Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Charczenie chyba turbo[a6c5]1.9

Silniki wysokoprężne
MONIKAAA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 15 sie 2009, 21:35
Lokalizacja: c-c

Post autor: MONIKAAA » 31 sie 2010, 20:08

Dzięki.

Przestało charczeć po zdemontowaniu i wyczyszczeniu EGR syfu było tyle że szok ledwo pracował . Po zamontowaniu EGR po kilku km zapaliła się żółta kontrolka silniczka tak jak tu
na foto i cały czas się świeci nawet po zgaszeniu i ponownym rozruchu.
Czy skasowanie błędu załatwi sprawę?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 31 sie 2010, 20:23

pierwsze odczytaj co to jest za blad :mrgreen:

MONIKAAA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 15 sie 2009, 21:35
Lokalizacja: c-c

Post autor: MONIKAAA » 01 wrz 2010, 21:08

Błąd skasowany nie ma problemu wszystko ok.

Witam niestety dalej charczy :cry: byłam dziś u mechanika i gość stwierdził że łożysko przy sprzęgle tak charczy.
1. Czy można wymienić samo łożysko czy trzeba tarczę i docisk?
2. Jaki koszt może być ?
3.Jakie firmy brać ewentualnie pod uwagę jakby coś?

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 02 wrz 2010, 18:55

jeżeli łozysko samo to tylko SKF (made in Sweden) ewentualnie FAG
jeśli będzie konieczność wymiany sprzegla to LUK

MONIKAAA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 15 sie 2009, 21:35
Lokalizacja: c-c

Post autor: MONIKAAA » 03 wrz 2010, 10:33

Dzięki Piotruś sprawdzę to jeszcze u innego mechanika. Natomiast jeśli ten bedzie sie upierał przy tym to zakupie całość sprzęgła i znajomy mi to rozłoży i sprawdzi czy jest wszystko ok jak bedzie to zakupiony kpl zwrócę a poniosę tylko koszta rozebrania i złożenia z powrotem.
A np jeśli padnie to łożysko czy jakies konsekwencje będą? czy charczenie/obcieranie bedzie coraz głośniejsze?

Special
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 21 lip 2010, 22:06
Imię: Sebastian
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Special » 03 wrz 2010, 19:42

lozysko oporowe pracuje tylko przy wciskaniu sprzegla wiec co ma to do charczenia podczas jazdy? prosta metoda na sprawdzenie lozyska oporowego to zatrzymanie sie i wcisniecie sprzegla jezeli zmienia sie dzwiek pracy silnika to lozysko jest do wymiany :(
treść podpisu niezgodna z regulaminem

MONIKAAA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 15 sie 2009, 21:35
Lokalizacja: c-c

Post autor: MONIKAAA » 03 wrz 2010, 20:08

lozysko oporowe pracuje tylko przy wciskaniu sprzegla wiec co ma to do charczenia podczas jazdy?
Ale też pracuje przy zmianie biegów a to właśnie słychać przy zmianie biegów.
Tez to sprawdzę ale jeszcze przyszedł mi jeden pomysł dzwięk się pojawia wtedy gdy:
na pierwszym biegu (powiedzmy do 3 tyś obrotów) wciskam sprzęgło(i tu się właśnie pojawia) wrzucam na dwójkę i to samo jak na trzeci bieg.

A sprawdzę to tak że na pierwszym biegu do 3 tysięcy obrotów i szybko wrzucę na luz puszczając sprzęgło i wtedy będę słyszeć czy charczy przy wciśniętym sprzęgle i czy też po puszczeniu sprzęgła :-)

Zobaczymy co i jak W Warszawie Ci mechanicy to co jeden to lepszy najchętniej to wszystko powymieniać.
Ten u którego byłam postawił auto na podnośniku później na jeszcze jednym tak że przednie koła były w górze no i kazał mi "jechać w powietrzu" a sam wszedł pod auto i nasłuchiwał. Jego właśnie stwierdzenie że słychać coś w okolicy skrzyni i sprzęgła a za chwilę naliczył ile to by kosztowało wszystko w opcji pozytywnej i negatywnej


:-)

[ Dodano: 2010-09-04, 14:23 ]
Hej mój pomysł pierwszy nie wyszedł. Ale zaraz pojawił się drugi otóż:

Na rozgrzanym silniku na biegu jałowym gaz powyżej 3 tysięcy i wcisnęłam sprzęgło no i tyrkocze (dźwięk nie jest głośny) bez sprzęgła tyrkotania nie słychać.

MONIKAAA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 15 sie 2009, 21:35
Lokalizacja: c-c

Post autor: MONIKAAA » 04 wrz 2010, 14:58

OK napiszę co i jak się skończyło Przy ewentualnej wymianie sprzęgła warto wymienić też olej w skrzyni?

Special
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 21 lip 2010, 22:06
Imię: Sebastian
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Special » 06 wrz 2010, 15:04

Piotruś pisze:Dopóki olej pozostaje czysty i klarowny
olej przekladniowy nawet po wymianie juz po paru km nie jest czysty i klarowny a tak w ogule to olej przekladniowy w manualu wymienia sie tylko podczas naprawy skrzyni biegow
treść podpisu niezgodna z regulaminem

Special
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 21 lip 2010, 22:06
Imię: Sebastian
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Special » 07 wrz 2010, 20:16

Piotruś pisze:Jasne ... w samochodach popowodziowych owszem ... .
co ma powodz do oleju w skrzyni biegow skoro jest to w pelni szczelne urzadzenie wyposazone jedynie w odpowietrznik zbudowany tak aby nie dostalo sie nic do skrzyni biegow?
treść podpisu niezgodna z regulaminem

Special
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 21 lip 2010, 22:06
Imię: Sebastian
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Special » 08 wrz 2010, 19:51

Piotruś pisze:samochodem do morza
co ma morze do samochodu popowodziowego? no chba ze mowimy o aucie ktore ze Szwecji przyjechalo a nie przyplynelo :)
zajmuje sie naprawa skrzyn manualnych i posiadam jakies tam doswiadczenie i wiem ze skrzynia biegow jest szczelna co do mechanizmow w samochodach offroadowych nie mam pojecia ale skoro tak niby jest to skrzynie biegow tez powinni na dachu montowac :)
treść podpisu niezgodna z regulaminem

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Re: Charczenie chyba turbo[a6c5]1.9

Post autor: rafal100 » 08 wrz 2010, 20:01

MONIKAAA pisze:Hej otóż mam problem typu ,że jak zmieniam bieg z 1 na 2 (tak przy 2000-2800 obr)i z 2 na 3 słychać takie jakby charczenie i nie jestem pewna czy to jest naturalny odgłos turbiny czy coś innego. Dziwne.
Wogóle jak się sprawdza turbo czy wszystko jest ok?
zmiana biegu 1 na 2 i z 2 na 3 przy 2800 obr ? czy zawsze tak mocno wkręcasz silnik na obroty / ? katujesz go . nic dziwnego ze juz charczy . moze to koniec turbiny . i moze jeszcze zimny silnik ? pozdrawiam .

MONIKAAA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 15 sie 2009, 21:35
Lokalizacja: c-c

Post autor: MONIKAAA » 08 wrz 2010, 22:21

zmiana biegu 1 na 2 i z 2 na 3 przy 2800 obr ? czy zawsze tak mocno wkręcasz silnik na obroty / ? katujesz go . nic dziwnego ze juz charczy . moze to koniec turbiny . i moze jeszcze zimny silnik ? pozdrawiam .
Jakbyś przeczytał od początku temat to byś wiedział że turbo ma się dobrze pozatym nikt normalny na zimnym silniku nie katuje auta do 2800 tyś co najwyżej do 2000-2200.
Natomiast jak jest rozgrzany to uważam że 2800 to nie jest katowanie a normalna jazda. To Twoim zdaniem do ilu tyś powinno się cisnąć?

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 08 wrz 2010, 22:59

na pierwszym biegu 2800 obr/min to dla TDI dużo . mysle ze zgodza sie ze mną urzytkownicy TDI-ków 1.9 .

MONIKAAA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 15 sie 2009, 21:35
Lokalizacja: c-c

Post autor: MONIKAAA » 08 wrz 2010, 23:03

W takim razie Twoim zdaniem do ilu powinno się zmieniać biegi max?

[ Dodano: 2010-09-08, 23:09 ]
Z tego co wiem/słyszałam to rozgrzane diesle akurat lubia wysokie obroty a nie PSJ ale...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja