Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 2.5 TDI Avant] jak wymienia sie amortyzatory z przodu

Zawieszenie
gdobrydnio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 29 lip 2008, 21:05
Lokalizacja: Augustów

[A6 C4 2.5 TDI Avant] jak wymienia sie amortyzatory z przodu

Post autor: gdobrydnio » 10 sie 2010, 19:16

Witam. Tak jak w temacie, jak wymienić amortyzatory z przodu (wkłady) . Będą to olejowe kayaba. Trzeba chyba zbić z końcówki drążka i wahacza-te elementy wymieniałem, ściągacz do sprężyny pożyczę (od a4 b5 chyba będzie pasował). Czy później trzeba wlać olej w miskę? Tylko jaką miskę i jaki olej? Bo o takim czymś słyszałem. Jak by ktoś miał zdjęcia i opis jak to robił ty było by fajnie żeby udostępnił. Bo na forum nie widziałem. A przydało by się takie coś do zestawienia HowTo.

Awatar użytkownika
gumisv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: gumisv6 » 10 sie 2010, 20:31

100-c4-wymiana-amortyzatorow-jak-w-kilk ... t16598.htm
a6-c4-v6-quattro-94roslony-amortyzatoro ... mortyzator
a100-25tdi-jak-wymienic-przednie-amorty ... mortyzator

trzymaj temat

osobiście nie wiem czy da się od góry bo mechanik mi rozkręcał od samego dołu czyli tak jak planujesz

screen z etki może Ci się przyda

Obrazek
Ostatnio zmieniony 11 sie 2010, 18:12 przez gumisv6, łącznie zmieniany 4 razy.

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 11 sie 2010, 12:28

amortyzator (wkład) wymienisz spokojnie od góry nie rozbierając zawieszenia. odkręcasz centralną srube i poduszkę, a tam gdzie wchodzi w rurę jest duża nakrętka trzymająca wkład w rurze - do odkręcenia miedzy zwojami spreżyny (jak podniesiesz auto będzie łatwiej) użyj np. klucza do rur - takiej żaby hydraulicznej. Olej do rury wlewa się z 3 powodów: żeby uniknąć zapieczenia wkładu w ruże, żeby wspomóc chłodzenie amortyzatora i żeby wyeliminować stukanie wkładu w rurze. nie wiem dokładnie ile oleju zaleca serwisówka, ale nie może być go za dużo bo nie włożysz wkładu do końca.
USUNIęTO - złamanie punktu 29 Regulaminu!

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 11 sie 2010, 13:39

gdobrydnio, mysle ze nie warto sie bawic w rozbieranie od gory.nie przelozysz albo nei zlozysz wlasciwie gum oslaniajacych i odboi...jak cos jest przewidziane technologicznie zeby rozebrac od dolu to tak trzeba to zrobic.
zacznij od poluzowania sruby polosi.majac samochod jeszcze na dole.
potem zdejmuj kola .bedziesz widzial dolny sworzen sruba przelotem,takze nei jest na stozku i latwo schodzi.od gory 3 sruby i golen w dol.pamietaj zeby zakupic i zalozyc nowa oslone ta na caly golen od gory i odboje.

popros ktoregos moda o zdjecie lenia bo usluga ta nei dziala jzu od jakiegos czasu hehehehe

co do oleju to wlewasz jakikolwiiek oprocz zepakowego i opalowego...ilosc tak zeby sie nei wylewalo .

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 11 sie 2010, 15:12

tomkom1, mogę wiedzieć dlaczego podważasz moja wypowiedź? pokaż mi manual w którym jest napisane że żeby wymienić wkłady amortyzatorów (bo o tym tu mowa) trzeba zrzucać goleń. Odboje da się także tym sposobem wymienić. To czego się nie da to: wymienić łożysko amortyzatora - jeśli jest do wymiany to fakt - trzeba zrzucać kolumnę.

P.S. Piszę o czymś co robiłem, wiem jak to zrobić. Miałem C4 i bez najmniejszego problemu wymianiłem wkłady bez zrzucania goleni, stosowania kłopotliwych i niebezpiecznych ściągaczy sprężyn itp.
USUNIęTO - złamanie punktu 29 Regulaminu!

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 11 sie 2010, 15:36

arthurr, podwazam gdzy tak jest technologicznie przewidziane w audi..pozatym jesli mam tak naprawde 2 sruby wiecej odkrecic to wole to wyjac i meic na stole zeby sprawdzic rowniez pozostale elementy..sciagacze nie sa niebezpieczne dla znajacego zasady jego uzytkowania...
manual taki moge ci przedstawic z aso ale to koszt 50zl jak w przypadku historii auta...
nei ma co bic piany o metody...rownie dobrze mozna wymienic nagrzewnice w c4 bez rozbierania konsoli srodkowej.ja zas twierdze ze lepiej rozebrac konsole poswiecic godzinke w obie strony niz nuzac rece w kupie kabli i po omacku naciagac gumy na tunele powietrzne.takie jest moej zdanie.maszprawo sie z tym nei zgadzac..

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 11 sie 2010, 15:47

z tym "zakupem" manuala to pojechałeś :lol: dysponuję elsą, ale jestem przede wszystkim praktykiem, staram się na technicznym forum nie pisać o czymś o czym przeczytałem czy usłyszałem a o tym co sam robiłem. jak coś można zrobić prościej i bezpieczniej niż napisano w oficjalnych instrukcjach serwisowych (nota bene pisanych po to by serwis zarabiał - czyż nie?) to tak to robię..

co do ściągaczy do sprężyn...widziałem już pękający taki ściągacz, nie życzę nikomu... uwierz był użytkowany zgodnie z przeznaczeniem..
USUNIęTO - złamanie punktu 29 Regulaminu!

gdobrydnio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 29 lip 2008, 21:05
Lokalizacja: Augustów

Post autor: gdobrydnio » 11 sie 2010, 17:40

O co chodzi z tym znaczeniem śrub? Mógłby ktoś mi to dokładnie wytłumaczyć? Mam liczyć obroty jak je będę wykręcał?

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 11 sie 2010, 19:38

w tym temacie nie ma nic o znaczeniu śrub, ale podejrzewam że chodzi o zaznaczenie położenia trzech śrub trzymających poduszke z góry wzgledem tej poduszki. Poduszka jest mocowana przez podłuzne otwory służace do regulacji kąta pochylenia (chyba - na pewno jakiegoś kata ;-) ) i jesli skręcisz wszystko tak jak było to jest szansa że zbieżnosci nie popsujesz, ale ja po zmianie amorków i tak jechałbym sprawdzić zbieżność
USUNIęTO - złamanie punktu 29 Regulaminu!

Awatar użytkownika
gumisv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: gumisv6 » 11 sie 2010, 19:44

też polecałbym chociażby sprawdzić zbieżność po wymianie amorków a te 3 śrubki są od kąta pochylenia koła dokładnie

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 11 sie 2010, 21:29

arthurr pisze:z tym "zakupem" manuala to pojechałeś :lol:
no u mnie po tym zdaniu tez mial byc emotikon ale sie skasowal...wiec :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
co do obu sposobow wymiany.niech kolega poprostu wybierze sobie lepszy i wygodniejszy.
moim sposobem napewno nei zmieni katow pochylenia kola.a nie daj borze taka prxzyjemnosc sprawdzenia kosztuje...
co do sciagaczy to powiem ci najstarszy sposob mechanikow w warunkach warsztatow sprzed 20-30 lat.skrecali sprezyne jak auto bylo na ziemi ew unosili wachacz do gory lewarkiem i skrecali sprezyne w kilku miejscach linka lub grubym sznurem.nugdy nie peklo....
jak napisalem wczesniej.wszystko mozna zrobic na wiele sposobow.wazne zeby przedstawic pytajacemu wszystkie a niech on wybiera.

gdobrydnio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 29 lip 2008, 21:05
Lokalizacja: Augustów

Post autor: gdobrydnio » 31 sie 2010, 16:57

Wkłady amortyzatorów wymienione metodą od góry bez wyciągania goleni.

Awatar użytkownika
gumisv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: gumisv6 » 31 sie 2010, 17:51

gdobrydnio, trudno jest wymienić tym sposobem??

ryba80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 30 lip 2009, 23:10
Lokalizacja: warm-maz Działdowo okolice

Post autor: ryba80 » 31 sie 2010, 21:54

Ja wymieniałem amory też górą i uważam że to najszybszy, najmniej pracochłonny sposób, oczywiście warto zaznaczyć położenie śrub np. jakąś farbką, mi wymiana 2 amorów zajęła dobrą godzinkę więc myślę że z rozpinaniem wahaczy zeszłoby dłużej.

gdobrydnio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 29 lip 2008, 21:05
Lokalizacja: Augustów

Post autor: gdobrydnio » 01 wrz 2010, 05:53

wymiana ta metodą jest bardzo łatwa i szybka

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga