Charczenie chyba turbo[a6c5]1.9
Dzięki.
Przestało charczeć po zdemontowaniu i wyczyszczeniu EGR syfu było tyle że szok ledwo pracował . Po zamontowaniu EGR po kilku km zapaliła się żółta kontrolka silniczka tak jak tu
na foto i cały czas się świeci nawet po zgaszeniu i ponownym rozruchu.
Czy skasowanie błędu załatwi sprawę?
Przestało charczeć po zdemontowaniu i wyczyszczeniu EGR syfu było tyle że szok ledwo pracował . Po zamontowaniu EGR po kilku km zapaliła się żółta kontrolka silniczka tak jak tu
na foto i cały czas się świeci nawet po zgaszeniu i ponownym rozruchu.
Czy skasowanie błędu załatwi sprawę?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Dzięki Piotruś sprawdzę to jeszcze u innego mechanika. Natomiast jeśli ten bedzie sie upierał przy tym to zakupie całość sprzęgła i znajomy mi to rozłoży i sprawdzi czy jest wszystko ok jak bedzie to zakupiony kpl zwrócę a poniosę tylko koszta rozebrania i złożenia z powrotem.
A np jeśli padnie to łożysko czy jakies konsekwencje będą? czy charczenie/obcieranie bedzie coraz głośniejsze?
A np jeśli padnie to łożysko czy jakies konsekwencje będą? czy charczenie/obcieranie bedzie coraz głośniejsze?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 68
- Rejestracja: 21 lip 2010, 22:06
- Imię: Sebastian
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdańsk
lozysko oporowe pracuje tylko przy wciskaniu sprzegla wiec co ma to do charczenia podczas jazdy? prosta metoda na sprawdzenie lozyska oporowego to zatrzymanie sie i wcisniecie sprzegla jezeli zmienia sie dzwiek pracy silnika to lozysko jest do wymiany 

treść podpisu niezgodna z regulaminem
Ale też pracuje przy zmianie biegów a to właśnie słychać przy zmianie biegów.lozysko oporowe pracuje tylko przy wciskaniu sprzegla wiec co ma to do charczenia podczas jazdy?
Tez to sprawdzę ale jeszcze przyszedł mi jeden pomysł dzwięk się pojawia wtedy gdy:
na pierwszym biegu (powiedzmy do 3 tyś obrotów) wciskam sprzęgło(i tu się właśnie pojawia) wrzucam na dwójkę i to samo jak na trzeci bieg.
A sprawdzę to tak że na pierwszym biegu do 3 tysięcy obrotów i szybko wrzucę na luz puszczając sprzęgło i wtedy będę słyszeć czy charczy przy wciśniętym sprzęgle i czy też po puszczeniu sprzęgła

Zobaczymy co i jak W Warszawie Ci mechanicy to co jeden to lepszy najchętniej to wszystko powymieniać.
Ten u którego byłam postawił auto na podnośniku później na jeszcze jednym tak że przednie koła były w górze no i kazał mi "jechać w powietrzu" a sam wszedł pod auto i nasłuchiwał. Jego właśnie stwierdzenie że słychać coś w okolicy skrzyni i sprzęgła a za chwilę naliczył ile to by kosztowało wszystko w opcji pozytywnej i negatywnej

[ Dodano: 2010-09-04, 14:23 ]
Hej mój pomysł pierwszy nie wyszedł. Ale zaraz pojawił się drugi otóż:
Na rozgrzanym silniku na biegu jałowym gaz powyżej 3 tysięcy i wcisnęłam sprzęgło no i tyrkocze (dźwięk nie jest głośny) bez sprzęgła tyrkotania nie słychać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 68
- Rejestracja: 21 lip 2010, 22:06
- Imię: Sebastian
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdańsk
olej przekladniowy nawet po wymianie juz po paru km nie jest czysty i klarowny a tak w ogule to olej przekladniowy w manualu wymienia sie tylko podczas naprawy skrzyni biegowPiotruś pisze:Dopóki olej pozostaje czysty i klarowny
treść podpisu niezgodna z regulaminem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 68
- Rejestracja: 21 lip 2010, 22:06
- Imię: Sebastian
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdańsk
co ma powodz do oleju w skrzyni biegow skoro jest to w pelni szczelne urzadzenie wyposazone jedynie w odpowietrznik zbudowany tak aby nie dostalo sie nic do skrzyni biegow?Piotruś pisze:Jasne ... w samochodach popowodziowych owszem ... .
treść podpisu niezgodna z regulaminem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 68
- Rejestracja: 21 lip 2010, 22:06
- Imię: Sebastian
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdańsk
co ma morze do samochodu popowodziowego? no chba ze mowimy o aucie ktore ze Szwecji przyjechalo a nie przyplyneloPiotruś pisze:samochodem do morza

zajmuje sie naprawa skrzyn manualnych i posiadam jakies tam doswiadczenie i wiem ze skrzynia biegow jest szczelna co do mechanizmow w samochodach offroadowych nie mam pojecia ale skoro tak niby jest to skrzynie biegow tez powinni na dachu montowac

treść podpisu niezgodna z regulaminem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1105
- Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
- Imię: Tadeusz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: głogów DGL
- Kontakt:
Re: Charczenie chyba turbo[a6c5]1.9
zmiana biegu 1 na 2 i z 2 na 3 przy 2800 obr ? czy zawsze tak mocno wkręcasz silnik na obroty / ? katujesz go . nic dziwnego ze juz charczy . moze to koniec turbiny . i moze jeszcze zimny silnik ? pozdrawiam .MONIKAAA pisze:Hej otóż mam problem typu ,że jak zmieniam bieg z 1 na 2 (tak przy 2000-2800 obr)i z 2 na 3 słychać takie jakby charczenie i nie jestem pewna czy to jest naturalny odgłos turbiny czy coś innego. Dziwne.
Wogóle jak się sprawdza turbo czy wszystko jest ok?
Jakbyś przeczytał od początku temat to byś wiedział że turbo ma się dobrze pozatym nikt normalny na zimnym silniku nie katuje auta do 2800 tyś co najwyżej do 2000-2200.zmiana biegu 1 na 2 i z 2 na 3 przy 2800 obr ? czy zawsze tak mocno wkręcasz silnik na obroty / ? katujesz go . nic dziwnego ze juz charczy . moze to koniec turbiny . i moze jeszcze zimny silnik ? pozdrawiam .
Natomiast jak jest rozgrzany to uważam że 2800 to nie jest katowanie a normalna jazda. To Twoim zdaniem do ilu tyś powinno się cisnąć?