Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.4 ALF] Problem z licznikiem.

Elektryka
ODPOWIEDZ
tomekb164
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 26 mar 2009, 17:57
Lokalizacja: Zbychowo

[A6 C5 2.4 ALF] Problem z licznikiem.

Post autor: tomekb164 » 23 sie 2010, 21:36

Witajcie, mam problem.
Mianowicie, odpalam samochód i na FISie zapalają mi się kontrolki od oleju i hamulców, wyłącza się abs i klimatyzacja, obrotomierz opada do zera. Nie można też wyłączyć ASR.
ÂŁadowanie mam na poziomie 13V-13.5V, na komputerze nie pokazuje żadnych błędów, bezpieczniki i przekaźniki niby wszystkie całe i ok.
Jakieś sugestie czym może być to spowodowane?

PS. czasami jest wszystko ok, działa normalnie, ale częściej występują te "powikłania"

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 23 sie 2010, 22:29

tomekb164, wygląda mi to na brak prądu.
Podjedź do PRAWDZIWEGO elektryka SAMOCHODOWEGO
Sprawdzi akumulator przyrządem pod obciążeniem, nie zwykłym voltomierzem.

A druga sprawa to ładowanie ciut za małe. Powinieneś mieć około 14 V
To może być właściwie przyczyną ewentualnego złego stanu akumulatora.

A VAG podłączałeś? Co wykazał?
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !

Eskel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 24 lut 2010, 19:47
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Eskel » 24 sie 2010, 02:11

robsonb73 pisze:tomekb164, wygląda mi to na brak prądu.
Podjedź do PRAWDZIWEGO elektryka SAMOCHODOWEGO
Sprawdzi akumulator przyrządem pod obciążeniem, nie zwykłym voltomierzem.
Przepraszam za OT.
Z czystej ciekawosci Kolego - oświeć mnie proszę - co to przyrząd pod obciążeniem?

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 24 sie 2010, 08:31

W duuuuuuużym uproszczeniu polega to jakby na podłączeniu do akumulatora opornika o odpowiedniej mocy i oporności i w tym samym momencie zmierzeniu wartości napięcia.
Jasne, możesz powiedzieć, że teraz są elektroniczne ale kiedyś dosłownie tak to wyglądało a opornik było widać w postaci takiej harmonijki lub spirali. Nie pamiętam już dokładnie. :mrgreen:
Oczywiście jest to jeden przyrząd i są nawet z możliwością wydruku. :idea:
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !

zibus1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 20 sie 2010, 20:28
Lokalizacja: paczków

Post autor: zibus1 » 24 sie 2010, 09:06

według mnie to uszkodzony czujnik hamulca

tomekb164
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 26 mar 2009, 17:57
Lokalizacja: Zbychowo

Post autor: tomekb164 » 24 sie 2010, 20:46

zibus1, byłeś blisko, byłem u elektronika, zostawiłem samochód i po 2 godzinach telefon: sterownik ABS. także 1100zł nie moje.. :-? przynajmniej auto dalej sprawne.

tomekwnuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:25
Lokalizacja: STOCKHOLM

Post autor: tomekwnuk » 04 paź 2010, 21:48

WITAM!

NIEDAWNO KUPIÂŁEM AUDI A6 2.4 V6 98rok.
MAM PROBLEMY Z LICZNIKIEM!
WSKAZNIK PALIWA POKAZUJE 1/2 BAKU ALE JEST POD KOREK.
OBROTOMIERZ NIE ZAZ DZIAÂŁA A JEÂŚLI DZIAÂŁA TO WSKAZNIK OLEJU ZAPALA SIę I PISZCZY. TEMPERATURA PÂŁUNU DOCHODZI DO 60STOPNI
PROSZę NIECH KTOÂŚ COÂŚ PORADZI!! DZIęKI I POZDRO!!
tomasz wnuk

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 04 paź 2010, 22:09

tomekb164, czy Ty już zrobiłeś ten sterownik ABS i zapłaciłeś?
Pytam bo może OLO GSM pomoże w tym przypadku
Robiłem u niego sterownik ABS spooooooro taniej
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !

tomekwnuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:25
Lokalizacja: STOCKHOLM

Post autor: tomekwnuk » 04 paź 2010, 22:15

poradzi mi ktoś na te problemy z licznikiem??
tomasz wnuk

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 04 paź 2010, 22:35

tomekwnuk, a Ty myślisz, że w pół godziny się znajdzie ktoś, kto akurat wie na pewno, co u Ciebie w trawie(liczniku) piszczy?
Poszukaj na forum szukajką, bo chyba niedawno coś było.
A tak w temacie to te wszystkie objawy pojawiły się nagle i jednocześnie?
Napisz więcej szczegółów.
Odpala normalnie? Akumulator jest sprawny?
Najlepiej byłoby, gdybyś sprawdził auto Vagiem, to najlepsze rozwiązanie. Ale wiem, że w Skandynawii ceny takich usług są kosmiczne.
PS zmień tekst na małe litery. Duże wg netykiety to krzyk.
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !

tomekwnuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:25
Lokalizacja: STOCKHOLM

Post autor: tomekwnuk » 04 paź 2010, 22:56

czy abs może mieć coś wspólego z tymi problemami z licznikiem?? :shock:

[ Dodano: 2010-10-04, 23:26 ]
oki spoko!! pali normalnie. obroty wszystko ok. obrotomierz zadziała z rana na pół godziny a jeśli działa to zapala się kontrolka oleju i piszczy. kiedy obrotomierz już nie działa gaśnie kontrolka oleju. a tak pozatym jeszcze wskaznik temp. chłodzenia wskazuje do 60stopni
i asr nie można włączyć wskaznik paliwa pokazuje tylko do 1/2 baku a jest zalany do pełna.
oto cała historia.

[ Dodano: 2010-10-04, 23:28 ]
aha! ładowanie oki 14v
tomasz wnuk

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 05 paź 2010, 08:10

tomekwnuk pisze:czy abs może mieć coś wspólego z tymi problemami z licznikiem?? :shock:
Właśnie chyba może, ale nie jestem pewien. Typowy objaw to kontrolka czerwona z wykrzyknikiem, ASR- u
Ale na przykładzie kolegi tomekb164, widzisz, że objawy są różne.
Jeśli te objawy, które opisujesz występują nieregularnie to może być to też sterownik ABS
Na VAG-u powinien wyskoczyć np.
18057 - Magistrala ukl. naped. -brak komunikatow ze sterownika ABS
18056 - Uszkodzona Magistrala ukladu napedowego
35-10 - - - Intermittent
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !

Awatar użytkownika
Arrni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 407
Rejestracja: 31 mar 2010, 09:58
Imię: Arni
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Arrni » 05 paź 2010, 09:41

robsonb73 pisze:tomekb164, wygląda mi to na brak prądu.
Podjedź do PRAWDZIWEGO elektryka SAMOCHODOWEGO
Sprawdzi akumulator przyrządem pod obciążeniem, nie zwykłym voltomierzem.

A druga sprawa to ładowanie ciut za małe. Powinieneś mieć około 14 V
To może być właściwie przyczyną ewentualnego złego stanu akumulatora.

A VAG podłączałeś? Co wykazał?
Sprawdzanie pod obciazeniem polega na tym aby auto bylo odpalone swiatla wlaczone i moze sobie pstrykac radio w autku i wtedy sprawdzasz jakie jest ladowanie i powinno ono wynosic w granicach 13,5 volta .

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 05 paź 2010, 22:05

Arrni pisze:Sprawdzanie pod obciazeniem polega na tym aby auto bylo odpalone swiatla wlaczone i moze sobie pstrykac radio w autku i wtedy sprawdzasz jakie jest ladowanie i powinno ono wynosic w granicach 13,5 volta .
Arrni, nie całkiem to miałem na myśli.
Pisałem o "sprawdzeniu akumulatora pod obciążeniem" i kiedyś przyrząd wyglądał jak harmonijka z drutu oporowego z dołączonym równolegle miernikiem. Teraz są mierniki elektroniczne, które obciążają akumulator odpowiednim dla niego obciążeniem i wykazują jego stan na wyświetlaczu. Normalnym tekstem napisze CI taki miernik np. Zwarcie na celi
Prościej już nie można wytłumaczyć.
TO o czym piszesz to sprawdzenie tylko i wyłącznie NAPIęCIA ładowania bo już prądu nie.
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga