Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] QUATTRO Wibracje w napedzie

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Movi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 15 lip 2010, 02:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Movi » 05 wrz 2010, 06:03

I oto jest zagadka :D

Awatar użytkownika
vipsan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 01 sty 2009, 19:17
Lokalizacja: Legnica

Post autor: vipsan » 05 wrz 2010, 10:11

Jak to zagadka?

Jesli chamujesz na sniegu to abs blokuje kola na sekunde a na rolkach tyl stoi a przod kreci sie 60km/h!
AUDI A6 C6 2006
3.0 TDI QUATTRO

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 08 wrz 2010, 09:50

Nie przesadzajcie z tymi rolkami. Torsen w pewnych okolicznościach zachowuje się jak otwarty dyfer i AFAIK na rolkach tak właśnie jest. Poza tym na jakiej stacji diagnostycznej rolki rozpędzają koła do teoretycznych 60km/h? Z tego co zaobserwowałem jest to kilka km/h.

Coś kojarzę, że subaru ma nieco inaczej i tam zalecane są 4 rolki, ale nie wnikałem za mocno, więc się nie wypowiadam :mrgreen:
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 09 wrz 2010, 16:23

tak na chłopski rozum torsen na rolkach działa jak mechanizm różnicowy w napedzie np na przód (stojąc jednym kołem na aswalcie a drugim na lodzie)tam gdzie kolo ma mniejsza przyczepność to na nie idzie pełny moment.

to teraz torsen ("mechanizm róznicowy") w napędzie quattro rozdzieli tenmoment między osiami

nie czepiajcie się dałem takie porównanie z kija, ale tak będzie to chyba najłatwiejsze do zrozumienia dla ludzi którzy boja się rolek na przeglądzie ;-)

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 09 wrz 2010, 20:27

Hmmm

http://www.srtw.pl/viewtopic.php?t=2985

cyt. z tego forum "pierwsze pytanie skierowane do diagnosty powinno byc takie czy potrafi wlaczyc funkcje pomiaru 4x4 w rolkach ( kreci sie albo jedno kolo albo oba w przeciwnych kierunkach) "

:?:

Kurde tylu tutaj 4napędowców - jak robicie przegląd? Ja na rolkach nie stałem na ostatnim przeglądzie, może i dobrze bo mi na myśl nie przeszło że może się coś stać.

I jeszcze z forum BMW

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 28&start=0

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 09 wrz 2010, 21:02

tomciar,

no to dziwne panowie.. bo ja juz 4x robilem przeglad swojego TT Quattro i jakos nic sie nie stalo...

z dugiej strony..co czlowiek, to inna opinia.. tyle mozna sie dowiedziec!

isc do AUDI, zapytac.. !!!

[ Dodano: 2010-09-09, 21:09 ]
a, przypomnialo mi sie..

a co powiecie na hamowanie na sniegu recznym, przy wlaczonym napedzie..??

tak samo jak na rolkach (na jedna os)
<ok>

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 09 wrz 2010, 22:10

torsen rozdziela moc mozna powiedziec tył 100 % przód 0 % jeżeli w tym przypadku tylna os straci calkowita przyczepnosc ....
i nie wymyslajcie ;-)

sytuacja w tym przypadku zmienila by sie diametralnie jezeli ktos by zaczal zaciagac reczny ... wtedy torsen poczuje obciazenie na tylnej osi i stopniowo zacznie przechodzic moc na tylne kola i auto zjedzie z rolek

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 09 wrz 2010, 22:20

Chwila chwila. Chececie powiedzieć, że Torsen działa jak otwarty dyfer? A nie działa zupełnie odwrotnie? :P
No i taki dyferek nigdy nie rozdzieli całego momentu na jedną oś :)

Awatar użytkownika
vipsan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 01 sty 2009, 19:17
Lokalizacja: Legnica

Post autor: vipsan » 09 wrz 2010, 22:48

Kolego pama naped quattro w twoim audi TT jest prosty jak budowa cepa wiec nie porownuj do tego co jest w A6 :evil:

Co do stacji diagnostycznych to mysle ze w ASO audi moga byc przeszkoleni ludzie w kierunku diagnostyki quattro?

Niedawno dostalem zaproszenie na badania techniczne za 98zl wiec mozna by podjechac i sprawdzic jak to u nich wyglada :idea:
AUDI A6 C6 2006
3.0 TDI QUATTRO

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 09 wrz 2010, 23:54

Moim zdaniem kazda wrazliwa, wyczulona osba wyczuje jakies delikatne drgania:-)

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 10 wrz 2010, 01:02



mysle ze z mojej strony juz nic nie musze dodawac

[ Dodano: 2010-09-10, 01:05 ]
vipsan pisze:naped quattro w twoim audi TT jest prosty jak budowa cepa wiec nie porownuj do tego co jest w A6 :evil:
oj tutaj bym powiedział zupełnie co innego ;-)

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 10 wrz 2010, 07:31

vipsan pisze:Kolego pama naped quattro w twoim audi TT jest prosty jak budowa cepa wiec nie porownuj do tego co jest w A6 :evil:
W TT jest Haldex. W zależności od generacji może być lepszy lub gorszy, ale zawsze to napęd dołączany, a nie stały. Jeśli zaś chodzi o stopień skomplikowania ("naped quattro w twoim audi TT jest prosty jak budowa cepa"), to budowa Haldexa jest bardziej złożona niż Torsena :mrgreen:

[ Dodano: 2010-09-10, 07:35 ]
tomciar pisze:cyt. z tego forum "pierwsze pytanie skierowane do diagnosty powinno byc takie czy potrafi wlaczyc funkcje pomiaru 4x4 w rolkach ( kreci sie albo jedno kolo albo oba w przeciwnych kierunkach) "
Jeśli to miałby być lek na wszystkie quattro, to ja dziękuję - przykład A8/V8 i tylnego dyfra (AFAIK tam też jest torsen).

A wracając do tematu - w normalnej jeździe jest sporo sytuacji, które można porównać do jazdy na rolkach, zwłaszcza w zimę. Napęd już by dawno padł, gdyby mu to szkodziło.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 10 wrz 2010, 08:21

vipsan pisze:Kolego pama naped quattro w twoim audi TT jest prosty jak budowa cepa wiec nie porownuj do tego co jest w A6 :evil:

Co do stacji diagnostycznych to mysle ze w ASO audi moga byc przeszkoleni ludzie w kierunku diagnostyki quattro?

Niedawno dostalem zaproszenie na badania techniczne za 98zl wiec mozna by podjechac i sprawdzic jak to u nich wyglada :idea:
koelgo.. to jedz do ASO.. zapytaj sie specjalistow z serwisu.

a jak bedziesz mily, to moze Ci pokaza jak wyglada Haldex, a wtedy.. tego cepa to Ci moge wyslac poczta, zebys sobie porownac :mrgreen:

Awatar użytkownika
vipsan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 01 sty 2009, 19:17
Lokalizacja: Legnica

Post autor: vipsan » 10 wrz 2010, 10:29

Temat zostal zalozony po to aby zasiegnac opini uzytkownikow A6 a nie po to abys kolego pama pisal ile razy byles swoim starym modelem TT w ktorym jest inny typ napedu na rolkach 8-)

pama zamiast wysylac poczta przyjedz osobiscie i mi pokaz :shock:
AUDI A6 C6 2006
3.0 TDI QUATTRO

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 10 wrz 2010, 11:17

vipsan,
Temat zostal zalozony po to aby zasiegnac opini uzytkownikow A6 a nie po to abys kolego pama pisal ile razy byles swoim starym modelem TT w ktorym jest inny typ napedu na rolkach 8-)
to sie skup na rozwiazaniu problemu, zamiast pienic

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja