-1k zł.
Traktuję to jako jakiś żart serwisu :roll: co innego jeśli by to był serwis Bentley'a... :-P
cypis44 pisze:Widocznie przy zakupie nie powiedziała doradcy działu sprzedaży, że będzie tym autem jeździć głównie w mieście.
m.in. takie pytania powinny być obowiązkiem sprzedawcy...

Dobra, nie róbmy tu OT, bo przeszlismy na wymianę oleju, a teraz serwisy.
tomciar pisze:5. do wymiany kwalifikuje się mechanizm zmiany długości kolektora dolotowego (stała przypadłość tego motoru).
Po czym można to poznać?

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 09 lip 2010, 14:52

rubio, thx za info <ok>

mr.Pit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 22 lut 2008, 20:22
Imię: Marcel
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rumia

Post autor: mr.Pit » 14 wrz 2010, 22:54

Koledzy odświerzę temat. Co do tych cewek niech ktoś mi poda jaka jest numeracja. Właśnie wróciłem z traski, silnik mało co nie wyskoczył z budy. w sumie przyjąłem to na relaksie bo już raz mi cewkę wywaliło i były takie same objawy a że miałem jakieś 3km do domu to się dokulałem. Pytanko brzmi gdzie jest cewka nr 3 ? Z góry dzięki za info <ok>
Fiat 126 BIS, Fiat 125, Opel Omega 2.0
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 15 wrz 2010, 12:38


mr.Pit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 22 lut 2008, 20:22
Imię: Marcel
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rumia

Post autor: mr.Pit » 15 wrz 2010, 12:53

Dzięki kolego już wymieniona. Nie byłem pewny czy w benzynie jest tak samo jak w dieslu.
Widzę że w tym wątku jest sporo posiadaczy 3.0 więc może ktoś coś podpowie w tym temacie: a6-c5-30-falujace-obroty-200-400-w-dol-vt25572.htm
Fiat 126 BIS, Fiat 125, Opel Omega 2.0
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga