[A6 C4 2.5 TDI Avant] jak wymienia sie amortyzatory z przodu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 29 lip 2008, 21:05
- Lokalizacja: Augustów
[A6 C4 2.5 TDI Avant] jak wymienia sie amortyzatory z przodu
Witam. Tak jak w temacie, jak wymienić amortyzatory z przodu (wkłady) . Będą to olejowe kayaba. Trzeba chyba zbić z końcówki drążka i wahacza-te elementy wymieniałem, ściągacz do sprężyny pożyczę (od a4 b5 chyba będzie pasował). Czy później trzeba wlać olej w miskę? Tylko jaką miskę i jaki olej? Bo o takim czymś słyszałem. Jak by ktoś miał zdjęcia i opis jak to robił ty było by fajnie żeby udostępnił. Bo na forum nie widziałem. A przydało by się takie coś do zestawienia HowTo.
- gumisv6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 341
- Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Chełm
100-c4-wymiana-amortyzatorow-jak-w-kilk ... t16598.htm
a6-c4-v6-quattro-94roslony-amortyzatoro ... mortyzator
a100-25tdi-jak-wymienic-przednie-amorty ... mortyzator
trzymaj temat
osobiście nie wiem czy da się od góry bo mechanik mi rozkręcał od samego dołu czyli tak jak planujesz
screen z etki może Ci się przyda
![Obrazek]()
a6-c4-v6-quattro-94roslony-amortyzatoro ... mortyzator
a100-25tdi-jak-wymienic-przednie-amorty ... mortyzator
trzymaj temat
osobiście nie wiem czy da się od góry bo mechanik mi rozkręcał od samego dołu czyli tak jak planujesz
screen z etki może Ci się przyda
Ostatnio zmieniony 11 sie 2010, 18:12 przez gumisv6, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 277
- Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
- Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk
amortyzator (wkład) wymienisz spokojnie od góry nie rozbierając zawieszenia. odkręcasz centralną srube i poduszkę, a tam gdzie wchodzi w rurę jest duża nakrętka trzymająca wkład w rurze - do odkręcenia miedzy zwojami spreżyny (jak podniesiesz auto będzie łatwiej) użyj np. klucza do rur - takiej żaby hydraulicznej. Olej do rury wlewa się z 3 powodów: żeby uniknąć zapieczenia wkładu w ruże, żeby wspomóc chłodzenie amortyzatora i żeby wyeliminować stukanie wkładu w rurze. nie wiem dokładnie ile oleju zaleca serwisówka, ale nie może być go za dużo bo nie włożysz wkładu do końca.
USUNIęTO - złamanie punktu 29 Regulaminu!
gdobrydnio, mysle ze nie warto sie bawic w rozbieranie od gory.nie przelozysz albo nei zlozysz wlasciwie gum oslaniajacych i odboi...jak cos jest przewidziane technologicznie zeby rozebrac od dolu to tak trzeba to zrobic.
zacznij od poluzowania sruby polosi.majac samochod jeszcze na dole.
potem zdejmuj kola .bedziesz widzial dolny sworzen sruba przelotem,takze nei jest na stozku i latwo schodzi.od gory 3 sruby i golen w dol.pamietaj zeby zakupic i zalozyc nowa oslone ta na caly golen od gory i odboje.
popros ktoregos moda o zdjecie lenia bo usluga ta nei dziala jzu od jakiegos czasu hehehehe
co do oleju to wlewasz jakikolwiiek oprocz zepakowego i opalowego...ilosc tak zeby sie nei wylewalo .
zacznij od poluzowania sruby polosi.majac samochod jeszcze na dole.
potem zdejmuj kola .bedziesz widzial dolny sworzen sruba przelotem,takze nei jest na stozku i latwo schodzi.od gory 3 sruby i golen w dol.pamietaj zeby zakupic i zalozyc nowa oslone ta na caly golen od gory i odboje.
popros ktoregos moda o zdjecie lenia bo usluga ta nei dziala jzu od jakiegos czasu hehehehe
co do oleju to wlewasz jakikolwiiek oprocz zepakowego i opalowego...ilosc tak zeby sie nei wylewalo .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 277
- Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
- Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk
tomkom1, mogę wiedzieć dlaczego podważasz moja wypowiedź? pokaż mi manual w którym jest napisane że żeby wymienić wkłady amortyzatorów (bo o tym tu mowa) trzeba zrzucać goleń. Odboje da się także tym sposobem wymienić. To czego się nie da to: wymienić łożysko amortyzatora - jeśli jest do wymiany to fakt - trzeba zrzucać kolumnę.
P.S. Piszę o czymś co robiłem, wiem jak to zrobić. Miałem C4 i bez najmniejszego problemu wymianiłem wkłady bez zrzucania goleni, stosowania kłopotliwych i niebezpiecznych ściągaczy sprężyn itp.
P.S. Piszę o czymś co robiłem, wiem jak to zrobić. Miałem C4 i bez najmniejszego problemu wymianiłem wkłady bez zrzucania goleni, stosowania kłopotliwych i niebezpiecznych ściągaczy sprężyn itp.
USUNIęTO - złamanie punktu 29 Regulaminu!
arthurr, podwazam gdzy tak jest technologicznie przewidziane w audi..pozatym jesli mam tak naprawde 2 sruby wiecej odkrecic to wole to wyjac i meic na stole zeby sprawdzic rowniez pozostale elementy..sciagacze nie sa niebezpieczne dla znajacego zasady jego uzytkowania...
manual taki moge ci przedstawic z aso ale to koszt 50zl jak w przypadku historii auta...
nei ma co bic piany o metody...rownie dobrze mozna wymienic nagrzewnice w c4 bez rozbierania konsoli srodkowej.ja zas twierdze ze lepiej rozebrac konsole poswiecic godzinke w obie strony niz nuzac rece w kupie kabli i po omacku naciagac gumy na tunele powietrzne.takie jest moej zdanie.maszprawo sie z tym nei zgadzac..
manual taki moge ci przedstawic z aso ale to koszt 50zl jak w przypadku historii auta...
nei ma co bic piany o metody...rownie dobrze mozna wymienic nagrzewnice w c4 bez rozbierania konsoli srodkowej.ja zas twierdze ze lepiej rozebrac konsole poswiecic godzinke w obie strony niz nuzac rece w kupie kabli i po omacku naciagac gumy na tunele powietrzne.takie jest moej zdanie.maszprawo sie z tym nei zgadzac..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 277
- Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
- Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk
z tym "zakupem" manuala to pojechałeś :lol: dysponuję elsą, ale jestem przede wszystkim praktykiem, staram się na technicznym forum nie pisać o czymś o czym przeczytałem czy usłyszałem a o tym co sam robiłem. jak coś można zrobić prościej i bezpieczniej niż napisano w oficjalnych instrukcjach serwisowych (nota bene pisanych po to by serwis zarabiał - czyż nie?) to tak to robię..
co do ściągaczy do sprężyn...widziałem już pękający taki ściągacz, nie życzę nikomu... uwierz był użytkowany zgodnie z przeznaczeniem..
co do ściągaczy do sprężyn...widziałem już pękający taki ściągacz, nie życzę nikomu... uwierz był użytkowany zgodnie z przeznaczeniem..
USUNIęTO - złamanie punktu 29 Regulaminu!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 29 lip 2008, 21:05
- Lokalizacja: Augustów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 277
- Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
- Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk
w tym temacie nie ma nic o znaczeniu śrub, ale podejrzewam że chodzi o zaznaczenie położenia trzech śrub trzymających poduszke z góry wzgledem tej poduszki. Poduszka jest mocowana przez podłuzne otwory służace do regulacji kąta pochylenia (chyba - na pewno jakiegoś kata
) i jesli skręcisz wszystko tak jak było to jest szansa że zbieżnosci nie popsujesz, ale ja po zmianie amorków i tak jechałbym sprawdzić zbieżność

USUNIęTO - złamanie punktu 29 Regulaminu!
no u mnie po tym zdaniu tez mial byc emotikon ale sie skasowal...wiec :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:arthurr pisze:z tym "zakupem" manuala to pojechałeś :lol:
co do obu sposobow wymiany.niech kolega poprostu wybierze sobie lepszy i wygodniejszy.
moim sposobem napewno nei zmieni katow pochylenia kola.a nie daj borze taka prxzyjemnosc sprawdzenia kosztuje...
co do sciagaczy to powiem ci najstarszy sposob mechanikow w warunkach warsztatow sprzed 20-30 lat.skrecali sprezyne jak auto bylo na ziemi ew unosili wachacz do gory lewarkiem i skrecali sprezyne w kilku miejscach linka lub grubym sznurem.nugdy nie peklo....
jak napisalem wczesniej.wszystko mozna zrobic na wiele sposobow.wazne zeby przedstawic pytajacemu wszystkie a niech on wybiera.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 29 lip 2008, 21:05
- Lokalizacja: Augustów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 29 lip 2008, 21:05
- Lokalizacja: Augustów