Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.8] Problem z odpaleniem. Auto nie pali.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
justqw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 22 sty 2010, 22:47
Lokalizacja: Białystok

[A6 C5 2.8] Problem z odpaleniem. Auto nie pali.

Post autor: justqw » 09 lut 2010, 23:10

Witam,

Początki:
Mój problem z samochodem rozpoczął się gdy któregoś razu po odpaleniu auto zaczęło nie równo pracować. Gdy prędkość przekraczała 30-40km/h czuć było drgania, które zwiększały się wraz z prędkością. Były tak intensywne, że więcej niż 70 nie dało się jechać. Czuć było również siarkę z katalizatora np. przy dodawaniu gazu na postoju.
Zauważyłem też, że sam zapłon był trochę inny, w takim sensie, że nie palił na dotyk, tylko potrzebował odczuwalnego ułamka chwili więcej.

Później...
Samochód postał kilka dni, początkowe próby odpalenia były bez zarzutu. Pojechałem do znajomego mechanika. Podłączył mi do kompa, na VAGu nie było żadnych błędów, wszystkie dane z czujników były poprawne oprócz kąta wyprzedzenia zapłonu. Wartości odbiegały od normy, kąty szalały.

Jeszcze później...
Po kilku dniach odpalał, po chwili gasł. W efekcie przestał palić.
Obecnie jest u mechanika. Ciśnienie w cylindrach wariuje, raz pokazuje 9, raz 4, 6.



Jeśli ktoś spotkał się, słyszał lub miał podobny problem proszę o info. Zdaję sobie sprawę, że pasek mógł przeskoczyć [co się na dniach okaże]. Proszę jednak o inne podpowiedzi.


Pozdrawiam

cichykk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 04 cze 2009, 08:34
Imię: Piotr
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Grójec

Post autor: cichykk » 10 lut 2010, 05:21

justqw, na początku postu myślałem że padły Ci przewody zapłonowe bo nawet jak padnie jeden przewód to są właśnie takie objawy( sam to przerabiałem) Czytając dalej post o ciśnieniu pierwsze co bym sprawdził to napinanie łańcuszka w głowicach. Co do przeskoczenia paska rozrządu sądzę że w tych silnikach jest to raczej niemożliwe.

justqw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 22 sty 2010, 22:47
Lokalizacja: Białystok

Post autor: justqw » 29 sie 2010, 01:01

Witam,
ostatecznie musiałem wymienić silnik (remont silnika nie opłacał się). Nadal nie wiem co się stało i chyba nigdy się nie dowiem, skutkiem usterki był owal na cylindrze.
Generalnie wszystko jest ok, tylko obroty nie są równe na biegu jałowym. Może ktoś rzuci jakieś przypuszczenie..


Pozdrawiam

lukas1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 09 lip 2010, 11:37
Lokalizacja: Konin/Stare Miasto

Post autor: lukas1977 » 29 sie 2010, 09:52

a nie przegrzałeś go kiedyś???

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja