[A6 C5 2.4 ALF] Problem z licznikiem.
[A6 C5 2.4 ALF] Problem z licznikiem.
Witajcie, mam problem.
Mianowicie, odpalam samochód i na FISie zapalają mi się kontrolki od oleju i hamulców, wyłącza się abs i klimatyzacja, obrotomierz opada do zera. Nie można też wyłączyć ASR.
ÂŁadowanie mam na poziomie 13V-13.5V, na komputerze nie pokazuje żadnych błędów, bezpieczniki i przekaźniki niby wszystkie całe i ok.
Jakieś sugestie czym może być to spowodowane?
PS. czasami jest wszystko ok, działa normalnie, ale częściej występują te "powikłania"
Mianowicie, odpalam samochód i na FISie zapalają mi się kontrolki od oleju i hamulców, wyłącza się abs i klimatyzacja, obrotomierz opada do zera. Nie można też wyłączyć ASR.
ÂŁadowanie mam na poziomie 13V-13.5V, na komputerze nie pokazuje żadnych błędów, bezpieczniki i przekaźniki niby wszystkie całe i ok.
Jakieś sugestie czym może być to spowodowane?
PS. czasami jest wszystko ok, działa normalnie, ale częściej występują te "powikłania"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
tomekb164, wygląda mi to na brak prądu.
Podjedź do PRAWDZIWEGO elektryka SAMOCHODOWEGO
Sprawdzi akumulator przyrządem pod obciążeniem, nie zwykłym voltomierzem.
A druga sprawa to ładowanie ciut za małe. Powinieneś mieć około 14 V
To może być właściwie przyczyną ewentualnego złego stanu akumulatora.
A VAG podłączałeś? Co wykazał?
Podjedź do PRAWDZIWEGO elektryka SAMOCHODOWEGO
Sprawdzi akumulator przyrządem pod obciążeniem, nie zwykłym voltomierzem.
A druga sprawa to ładowanie ciut za małe. Powinieneś mieć około 14 V
To może być właściwie przyczyną ewentualnego złego stanu akumulatora.
A VAG podłączałeś? Co wykazał?
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
W duuuuuuużym uproszczeniu polega to jakby na podłączeniu do akumulatora opornika o odpowiedniej mocy i oporności i w tym samym momencie zmierzeniu wartości napięcia.
Jasne, możesz powiedzieć, że teraz są elektroniczne ale kiedyś dosłownie tak to wyglądało a opornik było widać w postaci takiej harmonijki lub spirali. Nie pamiętam już dokładnie. :mrgreen:
Oczywiście jest to jeden przyrząd i są nawet z możliwością wydruku. :idea:
Jasne, możesz powiedzieć, że teraz są elektroniczne ale kiedyś dosłownie tak to wyglądało a opornik było widać w postaci takiej harmonijki lub spirali. Nie pamiętam już dokładnie. :mrgreen:
Oczywiście jest to jeden przyrząd i są nawet z możliwością wydruku. :idea:
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
WITAM!
NIEDAWNO KUPIÂŁEM AUDI A6 2.4 V6 98rok.
MAM PROBLEMY Z LICZNIKIEM!
WSKAZNIK PALIWA POKAZUJE 1/2 BAKU ALE JEST POD KOREK.
OBROTOMIERZ NIE ZAZ DZIAÂŁA A JEÂŚLI DZIAÂŁA TO WSKAZNIK OLEJU ZAPALA SIę I PISZCZY. TEMPERATURA PÂŁUNU DOCHODZI DO 60STOPNI
PROSZę NIECH KTOÂŚ COÂŚ PORADZI!! DZIęKI I POZDRO!!
NIEDAWNO KUPIÂŁEM AUDI A6 2.4 V6 98rok.
MAM PROBLEMY Z LICZNIKIEM!
WSKAZNIK PALIWA POKAZUJE 1/2 BAKU ALE JEST POD KOREK.
OBROTOMIERZ NIE ZAZ DZIAÂŁA A JEÂŚLI DZIAÂŁA TO WSKAZNIK OLEJU ZAPALA SIę I PISZCZY. TEMPERATURA PÂŁUNU DOCHODZI DO 60STOPNI
PROSZę NIECH KTOÂŚ COÂŚ PORADZI!! DZIęKI I POZDRO!!
tomasz wnuk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
tomekb164, czy Ty już zrobiłeś ten sterownik ABS i zapłaciłeś?
Pytam bo może OLO GSM pomoże w tym przypadku
Robiłem u niego sterownik ABS spooooooro taniej
Pytam bo może OLO GSM pomoże w tym przypadku
Robiłem u niego sterownik ABS spooooooro taniej
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
tomekwnuk, a Ty myślisz, że w pół godziny się znajdzie ktoś, kto akurat wie na pewno, co u Ciebie w trawie(liczniku) piszczy?
Poszukaj na forum szukajką, bo chyba niedawno coś było.
A tak w temacie to te wszystkie objawy pojawiły się nagle i jednocześnie?
Napisz więcej szczegółów.
Odpala normalnie? Akumulator jest sprawny?
Najlepiej byłoby, gdybyś sprawdził auto Vagiem, to najlepsze rozwiązanie. Ale wiem, że w Skandynawii ceny takich usług są kosmiczne.
PS zmień tekst na małe litery. Duże wg netykiety to krzyk.
Poszukaj na forum szukajką, bo chyba niedawno coś było.
A tak w temacie to te wszystkie objawy pojawiły się nagle i jednocześnie?
Napisz więcej szczegółów.
Odpala normalnie? Akumulator jest sprawny?
Najlepiej byłoby, gdybyś sprawdził auto Vagiem, to najlepsze rozwiązanie. Ale wiem, że w Skandynawii ceny takich usług są kosmiczne.
PS zmień tekst na małe litery. Duże wg netykiety to krzyk.
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
czy abs może mieć coś wspólego z tymi problemami z licznikiem?? :shock:
[ Dodano: 2010-10-04, 23:26 ]
oki spoko!! pali normalnie. obroty wszystko ok. obrotomierz zadziała z rana na pół godziny a jeśli działa to zapala się kontrolka oleju i piszczy. kiedy obrotomierz już nie działa gaśnie kontrolka oleju. a tak pozatym jeszcze wskaznik temp. chłodzenia wskazuje do 60stopni
i asr nie można włączyć wskaznik paliwa pokazuje tylko do 1/2 baku a jest zalany do pełna.
oto cała historia.
[ Dodano: 2010-10-04, 23:28 ]
aha! ładowanie oki 14v
[ Dodano: 2010-10-04, 23:26 ]
oki spoko!! pali normalnie. obroty wszystko ok. obrotomierz zadziała z rana na pół godziny a jeśli działa to zapala się kontrolka oleju i piszczy. kiedy obrotomierz już nie działa gaśnie kontrolka oleju. a tak pozatym jeszcze wskaznik temp. chłodzenia wskazuje do 60stopni
i asr nie można włączyć wskaznik paliwa pokazuje tylko do 1/2 baku a jest zalany do pełna.
oto cała historia.
[ Dodano: 2010-10-04, 23:28 ]
aha! ładowanie oki 14v
tomasz wnuk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Właśnie chyba może, ale nie jestem pewien. Typowy objaw to kontrolka czerwona z wykrzyknikiem, ASR- utomekwnuk pisze:czy abs może mieć coś wspólego z tymi problemami z licznikiem?? :shock:
Ale na przykładzie kolegi tomekb164, widzisz, że objawy są różne.
Jeśli te objawy, które opisujesz występują nieregularnie to może być to też sterownik ABS
Na VAG-u powinien wyskoczyć np.
18057 - Magistrala ukl. naped. -brak komunikatow ze sterownika ABS
18056 - Uszkodzona Magistrala ukladu napedowego
35-10 - - - Intermittent
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
- Arrni
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 407
- Rejestracja: 31 mar 2010, 09:58
- Imię: Arni
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Sprawdzanie pod obciazeniem polega na tym aby auto bylo odpalone swiatla wlaczone i moze sobie pstrykac radio w autku i wtedy sprawdzasz jakie jest ladowanie i powinno ono wynosic w granicach 13,5 volta .robsonb73 pisze:tomekb164, wygląda mi to na brak prądu.
Podjedź do PRAWDZIWEGO elektryka SAMOCHODOWEGO
Sprawdzi akumulator przyrządem pod obciążeniem, nie zwykłym voltomierzem.
A druga sprawa to ładowanie ciut za małe. Powinieneś mieć około 14 V
To może być właściwie przyczyną ewentualnego złego stanu akumulatora.
A VAG podłączałeś? Co wykazał?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Arrni, nie całkiem to miałem na myśli.Arrni pisze:Sprawdzanie pod obciazeniem polega na tym aby auto bylo odpalone swiatla wlaczone i moze sobie pstrykac radio w autku i wtedy sprawdzasz jakie jest ladowanie i powinno ono wynosic w granicach 13,5 volta .
Pisałem o "sprawdzeniu akumulatora pod obciążeniem" i kiedyś przyrząd wyglądał jak harmonijka z drutu oporowego z dołączonym równolegle miernikiem. Teraz są mierniki elektroniczne, które obciążają akumulator odpowiednim dla niego obciążeniem i wykazują jego stan na wyświetlaczu. Normalnym tekstem napisze CI taki miernik np. Zwarcie na celi
Prościej już nie można wytłumaczyć.
TO o czym piszesz to sprawdzenie tylko i wyłącznie NAPIęCIA ładowania bo już prądu nie.
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !