Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 AFN] Niebieski dym

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

[A6 C5 AFN] Niebieski dym

Post autor: K@MiL » 30 sie 2010, 09:06

Witam!

Tak jak już wcześniej pisałem z moim TDIkiem dzieją się dziwne rzeczy... Teraz zaczął kopcić na niebiesko podczas np. ruszania. Na postoju praktycznie nie dymi. Pracuje równo ale jakby brakowało mu mocy, choć to może być przez kończące się sprzęgło ale do sedna... Co może być przyczyną niebieskiego kopcenia oraz co w pierwszej kolejności powinienem sprawdzić aby doprowadzić auto do porządku... Oraz czym to grozi, ewentualnie co mnie czeka z tego powodu...

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 30 sie 2010, 15:40

zaczalbym od turbiny.

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 31 sie 2010, 10:14

A coś więcej? Od razu turbinę dawać do regeneracji / wymieniać? Czy da się jeszcze coś sprawdzić samemu...

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 31 sie 2010, 10:47

oczywiscie duzo jest uzaleznione od Twoich (lub znajomych) zdolnosci/doswiadczenia w tym zakresie - na przyklad ja (przy moim niewielkim doswiadczeniu) popatrzylbym i sprobowal ocenic ilosc oleju w wezach dolotu, wielkosc luzow na wirnikach (przynajmniej po 'zimnej' stronie) i w zaleznosci od wyniku pewnie 'wyrwalbym' turbo i oddal do ogledzin przez fachowca.

Przykapcanie na niebiesko jest wynikiem (najprawdopodobniej) spalanego oleju silnikowego, dodatkowo braki mocy + niebieski 'dymek' bezposrednio wskazuja na turbo jako kandydata numer 1.
Mowiac wprost: turbo jest, jak wiadomo, elementem ktory wszesniej czy pozniej bedzie wymagal wymiany/regeneracji - czy Twoje turbo faktycznie wymaga to juz chyba musialby ocenic jakis znajacy sie na rzeczy mechanik. Spadki mocy moglibysmy sprobowac ocenic, lecz na podstawie logow dynamicznych ... ale logowanie 'dynamiczne' w obecnej sytuacji (podejrzenie o turbo, palenie oleju) moze zakonczyc sie fatalnie.... (wiec zdecydowanie odradzalbym taki proceder). Po logach statycznych niedomagajacego turbo (lopatek wirnikow, uszczelniaczy) raczej nie ocenimy, wiec co nam pozostaje ?.....

zakladam ze bledy w sterowniku silnika (dla zasady!) sprawdziles ?

piotrilawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 31 maja 2009, 09:09
Lokalizacja: iława

Post autor: piotrilawa » 02 wrz 2010, 21:48

Witam, moje autko dymiło na niebiesko i wcale nie był to spalany olej, jeżeli to będzie uszkodzona turbinka to braki oleju zobaczysz juz po przejechaniu 1 tyś km, u mnie był problem z kątem wtrysku który pojawił sie po wymianie wałków i oczywiście kompletnego rozrządu, odpalał na tak zwany dotyk i z mocą też nie był problemów i dodam że dymił tylko zimą , także najpierw sprawdź czy nie masz braków w oleju a później na waga i obadaj kąt wtrysku, pozdrawiam

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 03 wrz 2010, 09:41

Jedyny błąd jaki mam w silniku to:
00575 - Ciśnienie w kolektorze ssącym
17-00 - Różnica regulacji

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 06 wrz 2010, 10:08

to jest blad, ktory 'prowadzi' Cie w kierunku: problemow z podcisnieniem sterujacym zaworkami n18, n75, samego zaworka n75 (sterujacego praca kierownic spalin w turbosprezarce) lub tez przycierajacego sie/uszkodzonego/zapieczonego mechanizmu 'sterowania' kierownicami.

sprawdzilbym logi bs na kanale 003 i 011 (pozwoli ocenic czy podcisnienie jest ok) - a najlepiej podpial vacumometr i w ten sposob ocenil czy instalacja jest szczelna oraz wydajnosc pompy podcisnienia - warto tez sprawdzic sprawnosc zaworka zwrotnego podcisnienia.

sam zaworek n75 chyba najlepiej jest podmienic chwilowo na sprawny (pozyczony od jakiejs dobrej duszy na spocie) i ocenic czy jest poprawa.

rowniez zbadalbym sugestie kolegi piotrilawa - poszukaj na forum procedure sprawdzania kata poczatku wtrysku dla silnikow 1.9. Na pewno warto.

Jezeli wszystkie powyzsze sugestie zawioda (nie wskaza ewidentnie winnego) to wyrwij to turbo i daj do sprawdzenia przez fachowcow - przypadki 'naglych' zgonow turbosprezarek potrafia dostarczyc duzej ilosci wrazen (dla osob postronnych - widowiskowych) - a niestety u Ciebie (chociaz zycze Ci tanszego zakonczenia) objawy prowadza do turbo.

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 06 wrz 2010, 21:54

Kurde ale żeby problem z ciśnieniem wywoływał niebieskie dymienie?

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 06 wrz 2010, 23:23

Kamil - alez skad taki wniosek? Dotychczas pojawily sie dwie koncepcje dotyczace przydymiania (na niebiesko), jedna piotrilawa wskazujaca na niewyregulowany prawidlowo kat poczatku wtrysku, oraz moja wskazujaca na uszczelnienia w turbinie. Zaden nie dotyczy problemow z utrzymaniem pozadanego cisnienia doladowania, lecz oczywiscie, niejako sytuujac 'jakis klopot' z 'okolicami turbo i sterowania kierownicami spalin' moze wskazywac ze jednak to turbina powoli sie konczy (nie bylbys pierwszy ani ostatni).

Przyczyn zadymiania na niebiesko mozna pewnie przytoczyc wiecej, ale rownie dobrze mozesz zaczac od podanych powyzej (z czego pomysl piotrilawa latwiej sprawdzic, wiec warto zaczac od niego)

Oczywiscie daj znac o wynikach.

niedzwiedz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 03 mar 2010, 16:48
Lokalizacja: Mrągowo/Irlandia,Buncrana

Post autor: niedzwiedz » 07 wrz 2010, 08:40

Kolego moze uszczelniacze na zaworach się kończą i pali olej.

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 08 wrz 2010, 16:02

"niedzwiedz" jak to sprawdzić? Czy np. że silnik głośniej chodzi?

niedzwiedz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 03 mar 2010, 16:48
Lokalizacja: Mrągowo/Irlandia,Buncrana

Post autor: niedzwiedz » 08 wrz 2010, 20:07

Jak masz ciepły silnik to po wyłączeniu odczekaj 10-15 min i odpal go jeżeli bedzie chmurka dymu to uszczelniacze ci padły. Wbrew pozorom uszczelniacze tez można łatwo zajeździć - wystarczy przewgrzać silnik i szlag je trafia (nie wszystkie - ale jednak).

[ Dodano: 2010-09-08, 20:18 ]
Tak na marginesie uszczelniacze możesz wymienić bez ściągania głowicy.

cysiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 12 wrz 2010, 18:41
Lokalizacja: Gorlice/Małopolska

Post autor: cysiek » 12 wrz 2010, 19:30

Cześć wszystkim,mam podobny problem z dymieniem tzn. po odpaleniu puści chmure dymu,jest on niebieski , mocno śmierdzi i gryzie w oczy jak ze starej ciężarówki,dodam jeszcze ,ze nie za każdym razem i niema reguły czy silnik jest zimny czy ciepły.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 12 wrz 2010, 20:11

Spala olej? :roll:

cysiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 12 wrz 2010, 18:41
Lokalizacja: Gorlice/Małopolska

Post autor: cysiek » 12 wrz 2010, 20:16

Sprawdzalem bagnet po przejechaniu 2500km i spalil okolo 0.05l oleju.doslownie jak byl bagnet zalany na max to ubylo 1mm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga