[A6C6] Lampy przednie(przepalone ledy)
- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
ano..
gadalem gadalem.. az mu sie telefon wyladowal:D:D:
Informacje
- LEDy(klosze) pochodza z modelow 2009/10
- nowe LEDy maja prad 800mA (ORI mialy 500mA [do A5 mialy 600mA] albo odwrotnie
- trzeba poinformowac, jaki typ BORDNETZa posiadamy (ten opornik z BORDa, czy funkcja sciemniania realizowana jest przez sterownik z kloszu) - zeby nie bylo np. podwojnego oporu (z BORDa i ze steronika w kloszu)
- listwa LED ma podlaczenie do 5W(postoj) oraz jednoczesnie do 21W(dzienne) - stad realizowana jest funkcja sciemniania :mrgreen:
-sciemnianie przy kierunkowskazach nie jest realizowana (chyba, ze na zyczenie - ale na LEDy wtedy brak gwarancji - pan mi to tlumaczyl.. ale nie chce mi sie pisac, dlaczego, co i jak - ale to wlasnie byl blad AUDI - sciemnianie przy kierunkowskazach :evil: )
a teraz do dziela chlopaki.. i niech ktos sie wypowie, na powyzsze informacje (mnie to przekonalo, chlopak poszedl po rozum do glowy, przyznal sie, ze na poczatku LEDy mu sie przepalaly, przez ten wlasnie gowniana roznice miedzy 500mA i 600mA - zakladal diody o roznych pradach)
gadalem gadalem.. az mu sie telefon wyladowal:D:D:
Informacje
- LEDy(klosze) pochodza z modelow 2009/10
- nowe LEDy maja prad 800mA (ORI mialy 500mA [do A5 mialy 600mA] albo odwrotnie
- trzeba poinformowac, jaki typ BORDNETZa posiadamy (ten opornik z BORDa, czy funkcja sciemniania realizowana jest przez sterownik z kloszu) - zeby nie bylo np. podwojnego oporu (z BORDa i ze steronika w kloszu)
- listwa LED ma podlaczenie do 5W(postoj) oraz jednoczesnie do 21W(dzienne) - stad realizowana jest funkcja sciemniania :mrgreen:
-sciemnianie przy kierunkowskazach nie jest realizowana (chyba, ze na zyczenie - ale na LEDy wtedy brak gwarancji - pan mi to tlumaczyl.. ale nie chce mi sie pisac, dlaczego, co i jak - ale to wlasnie byl blad AUDI - sciemnianie przy kierunkowskazach :evil: )
a teraz do dziela chlopaki.. i niech ktos sie wypowie, na powyzsze informacje (mnie to przekonalo, chlopak poszedl po rozum do glowy, przyznal sie, ze na poczatku LEDy mu sie przepalaly, przez ten wlasnie gowniana roznice miedzy 500mA i 600mA - zakladal diody o roznych pradach)
Leute !
Ori S6 nie ma zadnego dodatkowego sterownika lamp LED. To co gosc montuje, to modul 3rd party. Diody w ori lampach sa zasilane z przetwornicy napiecia (~40V daje) i nie jest to takie proste urzadzenie jak sie wydaje. Przyciemnianie jest realizowane PWMem z Bordnetza a przetwornica w lampie odp moduluje napiecie na LEDy.
Dla mnie przerabianie starych lamp to rzezba rzezba rzezba i jeszcze raz rzezba. ale robta co chceta
Ori S6 nie ma zadnego dodatkowego sterownika lamp LED. To co gosc montuje, to modul 3rd party. Diody w ori lampach sa zasilane z przetwornicy napiecia (~40V daje) i nie jest to takie proste urzadzenie jak sie wydaje. Przyciemnianie jest realizowane PWMem z Bordnetza a przetwornica w lampie odp moduluje napiecie na LEDy.
Dla mnie przerabianie starych lamp to rzezba rzezba rzezba i jeszcze raz rzezba. ale robta co chceta
- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
mateoosh,
zgadza sie,Ori S6 nie ma zadnego dodatkowego sterownika lamp LED. To co gosc montuje, to modul 3rd party.
mowil o dodatkowym sterowniku, takim jak przy listwach LED w zderzaku sa montowanena tym przykladzie.. w banalny sposob: raz zasilanie z 5W, raz zasilanie z 21WPrzyciemnianie jest realizowane PWMem z Bordnetza a przetwornica w lampie odp moduluje napiecie na LEDy.
a jak to technicznie jest rozwiazane, tego nie wie, nikt po za samym sprzedawca.
Oto link do filmiku, niestety mi YT w pracy nie dziala..
jutro dostaniecie nowy film z przyciemniania w A6 (rano mam zadzwonic do sprzedawcy i podac mail, dzis wieczorem wrzuca naYT film od montazu przy A6)
tyle udalo mi sie dowiedziec od sprzedawcy, gosc mowi, ze 190% normy wyrabia.. :mrgreen:
Ja na razie jakos stepczynie jestem nastawiony na tą przerobke rzezba z kombinacjami z podlączeniem jeszcze by uszla ale najbardziej mnie zniechęca rozklejanie tych lamp-przeciez wiadomo ze po zlozeniu to juz nie bedzie orginal i po deszczyku lub myciu moze sie pojawic prawdopodebnie parowanie kloszy itd.
- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
przyciemnianie:
9min.40sek filmu
co do watpliwosci aporpos rozklejania lampy..
na forum TT robilismy to samo, tylko wygrzewajac w piekaniuku, po czym, zeby skeleic tez wygrzewalismy lampe i sciskalismy, czekajac do ostygniecia.
zrobilo tym sposobem chyba z 3 Userow :mrgreen:
co do parowania, ew. nieszczelnosci.. facet zapewnial, ze silikonem uszczelnia.
ja nikogo nei namawiam, sam sie na te klosze zdecydowalem, czekam do wizyty w PL.
9min.40sek filmu
co do watpliwosci aporpos rozklejania lampy..
na forum TT robilismy to samo, tylko wygrzewajac w piekaniuku, po czym, zeby skeleic tez wygrzewalismy lampe i sciskalismy, czekajac do ostygniecia.
zrobilo tym sposobem chyba z 3 Userow :mrgreen:
co do parowania, ew. nieszczelnosci.. facet zapewnial, ze silikonem uszczelnia.
ja nikogo nei namawiam, sam sie na te klosze zdecydowalem, czekam do wizyty w PL.
- Rabel3
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 176
- Rejestracja: 21 sty 2010, 22:20
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Pama,Jeśli chodzi o klosze to nie parują, nawet przy tych ostatnich deszczach, są w miare dobrze uszczelnione , ale trzeba przypilnowac , znajomy robil u niego również i z tym uszczelnieniem nie bardzo wyszło :-Ppama pisze:przyciemnianie:
9min.40sek filmu
co do watpliwosci aporpos rozklejania lampy..
na forum TT robilismy to samo, tylko wygrzewajac w piekaniuku, po czym, zeby skeleic tez wygrzewalismy lampe i sciskalismy, czekajac do ostygniecia.
zrobilo tym sposobem chyba z 3 Userow :mrgreen:
co do parowania, ew. nieszczelnosci.. facet zapewnial, ze silikonem uszczelnia.
ja nikogo nei namawiam, sam sie na te klosze zdecydowalem, czekam do wizyty w PL.
Popieraam zdanie Meteooscha, jeśli cos przerabiac to na pełnym orginale , bez partacwa, ja już to przeszedłem i naprawde nie warto, przeróbka instalacji wewnatrz do naszej kostki to prawdziwa rzeźba
Tylko orginalna instalacja w lapmach która jest w polifcie i jedyna przeróbka kostki przy lampach , a najlepiej przy bordzie.
ÂŻadnne tam chińskie sterowniki :lol: które nie wiadomo jaka prowadza modulacje do tych ledów.
Każdy robi jak uważa, ja przerabiałem to pół roku temu to jeszcze były ledy tego starszego typu , które sie non stop paliły
Teraz mam wymienione na te nowego typu i powinne trochę poswiecić
Pozdarwiam,
rabel3
- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
Rabel3,
fakt jest taki:
-napiecie dostarczane jest z zarowki 5W i 21W. (12V obu przypadkach)
-nowe diody sa 800mA... (nie wiem, czy jedna, czy sumarycznie), stare mialy 500mA (nie wiem, jaka jest tolerancja wykrywania przez FIS i tych LEDow i zarowek)
najbezpieczniej byloby miec.. BORDNETZa min K.. i podlaczyc lampy tak jak sa (+ oczywiscie nowe kodowanie)
jednak, dla tych co BORDa nie maja.. mam nadzieje, ze jutro rozgryze, jak jest realizowana rezystancja wymagana do oszukania FISa
fakt jest taki:
-napiecie dostarczane jest z zarowki 5W i 21W. (12V obu przypadkach)
-nowe diody sa 800mA... (nie wiem, czy jedna, czy sumarycznie), stare mialy 500mA (nie wiem, jaka jest tolerancja wykrywania przez FIS i tych LEDow i zarowek)
najbezpieczniej byloby miec.. BORDNETZa min K.. i podlaczyc lampy tak jak sa (+ oczywiscie nowe kodowanie)
jednak, dla tych co BORDa nie maja.. mam nadzieje, ze jutro rozgryze, jak jest realizowana rezystancja wymagana do oszukania FISa
Ja tam ostatecznie kupiłem reflektory z uwalonymi ledami, bo doszedłem do wniosku że bez sensu inwestować w dobre skoro i tak mogą się upalić. Odciąłem szkło i płytkę z ledami wyślę do któregoś co to wymienia, człowiek z Poznania twierdzi że wkłada takie co wszystko wytrzymają, ten z Piły obawia się ściemniania. Szkło wklejam to samo, da się choć kosmetyka pozostawi wiele do życzenia, z zewnątrz nie będzie widać. W razie totalnej kichy mam drugi kpl. ory lamp. Ekonomicznie też nie wychodzi to źle (mam bord K, także tu nie muszę nic dokładać), w sumie w kwocie ok 1000 zł bedę miał lampy z nowymi ledami.
Własnymi rencyma:
-elektryczna klapa bagażnika
-kolektory ssące
-hak automatyczny
-reflektory led
-elektryczna klapa bagażnika
-kolektory ssące
-hak automatyczny
-reflektory led
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga