Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 2.0 TDI] Przewód od czujnika zużycia klocków

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Cancer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 05 cze 2009, 21:25
Imię: Wiesław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: łódzkie

[A6 C6 2.0 TDI] Przewód od czujnika zużycia klocków

Post autor: Cancer » 10 sie 2010, 18:50

No właśnie, czytałem o skutkach zapalenia się kontrolki od hamulców i wszyscy piszą, że przewód od czujnika klocków jest jednożyłowy. Zajrzałem do kostki i okazuje się, że ten przewód jest dwużyłowy. Nie jest to więc po wytarciu klocka przerwanie przewodu i odcięcie połączenia z masą auta. Jest to chyba przerwanie obwodu. Może być również odwrotny przypadek. Jak się zetrą klocki, to może właśnie nastąpić zwarcie obwodu poprzez styk końcówek przewodów przez tarczę hamulcową. Co obstawiacie?

Właśnie wróciłem z garażu. Oczywiście, przewód jest dwużyłowy i po zużyciu klocka obwód zostaje przerwany. Może we wcześniejszych modelach było inaczej.
I jeszcze jedna uwaga. Wtyk od strony klocka wyjmuje się, przekręcając go w metalowym uchwycie, zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Jeżeli wymienia się klocki, to zerwie się zabezpieczenie przed obrotem wtyczki. Jeżeli chcemy to zabezpieczenie uratować (ktoś chce wykorzystać wtyk), to należy odgiąć pod wtyczką jej występ (taki ostry stożek skierowany w dół), w nim znajduje się występ, który wchodzi w otwór metalowego uchwytu wtyczki.
Zastanawia mnie też. Dlaczego klocek zewnętrzny jest prawie nowy, a wewnętrzny już do wymiany. Powinny ścierać się w miarę równomiernie.
Pozdrawiam

sojer8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:06
Lokalizacja: Koło - Wielkopolska

Post autor: sojer8 » 12 sie 2010, 21:45

kolego klocki masz oryginalne czy juz ktoś je wymieniał?? Bardzo ważne przy wymianie klocków jest oczyszczenie prowadnic (o czym większość mechaników zapomina) i ponowne ich nasmarowanie specjalnym smarem wysokotemperaturowym do tłoczków. Waże jest też sprawdzenie powierzchni po której klocek się przesuwa. Jeżeli masz zapieczoną prowadnice to zacisk poprostu się blokuje i nie wraca na swoją pozycje co powoduje nadmierne zużywanie się okładzin hamulcowych. Jeżeli chodzi o sam czujnik to niestety występuje on w komplecie z nowymi klockami.

Awatar użytkownika
Cancer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 05 cze 2009, 21:25
Imię: Wiesław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Cancer » 16 sie 2010, 14:40

sojer8 pisze:kolego klocki masz oryginalne czy juz ktoś je wymieniał?? Bardzo ważne przy wymianie klocków jest oczyszczenie prowadnic (o czym większość mechaników zapomina) i ponowne ich nasmarowanie specjalnym smarem wysokotemperaturowym do tłoczków. Waże jest też sprawdzenie powierzchni po której klocek się przesuwa. Jeżeli masz zapieczoną prowadnice to zacisk poprostu się blokuje i nie wraca na swoją pozycje co powoduje nadmierne zużywanie się okładzin hamulcowych. Jeżeli chodzi o sam czujnik to niestety występuje on w komplecie z nowymi klockami.
Sądzę, że klocki były już wymieniane, ale muszę przejrzeć papiery z serwisów wykonywanych u Helmutów. Mimo to podejrzewam, że nie wyczyścili i nie nasmarowali prowadnic, stąd te nierówne zużycie. Zakupiłem już stosowny smar do temp. 1200 C, ale jeszcze nie wziąłem się za wymianę. Ciekawe jest to, że wszyscy piszą, że wymiana klocków na przód jest trywialna i wyszukane przeze mnie instrukcje wymiany dotyczą tylko tyłu. Może to proste, ale ktoś, kto to robił, mógłby podzielić się uwagami:
- jakie klucze i przyrządy są niezbędne;
- ile śrub odkręcić, aby zdemontować tylko to, co konieczne;
- czy cofanie tłoczków polega na ich prostym wciśnięciu;
- co dokładnie nasmarować, aby uniknąć pisków i zakleszczeń;
Ja chcę dostać się dokładnie do tych powierzchni, które wymagają oczyszczenia i ew. nasmarowania. Nie lubię półśrodków.
I jeszcze jedno, tarcze posiadają nieznaczny rant ca 1 mm. Czy dawać do przetoczenia, czy ew. zeszlifować ten rant samemu. O ile zewnętrzny można usunąć łatwo, to z wewnętrznym mogą być kłopoty.
Pozdrawiam

sojer8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:06
Lokalizacja: Koło - Wielkopolska

Post autor: sojer8 » 17 sie 2010, 13:57

Napewno przyda Ci się narzędzie do wciskania tłoczka. Sprawdź też osłone tłoczka czy nie jest uszkodzona. Prowadnice będziesz miał w gumowej osłonie po 2 z jednej strony. Co do kluczy to nie umiem powiedzieć które dokładnie będą. Takim rantem bym się nie przejmował. Klocek powinien się bez problemu ułożyć.

Awatar użytkownika
Cancer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 05 cze 2009, 21:25
Imię: Wiesław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Cancer » 22 sie 2010, 18:37

sojer8 pisze:Napewno przyda Ci się narzędzie do wciskania tłoczka. Sprawdź też osłone tłoczka czy nie jest uszkodzona. Prowadnice będziesz miał w gumowej osłonie po 2 z jednej strony. Co do kluczy to nie umiem powiedzieć które dokładnie będą. Takim rantem bym się nie przejmował. Klocek powinien się bez problemu ułożyć.
Już jestem po wymianie. Potrzebny jest tylko imbus 7 (trochę nietypowy wymiar) i szczypce do zdjęcia sprężyn dociskowych. ÂŚruby, to jednocześnie sworznie prowadzące. Faktycznie demontaż i montaż jest prosty. Do rozpierania (a nie ściskania tłoczka) użyłem śruby z nakrętką i dwóch blach gr 5 mm, jedna z otworem. Jedną blachę opieram o tłoczek, drugą o zacisk od wewnątrz. Kręcę nakrętką i tłoczek się cofa. W każdej chwili kontroluję podnoszenie się poziomu płynu w zbiorniczku. Wybrałem go ca 80 ml. Potem czyszczenie, polerowanie sworzni, smarowanie. Jeżeli klocki mają strzałki (kierunkowe), nie pomylić klocków.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga