[A6 C5] Chip tuning 1.9TDI 110KM
[A6 C5] Chip tuning 1.9TDI 110KM
Witam. Jeszcze trochę i będę kupował Audi A6 C5 z silnikiem 1.9TDI 110KM. Od razu zapytam o chip (jeździłem nie raz tą audi i trochę więcej mocy by się przydało).
I teraz pytanie gdzie najlepiej to wykonać. I czy te kostki sprzedawane na allegro co dają około 30KM więcej to nie pic na wodę.
A dokładnie chodzi o coś takiego: http://moto.allegro.pl/item1184095571_chip_box_1_9tdi_audi_a3_a4_a6_90_110_km.html
I teraz pytanie gdzie najlepiej to wykonać. I czy te kostki sprzedawane na allegro co dają około 30KM więcej to nie pic na wodę.
A dokładnie chodzi o coś takiego: http://moto.allegro.pl/item1184095571_chip_box_1_9tdi_audi_a3_a4_a6_90_110_km.html
Odnośnie boxów z allegro, to są to zwykłe oporniki 
Przyklad jak samemu mozna cos takiego zamontowac - http://stefan1987.ovh.org/pozastrona/tu ... ing1z.html
A tu fotki jak to przewaznie wyglada od srodka -> http://web.archive.org/web/200703051400 ... inside.htm
Chip w 1,9 TDI AFN 110ps najlepiej wykonać u sprawdzonego i polecanego przez ludzi tunera, bo masz pewność, że będzie to program pod konkretnie Twój silnik a nie gotowiec z neta - od razu są pomiary na hamowni i tuner na bieżąco dopasowuje program do parametrów auta (jeśli na starcie było lepsze niż seria i widać, że jest świeżak, to może więcej koksu dowalić, a jeśli widać, że sprzęgło powoli niedomaga, a auto było słabsze niż seria, to np. będzie delikatniej moment poprowadzony).
W Twojej okolicy znany jest MRMotors - http://www.mrmotors.pl/

Przyklad jak samemu mozna cos takiego zamontowac - http://stefan1987.ovh.org/pozastrona/tu ... ing1z.html
A tu fotki jak to przewaznie wyglada od srodka -> http://web.archive.org/web/200703051400 ... inside.htm

Chip w 1,9 TDI AFN 110ps najlepiej wykonać u sprawdzonego i polecanego przez ludzi tunera, bo masz pewność, że będzie to program pod konkretnie Twój silnik a nie gotowiec z neta - od razu są pomiary na hamowni i tuner na bieżąco dopasowuje program do parametrów auta (jeśli na starcie było lepsze niż seria i widać, że jest świeżak, to może więcej koksu dowalić, a jeśli widać, że sprzęgło powoli niedomaga, a auto było słabsze niż seria, to np. będzie delikatniej moment poprowadzony).
W Twojej okolicy znany jest MRMotors - http://www.mrmotors.pl/

No dzwoniłem dziś do tej firmy. I zabawa taka to koszt około 1100-1200zł. Moc uzyskana około do 135-140KM w zależności od stanu auta.
Hmmm nie wiem czy te 25-30KM jest tyle warte.
Może ktoś się wypowiedzieć na ten temat?
P.S A jeśli bym samemu zrobił ten układ z rezystorem przy tej kostce to czy taki "tuning" może jakoś uszkodzić samochód? Czy to będzie bezpieczne i jak w realu z przyrostem mocy?
Hmmm nie wiem czy te 25-30KM jest tyle warte.
Może ktoś się wypowiedzieć na ten temat?
P.S A jeśli bym samemu zrobił ten układ z rezystorem przy tej kostce to czy taki "tuning" może jakoś uszkodzić samochód? Czy to będzie bezpieczne i jak w realu z przyrostem mocy?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 584
- Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
- Imię: Jurek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Moim zdaniem - nie rób sobie tego (BOXa) bo:
1. Jeśli nie zostanie wcześniej dobrze "zbadany" pacjent AFN to go możesz dobić
2. Skoro Chip kosztuje ~1200 zł a BOX ułamek ceny to na czymś jest zaoszczędzone, mianowicie - z tego co wiem to jest to "oszukiwacz komoutera" każe pakować więcej ropki do silnika niejako zawsze pracując pod dużym obciążeniem.
Jak coś robić to porządnie albo wcale - żebyś się mógł cieszyć AFN - wcale nie jest taki zły. Jeśli jest w dobrym stanie (szczególnie turbo) to może cię mile zaskoczyć
1. Jeśli nie zostanie wcześniej dobrze "zbadany" pacjent AFN to go możesz dobić

2. Skoro Chip kosztuje ~1200 zł a BOX ułamek ceny to na czymś jest zaoszczędzone, mianowicie - z tego co wiem to jest to "oszukiwacz komoutera" każe pakować więcej ropki do silnika niejako zawsze pracując pod dużym obciążeniem.
Jak coś robić to porządnie albo wcale - żebyś się mógł cieszyć AFN - wcale nie jest taki zły. Jeśli jest w dobrym stanie (szczególnie turbo) to może cię mile zaskoczyć

zanim cokolwiek sam bedziesz dlubal w aucie to sprawdz czy mechanicznie to auto nadaje sie do jakiejkolwiek modyfikacji ...gruby33 pisze:No dzwoniłem dziś do tej firmy. I zabawa taka to koszt około 1100-1200zł. Moc uzyskana około do 135-140KM w zależności od stanu auta.
Hmmm nie wiem czy te 25-30KM jest tyle warte.
Może ktoś się wypowiedzieć na ten temat?
P.S A jeśli bym samemu zrobił ten układ z rezystorem przy tej kostce to czy taki "tuning" może jakoś uszkodzić samochód? Czy to będzie bezpieczne i jak w realu z przyrostem mocy?
197PS/400Nm - powered by edc-tuning.pl
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
gruby33 pisze:
Hmmm nie wiem czy te 25-30KM jest tyle warte.
Może ktoś się wypowiedzieć na ten temat?
ÂŻałuję, że moje auto jest po programie!!!! ÂŻałuję i to mocno..... że tak długo z tym zwlekałem



Przyrost niby nie duży ale po chipie ten silnik zaczyna w końcu jechać

Gdybym ponownie stał przed wyborem chipować czy nie, to bym w tej samej chwili odrazu się zdecydował

Jeżdżę tak prawie 1,5 roku i jestem naprawdę zadowolony, teraz czuć, że auto wyraźnie ciagnie do ok 170 km/h, przedtem efekt był taki, że ciągnęło jako tako do 130 a pozniej to takie jakby bujanie.... AFN to nie demon prędkosci ale te kilka KM i Nm naprawdę dużo zmienia na plus.
No a teraz jak odpowiedziałem na Twoja pytanie, to szybko leć zapisywać się na wirusa bo na pewno nie będziesz żałował wydanych pieniążków

A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
Chip tuning 1.9 TDI Warszawa
Witam,
dziś jestem po chipie w vtech'u, a w zasadzie w kreatorze mocy na sofcie vtech'u...
Na starcie na hamowni miałem 120,6KM i 289Nm także dość zdrowo :-D
Teraz jest 151,4KM i 382Nm po prostu w porównaniu ze "starym autem" to jest pocisk :mrgreen:
Jutro wkleje logi, bo teraz nie jestem przy skanerze :-P
Pozdrawiam...
dziś jestem po chipie w vtech'u, a w zasadzie w kreatorze mocy na sofcie vtech'u...
Na starcie na hamowni miałem 120,6KM i 289Nm także dość zdrowo :-D
Teraz jest 151,4KM i 382Nm po prostu w porównaniu ze "starym autem" to jest pocisk :mrgreen:
Jutro wkleje logi, bo teraz nie jestem przy skanerze :-P
Pozdrawiam...
//Piotrek
Re: Chip tuning 1.9 TDI Warszawa
mocny ten moment ...pioroon pisze: Teraz jest 151,4KM i 382Nm po prostu w porównaniu ze "starym autem" to jest pocisk :mrgreen:
197PS/400Nm - powered by edc-tuning.pl
Re: Chip tuning 1.9 TDI Warszawa
Dość mocny, ale nie kopci, dopiero puszcza trochę "bączków" powyżej 4000obr.spanky pisze:mocny ten moment ...pioroon pisze: Teraz jest 151,4KM i 382Nm po prostu w porównaniu ze "starym autem" to jest pocisk :mrgreen:
Koleś powiedział mi, że może mi zbić ten moment w okolicach 2500obr (sam powiedział że na forum pewnie na to ludzie mogą krzywo patrzeć) ale powiedział żebym pojeździł z tydzień i wrócił i jak będę chciał to mi to może bez problemów poprawić jakby co...poza tym w całej reszcie zakresu aż do ponad 4000obr. cały czas ma ponad 20KM i sporo Nm więcej także ładnie ciągnie.
W sumie to nie wiem czy zbijać ten moment czy nie ? W sumie już się zacząłem przyzwyczajać do np: niedodawania na maksa gazu na "jedynce" żeby asfaltu nie rwało...na razie pierwsze dni i banan w gębie bo 2.0tdi w paskach i audiczkach bez polotu

Tak btw powiedziałem, że jestem z klubu Audi A6 i zapłaciłem zamiast 1700pln - 800pln

[ Dodano: 2010-08-24, 15:53 ]
Może ktoś rzuci okiem i oceni ktoś ten wykresik ?

[ Dodano: 2010-08-27, 10:23 ]
Coś nie ma chętnych do porady i oceny :-P
//Piotrek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 584
- Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
- Imię: Jurek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
A ja mam kilka pytań.
Ewentualnie ktoś z zawirusowanym AFN niech powie coś od siebie.
Spalanie zapewne jest wyższe - dlaczego? - bo na pewno teraz bawisz się w kto pierwszy spod świateł ten lepszy. Ja bym przynajmniej tak robił :mrgreen:
Co na to powie skrzynia biegów i pozostałe podzespoły auta? Przekazywanie napędu na koła?
Pozdro - też się zastawiam nad chipem, ale bardziej chyba wolę ledy na tył
Rzuć adresem tej firmy itd najlepiej adres internetowy. Może w okolicy KRK się trafi.pioroon pisze:Tak btw powiedziałem, że jestem z klubu Audi A6 i zapłaciłem zamiast 1700pln - 800pln
Czyli to nie AFN. A jak możesz mi powiedzięć jakie miałeś średnie spalanie wcześniej a teraz jak to wygląda.pioroon pisze:Na starcie na hamowni miałem 120,6KM i 289Nm także dość zdrowo :-D
Teraz jest 151,4KM i 382Nm po prostu w porównaniu ze "starym autem" to jest pocisk :mrgreen:
Ewentualnie ktoś z zawirusowanym AFN niech powie coś od siebie.
Spalanie zapewne jest wyższe - dlaczego? - bo na pewno teraz bawisz się w kto pierwszy spod świateł ten lepszy. Ja bym przynajmniej tak robił :mrgreen:
Co na to powie skrzynia biegów i pozostałe podzespoły auta? Przekazywanie napędu na koła?
Pozdro - też się zastawiam nad chipem, ale bardziej chyba wolę ledy na tył

http://www.kreatormocy.pl/Jurek85 pisze:Rzuć adresem tej firmy itd najlepiej adres internetowy. Może w okolicy KRK się trafi.
Chyba wcześniej nie napisałem, mój to AJM. Spalanie w mieście o dziwo mi spadło :!: Mimo, że tak jak mówisz czasem spod świateł się wystartuje, żeby jakieś 2.0 TDI wciągnąć :mrgreen: . Podejrzewam, że tak się dzieje przez to, że szybciej uzyskuję prędkość 'przelotową'. Mam takie szczęście, że do i z pracy jeżdzę pod korki także dłużej jadę ze stałą prędkością. Normalnie na tych seryjnych 120KM na zbiorniku w mieście robiłem ok 850-900km, teraz zrobiłem (przy dużej ilości zabawy i bananie w gębie :mrgreen: ) jeszcze niecały zbiornik ale wskazówka na połowie zbiornika była po zrobieniu ok 470km, ale najbardziej adekwatny wynik będzie jak dojeżdżę ten zbiornik.Czyli to nie AFN. A jak możesz mi powiedzięć jakie miałeś średnie spalanie wcześniej a teraz jak to wygląda.
Ewentualnie ktoś z zawirusowanym AFN niech powie coś od siebie.
Spalanie zapewne jest wyższe - dlaczego? - bo na pewno teraz bawisz się w kto pierwszy spod świateł ten lepszy. Ja bym przynajmniej tak robił :mrgreen:
Co na to powie skrzynia biegów i pozostałe podzespoły auta? Przekazywanie napędu na koła?
Pozdro - też się zastawiam nad chipem, ale bardziej chyba wolę ledy na tył
Jeżeli chodzi o podzespoły to trochę obawiam się zawieszenia, dlatego w tym tygodniu jadę jednak wygładzić trochę ten moment, tak żeby miał max 350Nm, bo teraz na jedynce i dwójce rwie asfalt, a to wiadomo, że zawieszenie i sprzęgło (które mam nowe) mogłyby dostać w cztery litery. Na razie za krótko jeżdżę na chipie, ale myślę, że po wygładzeniu tego wykresu w okolicach 2300-2700obr. będzie wszystko bezpieczniejsze.
Pozdrawiam,
//Piotrek
jak ustawisz dobrze dawke i podniesiesz cis doladowania i bedzie to wszystko wmiare bez dymnie to nic sie nie stanie a przyrost ok 10-15KMgruby33 pisze:P.S A jeśli bym samemu zrobił ten układ z rezystorem przy tej kostce to czy taki "tuning" może jakoś uszkodzić samochód? Czy to będzie bezpieczne i jak w realu z przyrostem mocy?
Audi a6 c4 1.9tdi 140KM :D
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
ja mam auto po tuningu zrobionego za pomoca zakupionego chipa.... efekt taki, że trzepie strasznie na każdym biegu przy obrotach od ok 1500 do 2000.
Teraz umówiłem sie z tą firmą:
http://allegro.pl/chiptuning-hamownia-s ... 32736.html
Powiedzcie, czy warto tam jechać??
[ Dodano: 2010-10-04, 21:28 ]
tzn. szukam czegoś we Wrocławiu
Teraz umówiłem sie z tą firmą:
http://allegro.pl/chiptuning-hamownia-s ... 32736.html
Powiedzcie, czy warto tam jechać??
[ Dodano: 2010-10-04, 21:28 ]
tzn. szukam czegoś we Wrocławiu