Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.5 TDI 163km] Problemy z odpalaniem.

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
pip33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 01 gru 2008, 09:48
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

[A6 C5 2.5 TDI 163km] Problemy z odpalaniem.

Post autor: pip33 » 30 sie 2010, 14:04

Witam.

Od pewnego czasu mam problemy z paleniam samochodu.

Po dłuższym postoju (noc lub 8h pracy) przekręcam kluczyk i pajączek gaśnie błyskawicznie.
Odpalam i po ok. 3-5 sekundach silnik zaczyna działać. Jak po takim kręceniu autko odpali to silnik tak dziwnie się zająknie (takie brum-brum) :lol:

Są też takie dni (byłem teraz na wczasach 12-16 stopni i wilgotno na dworze) gdzie pajączek gaśnie ale czekam ok. 5 sekund i słychać takie charakterystyczne głośne pyknięcie. Po tym pyknięciu auto pali po dotknięciu !!!

Po podłączeniu pod kompa zero błędów :(
To co zauważyłem to:
1. Jak auto odpali i go od razu zgaszę to pali już po dotknięciu.
2. Jak po kilku sekundach słychać takie pykniecie to też pali po dotknięciu.
3. Czasem jak palę na dwa razy to zakopci na szaro ale po odpaleniu jest już OK.


Jak widać parkowanie w garażu podziemnym mojemu maleństwu nie służy :mrgreen:
Oddałem ostatnio do mechanika i 270 pln - efektów poprawy zero :(

Pomocy :-P

gość_

Post autor: gość_ » 30 sie 2010, 14:30

dopiero jak następuje te pyknięcie kończy się etap grzania świec. To że gaśnie pajączek jak go nazwałeś to nie znaczy że się już zagrzały. Zawsze trzeba czekać do momentu tego pyknięcia. Wtedy właśnie wyłącza się przekaźnik, który jest odpowiedzialny za podgrzewanie.

pip33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 01 gru 2008, 09:48
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: pip33 » 30 sie 2010, 14:38

Problem jest w tym ,że to pyknięcie raz jest a kolejne 100 razy go nie ma :(
Zawsze czekam kilka sekund. Byłem teraz nam morzem i kilka dni było ok. Wróciłem do Piaseczna i już się na działało :( Jak dla mnie to na bank jakiś czujnik bo jak się zmienia pogoda na deszczową lub jest chłodniej to to pykniecie zaczyna się pojawiać.

[ Dodano: 2010-08-30, 14:39 ]
szybki-ens pisze:dopiero jak następuje te pyknięcie kończy się etap grzania świec. To że gaśnie pajączek jak go nazwałeś to nie znaczy że się już zagrzały. Zawsze trzeba czekać do momentu tego pyknięcia. Wtedy właśnie wyłącza się przekaźnik, który jest odpowiedzialny za podgrzewanie.

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 31 sie 2010, 08:53

szybki-ens pisze:dopiero jak następuje te pyknięcie kończy się etap grzania świec. To że gaśnie pajączek jak go nazwałeś to nie znaczy że się już zagrzały. Zawsze trzeba czekać do momentu tego pyknięcia. Wtedy właśnie wyłącza się przekaźnik, który jest odpowiedzialny za podgrzewanie.
niekoniecznie o tym sposobie słyszałem, że działał we wcześniejszych modelach 2.5 (czyt. 5 cyl). ja raczej obstawiam na cofające się paliwo. też się namęczyłem z tym odpalaniem z rana. jak tylko odpalił to potem cyk i chodzi. ale czasami trzeba było z 5 sek pokręcić. Posprawdzaj przewody powrotne od wtrysków a najlepiej wymień oraz podkładki miedziane pod przelewami i przewodami, które dochodzą do pompy wtryskowej. u mnie 100% poprawy - pali teraz od strzała. <ok> spróbuj koszty minimalne.
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 31 sie 2010, 21:26

pip33,
sprawdz ,wymien czujnik temperatury (4pinowy zielony) i na 99% problem zniknie .
mi przeklamywal o pare stopni (bylo 18 a on pokazywal na vagu 28 i to nie zawsze)po wymianie problem znikl .
pozd. <ok>

coolpw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 11 lip 2010, 10:27
Lokalizacja: Toruń

Post autor: coolpw » 08 wrz 2010, 17:34

u mnie jest identyczny problem od tygodnia wcześniej było ok, jak lampka od świec mignie i po kilku sek. pyknie przekaźnik i autko odpala bez problemu, po nocy temp ok 10s normalnie grzeje swiec i odpala , podjede do pracy po 8 godzinach wsiadam do samochodu i nie gdzeje i nie che odpalić , odłaczam czujnik temp i i odpala od strzała , wiec wymieniłem czujnik temp , ale problem jest nadal , dzis było ok. 5 stopni i tez nie grzał swiec , musze wyciągać wtyczke od czujnika i wtedy krecić .

Czy grzanie swiec jest jeszcze od czegoś zależne ??

coolpw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 11 lip 2010, 10:27
Lokalizacja: Toruń

Post autor: coolpw » 08 wrz 2010, 22:16

spotkałem sie z tym tematem ale myslałem ze w tej kwestii on mnie nie dotyczy , zgadza sie czasem musze go krecic żeby odpalił czasem z miernym skutkiem , nawet gdy temp. na dworze jest pow 10stopni , dopiero wypiecie czujnika pomaga , wystarczy ze podgrzeje siewiece przez kilka s.
Dodam że wtrysk ster. mam walniety , wymieniałem go dwa tyg temu , z uszkodzonego na uszkodzony kupiony z allegro ( był podobno sprawny ) teraz to jedynie nowy kupie bo szkoda kasy

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja