Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Charczenie chyba turbo[a6c5]1.9

Silniki wysokoprężne
malard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 09 gru 2008, 19:25
Lokalizacja: Puławy/Lubelskie

Post autor: malard » 15 sie 2010, 13:37

To z ta puszka metalową to jest zawór EGR, jeżeli jest umazany w oleju wymieszanym z sadzą to znak, że dogorywa swego żywota. Najlepiej kupić nowy bo z używanych to rzadko można dostać sprawny.
Jeżeli chodzi o dolot powietrza do filtra, mi też tak się wysuwa więc tym nie zawracaj sobie głowy.

MONIKAAA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 15 sie 2009, 21:35
Lokalizacja: c-c

Post autor: MONIKAAA » 15 sie 2010, 18:44

Tak dokładnie jest. Ale można z tym jeździć ? CZy coś sie stanie?
Kiedy poznam że jest już do wymiany?
Jak narazie to same problemy ...

MONIKAAA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 15 sie 2009, 21:35
Lokalizacja: c-c

Post autor: MONIKAAA » 16 sie 2010, 08:03

03 czyli ? w co mam wejść?
Bo mam dostęp do vaga ale jakieś stare takie niebieskie pudło ale ponoć daje radę.

[ Dodano: 2010-08-16, 08:24 ]
to jest vag 1551

MONIKAAA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 15 sie 2009, 21:35
Lokalizacja: c-c

Post autor: MONIKAAA » 16 sie 2010, 09:05

w tej opcji sprawdzę też turbo (łopatki?)

[ Dodano: 2010-08-16, 11:09 ]
Witam gość który robił sprawdzenie robił to pierwszy raz ale ok
003 wyszło coś takiego:
880 min
250 mg/h
396-416 mg/h
4%
natomiast te nastawy to przy wchodzeniu na wysokie obroty migała kontrolka świec żarowych
tam było za dużo wartości
ale:
1460 -----------450
ale nie wiem czy to akurat dobrze zrobiłam

[ Dodano: 2010-08-16, 11:10 ]
Poprostu nie wiedziałam co mam spisywać bo te wartości szybko rosły

[ Dodano: 2010-08-16, 12:37 ]
Piotruś
Jak byś mi mógł bardziej szczegółowo opisać przy tych nastawach które wartości trzeba spisać. I do ilu tysięcy obrotów ma dojść.

[ Dodano: 2010-08-16, 13:14 ]
Załatwiłam sobie to urządzonko także może jeszcze mogłabym coś sprawdzić? dodatkowo

[ Dodano: 2010-08-16, 19:59 ]
Sprawdziłam turbo w ic było troszkę oleju. Turbo bez luzów wdłuż. Natomiast delikatne gora dól- ale trzeba naprawde mocno sie siłować.

Z EGR cieknie spod tego kapturka

[ Dodano: 2010-08-16, 20:03 ]
Aha czy czyszczenie elektromagnetyczne czy jakoś tak tego EGR coś da?

MONIKAAA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 15 sie 2009, 21:35
Lokalizacja: c-c

Post autor: MONIKAAA » 17 sie 2010, 07:28

Witam Piotruś mam wyrzuty sumienia że tak Ciebie męczę <piwo>

Zrobię dzisiaj te pomiary. Zwróciłam uwagę na jeszcze jeden fakt w zasadzie dwa ;-) na 4 biegu jak pocisnę delikatnie pod górkę to zapala sie kontrolka esp/asr a tak nie było . Oraz drugi jak na biegu jałowym stoi delikatnie dodam gaz (1100 obr/min)i jak schodzi to tak słychać przez chwilę jakby rzęziło lub coś obcierało




zrobiłam i wyszło to tak
na tych nastawach podstawowych waha się od 161 mg/hub do 460


a na 03:
880 250 mg/h 235-245 mg/h

I TU ZROBIÂŁAM CHYBA BÂŁÂĄD BO ZROBIÂŁAM NA NASTAWACH PODSTAWOWYCH
Odczyty z poszczególnych bloków:
blok 8 odczyt bloku wartości mierzonych:
880/min 0.0 mg/h 30,4 mg/h 21.1 mg/h

odczyt bloku wartości mierzonych 9
880 min 0,0 mg/h 21.1 mg/h

odczyt bloku wartości mierzonych 10
416.g/h 984 1020 0.0%

odczyt bloku wartości mierzonych 11
880 /min 1044 1032 19%

odczyt bloku wartości mierzonych 12
11111111 0.00 14,1v 85,5 stopnia C

odczyt bloku wartości mierzonych 13

- 0,44mg/h -0,00mg/h 021mg/h 0,25 mg/h

odczyt bloku wartości mierzonych 18
0 0 0 0

odczyt bloku wartości mierzonych 23
- 8 11 10 - 1



07-nie dało się wejść dopiero na wyłączonym silniku ale nie robiłam tego bo nie było żadnych błędów

niby jest to proste ale...

[ Dodano: 2010-08-17, 12:07 ]
Jak coś źle zrobiłam to proszę napisz jeszcze raz co mam zrobić i udam się z tym do mechanika żeby zvagował mi auto <piwo>

MONIKAAA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 15 sie 2009, 21:35
Lokalizacja: c-c

Post autor: MONIKAAA » 17 sie 2010, 21:19

Zeby to zrobić auto musi być odpalone i rozgrzane
Muszę wejść w 01 czyli na tym starym vagu w silnik i w co dalej znowu w 01 a później w 04 w jaki blok(jak się nazywa)?
Od czego są te kanały 01 i 04? W razie co muszę powiedzieć Panu co chcę żeby zwagował:-) jak sama nie dam rady+( dodatkowo jakie jeszcze kanały przy okazji)

Oj TY to masz cierpliwość do takich jak ja :-)

MONIKAAA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 15 sie 2009, 21:35
Lokalizacja: c-c

Post autor: MONIKAAA » 17 sie 2010, 22:40

Myślałam że robię to w nastawach podstawowych.
Już teraz rozumiem ten vag jest po Polsku więc znajdę. Nr tych kanałów na tym vagu w niektórych przypadkach są inne.
Ale poradzę sobie.

[ Dodano: 2010-08-18, 15:06 ]
Hej mam nadzieje że sie udało Obrazek

MONIKAAA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 15 sie 2009, 21:35
Lokalizacja: c-c

Post autor: MONIKAAA » 18 sie 2010, 22:57

Witam Cię Piotruś dzieki za pomoc mam kilka pytań.
- czyli opadająca dawka paliwa w bloku wartości mierzonych 01
(proponowałbym zastosowanie preparatu do czyszczenia wtrysków, np. KleenFlo albo Liqui Moly)
1.Czy mógłbyś wskazać konkretny preparat odpowiedni dla mojego silnika i ile ml potrzebuje itd.(bo widziałam że jest kilka różnych z danej firmy)

2.Co mam zrobić z tym egr tzn. czyścić czy dać sobie spokój?
3. Tak chciałabym kupić taki kabelek ale nie wiem jaki polecasz a także skąd pobrać lub gdzie kupić program do vagowania a także przydałaby się instrukcja obsługi programu.


4. Robiłam dynamiczne wtedy w diagtronic szkoda że nie mam tych logów. Pan stwierdził "że jest wszystko książkowo"

Ale jak trzeba to zrobię.

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 20 sie 2010, 08:50

kolega miał podobny problem w passacie b4 :mrgreen: (chodzi o charczenie :roll: )

powodem byl klucz ktory wpadl gdzies w "ramę" samochodu :roll:
Ostatnio zmieniony 20 sie 2010, 14:14 przez alukard, łącznie zmieniany 1 raz.

MONIKAAA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 15 sie 2009, 21:35
Lokalizacja: c-c

Post autor: MONIKAAA » 20 sie 2010, 09:25

Szkoda że nie mam takiego mechanika jak TY w okolicy :-)
W takim razie kupię ten kabelek. A Program ? A ten kabelek będzie współgrał ze wszystkimi a6c5 do 2004 r?
A to charczenie to spróbuję sama zlokalizować. skąd to i co to podejrzewam może jakieś łożysko gdzieś przy skrzyni.
Ostatnio zmieniony 20 sie 2010, 21:28 przez MONIKAAA, łącznie zmieniany 1 raz.

Special
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 21 lip 2010, 22:06
Imię: Sebastian
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Special » 20 sie 2010, 11:20

mam to samo ale przy 3000-4000 tys i nie wiem co to moze byc ale turbina zmieniona i nadal charczy :(
treść podpisu niezgodna z regulaminem

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 20 sie 2010, 12:50

a sprawdzaliscie ktalizator? czesto po tym jak siadzie turbo katalizator jest do wymiany i czesto charczy

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 20 sie 2010, 14:15

Piotruś pisze:
I z tego powodu zaśliniło EGR olejem :shock: :?: Bo czegoś chyba nie kumam albo złapał Cię "orła cień" :shock: <rotfl> ??
juz poprawilem :mrgreen:

Special
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 21 lip 2010, 22:06
Imię: Sebastian
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Special » 21 sie 2010, 19:22

fenomenalny pisze:a sprawdzaliscie ktalizator? czesto po tym jak siadzie turbo katalizator jest do wymiany i czesto charczy
katalizator wypruty przy zamianie turbiny i nadal charcze :(

MONIKAAA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 15 sie 2009, 21:35
Lokalizacja: c-c

Post autor: MONIKAAA » 28 sie 2010, 20:09

Miałabym jeszcze kilka pytań otóż
Tym możesz wysprzątać instalację wtryskową: http://www.liquimoly.pl/f...&category_id=17
1.Kupiłam płyn ale niestety nie jestem na 100% pewna ile tego płynu trzeba wlać, rozumiem że cały ale na ile litrów paliwa?(nie było naklejki po PL i nie jestem pewna czy dobrze przetłumaczyłam)


2. Gdzieś przeczytałam że w modelu na pompowtryskach na ustawieniach podstawowych nie można logować bloku chyba 04? czy jakos tak/?????????????

[ Dodano: 2010-08-28, 20:12 ]
3. Zamówiłam kabelek teraz chciałabym znaleźć jakiś program do diagnostyki (mógłby być po Polsku ale...) na Windows VISTA 32 bit oraz instrukcję jak tego używać a nie mam pojecia skąd? Czy mógłby ktoś coś ewentualnie podesłać ?
monika_2238@wp.pl
Albo gdzie można zakupić taki programik po PL

Byłabym bardzo wdzięczna

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja