[A6 C6] QUATTRO Wibracje w napedzie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Nie przesadzajcie z tymi rolkami. Torsen w pewnych okolicznościach zachowuje się jak otwarty dyfer i AFAIK na rolkach tak właśnie jest. Poza tym na jakiej stacji diagnostycznej rolki rozpędzają koła do teoretycznych 60km/h? Z tego co zaobserwowałem jest to kilka km/h.
Coś kojarzę, że subaru ma nieco inaczej i tam zalecane są 4 rolki, ale nie wnikałem za mocno, więc się nie wypowiadam :mrgreen:
Coś kojarzę, że subaru ma nieco inaczej i tam zalecane są 4 rolki, ale nie wnikałem za mocno, więc się nie wypowiadam :mrgreen:
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
tak na chłopski rozum torsen na rolkach działa jak mechanizm różnicowy w napedzie np na przód (stojąc jednym kołem na aswalcie a drugim na lodzie)tam gdzie kolo ma mniejsza przyczepność to na nie idzie pełny moment.
to teraz torsen ("mechanizm róznicowy") w napędzie quattro rozdzieli tenmoment między osiami
nie czepiajcie się dałem takie porównanie z kija, ale tak będzie to chyba najłatwiejsze do zrozumienia dla ludzi którzy boja się rolek na przeglądzie
to teraz torsen ("mechanizm róznicowy") w napędzie quattro rozdzieli tenmoment między osiami
nie czepiajcie się dałem takie porównanie z kija, ale tak będzie to chyba najłatwiejsze do zrozumienia dla ludzi którzy boja się rolek na przeglądzie

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Hmmm
http://www.srtw.pl/viewtopic.php?t=2985
cyt. z tego forum "pierwsze pytanie skierowane do diagnosty powinno byc takie czy potrafi wlaczyc funkcje pomiaru 4x4 w rolkach ( kreci sie albo jedno kolo albo oba w przeciwnych kierunkach) "
:?:
Kurde tylu tutaj 4napędowców - jak robicie przegląd? Ja na rolkach nie stałem na ostatnim przeglądzie, może i dobrze bo mi na myśl nie przeszło że może się coś stać.
I jeszcze z forum BMW
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 28&start=0
http://www.srtw.pl/viewtopic.php?t=2985
cyt. z tego forum "pierwsze pytanie skierowane do diagnosty powinno byc takie czy potrafi wlaczyc funkcje pomiaru 4x4 w rolkach ( kreci sie albo jedno kolo albo oba w przeciwnych kierunkach) "
:?:
Kurde tylu tutaj 4napędowców - jak robicie przegląd? Ja na rolkach nie stałem na ostatnim przeglądzie, może i dobrze bo mi na myśl nie przeszło że może się coś stać.
I jeszcze z forum BMW
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 28&start=0
- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1264
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
tomciar,
no to dziwne panowie.. bo ja juz 4x robilem przeglad swojego TT Quattro i jakos nic sie nie stalo...
z dugiej strony..co czlowiek, to inna opinia.. tyle mozna sie dowiedziec!
isc do AUDI, zapytac..
!
[ Dodano: 2010-09-09, 21:09 ]
a, przypomnialo mi sie..
a co powiecie na hamowanie na sniegu recznym, przy wlaczonym napedzie..
tak samo jak na rolkach (na jedna os)

no to dziwne panowie.. bo ja juz 4x robilem przeglad swojego TT Quattro i jakos nic sie nie stalo...
z dugiej strony..co czlowiek, to inna opinia.. tyle mozna sie dowiedziec!
isc do AUDI, zapytac..

[ Dodano: 2010-09-09, 21:09 ]
a, przypomnialo mi sie..
a co powiecie na hamowanie na sniegu recznym, przy wlaczonym napedzie..

tak samo jak na rolkach (na jedna os)

- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
torsen rozdziela moc mozna powiedziec tył 100 % przód 0 % jeżeli w tym przypadku tylna os straci calkowita przyczepnosc ....
i nie wymyslajcie
sytuacja w tym przypadku zmienila by sie diametralnie jezeli ktos by zaczal zaciagac reczny ... wtedy torsen poczuje obciazenie na tylnej osi i stopniowo zacznie przechodzic moc na tylne kola i auto zjedzie z rolek
i nie wymyslajcie

sytuacja w tym przypadku zmienila by sie diametralnie jezeli ktos by zaczal zaciagac reczny ... wtedy torsen poczuje obciazenie na tylnej osi i stopniowo zacznie przechodzic moc na tylne kola i auto zjedzie z rolek
Kolego pama naped quattro w twoim audi TT jest prosty jak budowa cepa wiec nie porownuj do tego co jest w A6 :evil:
Co do stacji diagnostycznych to mysle ze w ASO audi moga byc przeszkoleni ludzie w kierunku diagnostyki quattro?
Niedawno dostalem zaproszenie na badania techniczne za 98zl wiec mozna by podjechac i sprawdzic jak to u nich wyglada :idea:
Co do stacji diagnostycznych to mysle ze w ASO audi moga byc przeszkoleni ludzie w kierunku diagnostyki quattro?
Niedawno dostalem zaproszenie na badania techniczne za 98zl wiec mozna by podjechac i sprawdzic jak to u nich wyglada :idea:
AUDI A6 C6 2006
3.0 TDI QUATTRO
3.0 TDI QUATTRO
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
W TT jest Haldex. W zależności od generacji może być lepszy lub gorszy, ale zawsze to napęd dołączany, a nie stały. Jeśli zaś chodzi o stopień skomplikowania ("naped quattro w twoim audi TT jest prosty jak budowa cepa"), to budowa Haldexa jest bardziej złożona niż Torsena :mrgreen:vipsan pisze:Kolego pama naped quattro w twoim audi TT jest prosty jak budowa cepa wiec nie porownuj do tego co jest w A6 :evil:
[ Dodano: 2010-09-10, 07:35 ]
Jeśli to miałby być lek na wszystkie quattro, to ja dziękuję - przykład A8/V8 i tylnego dyfra (AFAIK tam też jest torsen).tomciar pisze:cyt. z tego forum "pierwsze pytanie skierowane do diagnosty powinno byc takie czy potrafi wlaczyc funkcje pomiaru 4x4 w rolkach ( kreci sie albo jedno kolo albo oba w przeciwnych kierunkach) "
A wracając do tematu - w normalnej jeździe jest sporo sytuacji, które można porównać do jazdy na rolkach, zwłaszcza w zimę. Napęd już by dawno padł, gdyby mu to szkodziło.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1264
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
koelgo.. to jedz do ASO.. zapytaj sie specjalistow z serwisu.vipsan pisze:Kolego pama naped quattro w twoim audi TT jest prosty jak budowa cepa wiec nie porownuj do tego co jest w A6 :evil:
Co do stacji diagnostycznych to mysle ze w ASO audi moga byc przeszkoleni ludzie w kierunku diagnostyki quattro?
Niedawno dostalem zaproszenie na badania techniczne za 98zl wiec mozna by podjechac i sprawdzic jak to u nich wyglada :idea:
a jak bedziesz mily, to moze Ci pokaza jak wyglada Haldex, a wtedy.. tego cepa to Ci moge wyslac poczta, zebys sobie porownac :mrgreen: