[A6 C5 AFN] Niebieski dym
- K@MiL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 544
- Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3Miasto
- Kontakt:
[A6 C5 AFN] Niebieski dym
Witam!
Tak jak już wcześniej pisałem z moim TDIkiem dzieją się dziwne rzeczy... Teraz zaczął kopcić na niebiesko podczas np. ruszania. Na postoju praktycznie nie dymi. Pracuje równo ale jakby brakowało mu mocy, choć to może być przez kończące się sprzęgło ale do sedna... Co może być przyczyną niebieskiego kopcenia oraz co w pierwszej kolejności powinienem sprawdzić aby doprowadzić auto do porządku... Oraz czym to grozi, ewentualnie co mnie czeka z tego powodu...
Tak jak już wcześniej pisałem z moim TDIkiem dzieją się dziwne rzeczy... Teraz zaczął kopcić na niebiesko podczas np. ruszania. Na postoju praktycznie nie dymi. Pracuje równo ale jakby brakowało mu mocy, choć to może być przez kończące się sprzęgło ale do sedna... Co może być przyczyną niebieskiego kopcenia oraz co w pierwszej kolejności powinienem sprawdzić aby doprowadzić auto do porządku... Oraz czym to grozi, ewentualnie co mnie czeka z tego powodu...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
oczywiscie duzo jest uzaleznione od Twoich (lub znajomych) zdolnosci/doswiadczenia w tym zakresie - na przyklad ja (przy moim niewielkim doswiadczeniu) popatrzylbym i sprobowal ocenic ilosc oleju w wezach dolotu, wielkosc luzow na wirnikach (przynajmniej po 'zimnej' stronie) i w zaleznosci od wyniku pewnie 'wyrwalbym' turbo i oddal do ogledzin przez fachowca.
Przykapcanie na niebiesko jest wynikiem (najprawdopodobniej) spalanego oleju silnikowego, dodatkowo braki mocy + niebieski 'dymek' bezposrednio wskazuja na turbo jako kandydata numer 1.
Mowiac wprost: turbo jest, jak wiadomo, elementem ktory wszesniej czy pozniej bedzie wymagal wymiany/regeneracji - czy Twoje turbo faktycznie wymaga to juz chyba musialby ocenic jakis znajacy sie na rzeczy mechanik. Spadki mocy moglibysmy sprobowac ocenic, lecz na podstawie logow dynamicznych ... ale logowanie 'dynamiczne' w obecnej sytuacji (podejrzenie o turbo, palenie oleju) moze zakonczyc sie fatalnie.... (wiec zdecydowanie odradzalbym taki proceder). Po logach statycznych niedomagajacego turbo (lopatek wirnikow, uszczelniaczy) raczej nie ocenimy, wiec co nam pozostaje ?.....
zakladam ze bledy w sterowniku silnika (dla zasady!) sprawdziles ?
Przykapcanie na niebiesko jest wynikiem (najprawdopodobniej) spalanego oleju silnikowego, dodatkowo braki mocy + niebieski 'dymek' bezposrednio wskazuja na turbo jako kandydata numer 1.
Mowiac wprost: turbo jest, jak wiadomo, elementem ktory wszesniej czy pozniej bedzie wymagal wymiany/regeneracji - czy Twoje turbo faktycznie wymaga to juz chyba musialby ocenic jakis znajacy sie na rzeczy mechanik. Spadki mocy moglibysmy sprobowac ocenic, lecz na podstawie logow dynamicznych ... ale logowanie 'dynamiczne' w obecnej sytuacji (podejrzenie o turbo, palenie oleju) moze zakonczyc sie fatalnie.... (wiec zdecydowanie odradzalbym taki proceder). Po logach statycznych niedomagajacego turbo (lopatek wirnikow, uszczelniaczy) raczej nie ocenimy, wiec co nam pozostaje ?.....
zakladam ze bledy w sterowniku silnika (dla zasady!) sprawdziles ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 31 maja 2009, 09:09
- Lokalizacja: iława
Witam, moje autko dymiło na niebiesko i wcale nie był to spalany olej, jeżeli to będzie uszkodzona turbinka to braki oleju zobaczysz juz po przejechaniu 1 tyś km, u mnie był problem z kątem wtrysku który pojawił sie po wymianie wałków i oczywiście kompletnego rozrządu, odpalał na tak zwany dotyk i z mocą też nie był problemów i dodam że dymił tylko zimą , także najpierw sprawdź czy nie masz braków w oleju a później na waga i obadaj kąt wtrysku, pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
to jest blad, ktory 'prowadzi' Cie w kierunku: problemow z podcisnieniem sterujacym zaworkami n18, n75, samego zaworka n75 (sterujacego praca kierownic spalin w turbosprezarce) lub tez przycierajacego sie/uszkodzonego/zapieczonego mechanizmu 'sterowania' kierownicami.
sprawdzilbym logi bs na kanale 003 i 011 (pozwoli ocenic czy podcisnienie jest ok) - a najlepiej podpial vacumometr i w ten sposob ocenil czy instalacja jest szczelna oraz wydajnosc pompy podcisnienia - warto tez sprawdzic sprawnosc zaworka zwrotnego podcisnienia.
sam zaworek n75 chyba najlepiej jest podmienic chwilowo na sprawny (pozyczony od jakiejs dobrej duszy na spocie) i ocenic czy jest poprawa.
rowniez zbadalbym sugestie kolegi piotrilawa - poszukaj na forum procedure sprawdzania kata poczatku wtrysku dla silnikow 1.9. Na pewno warto.
Jezeli wszystkie powyzsze sugestie zawioda (nie wskaza ewidentnie winnego) to wyrwij to turbo i daj do sprawdzenia przez fachowcow - przypadki 'naglych' zgonow turbosprezarek potrafia dostarczyc duzej ilosci wrazen (dla osob postronnych - widowiskowych) - a niestety u Ciebie (chociaz zycze Ci tanszego zakonczenia) objawy prowadza do turbo.
sprawdzilbym logi bs na kanale 003 i 011 (pozwoli ocenic czy podcisnienie jest ok) - a najlepiej podpial vacumometr i w ten sposob ocenil czy instalacja jest szczelna oraz wydajnosc pompy podcisnienia - warto tez sprawdzic sprawnosc zaworka zwrotnego podcisnienia.
sam zaworek n75 chyba najlepiej jest podmienic chwilowo na sprawny (pozyczony od jakiejs dobrej duszy na spocie) i ocenic czy jest poprawa.
rowniez zbadalbym sugestie kolegi piotrilawa - poszukaj na forum procedure sprawdzania kata poczatku wtrysku dla silnikow 1.9. Na pewno warto.
Jezeli wszystkie powyzsze sugestie zawioda (nie wskaza ewidentnie winnego) to wyrwij to turbo i daj do sprawdzenia przez fachowcow - przypadki 'naglych' zgonow turbosprezarek potrafia dostarczyc duzej ilosci wrazen (dla osob postronnych - widowiskowych) - a niestety u Ciebie (chociaz zycze Ci tanszego zakonczenia) objawy prowadza do turbo.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Kamil - alez skad taki wniosek? Dotychczas pojawily sie dwie koncepcje dotyczace przydymiania (na niebiesko), jedna piotrilawa wskazujaca na niewyregulowany prawidlowo kat poczatku wtrysku, oraz moja wskazujaca na uszczelnienia w turbinie. Zaden nie dotyczy problemow z utrzymaniem pozadanego cisnienia doladowania, lecz oczywiscie, niejako sytuujac 'jakis klopot' z 'okolicami turbo i sterowania kierownicami spalin' moze wskazywac ze jednak to turbina powoli sie konczy (nie bylbys pierwszy ani ostatni).
Przyczyn zadymiania na niebiesko mozna pewnie przytoczyc wiecej, ale rownie dobrze mozesz zaczac od podanych powyzej (z czego pomysl piotrilawa latwiej sprawdzic, wiec warto zaczac od niego)
Oczywiscie daj znac o wynikach.
Przyczyn zadymiania na niebiesko mozna pewnie przytoczyc wiecej, ale rownie dobrze mozesz zaczac od podanych powyzej (z czego pomysl piotrilawa latwiej sprawdzic, wiec warto zaczac od niego)
Oczywiscie daj znac o wynikach.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 121
- Rejestracja: 03 mar 2010, 16:48
- Lokalizacja: Mrągowo/Irlandia,Buncrana
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 121
- Rejestracja: 03 mar 2010, 16:48
- Lokalizacja: Mrągowo/Irlandia,Buncrana
Jak masz ciepły silnik to po wyłączeniu odczekaj 10-15 min i odpal go jeżeli bedzie chmurka dymu to uszczelniacze ci padły. Wbrew pozorom uszczelniacze tez można łatwo zajeździć - wystarczy przewgrzać silnik i szlag je trafia (nie wszystkie - ale jednak).
[ Dodano: 2010-09-08, 20:18 ]
Tak na marginesie uszczelniacze możesz wymienić bez ściągania głowicy.
[ Dodano: 2010-09-08, 20:18 ]
Tak na marginesie uszczelniacze możesz wymienić bez ściągania głowicy.