Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[C4 2.6] falowanie obrotów problem

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
gumisv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
Imię: Tomasz
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: gumisv6 » 09 sie 2010, 18:15

nie wiem czy trzeba aż do tego VAGa ale z reguły to komputer sam sobie tam ustawia, zawsze tak miałem po odłączeniu akumulatora że obroty mu zaczęły skakać tylko wystarczy go tak zostawić na 3-5min na biegu jałowym zgasić, odpalić i wszystko powinno powrócić do normy

pozdro

no a wtedy bez kitu chyba tego elektryka się przestraszył :P

sojer8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:06
Imię: Tomasz
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: sojer8 » 10 sie 2010, 09:50

u mnie niestety sterownik silnika był uparty. przejechałem 100km i nic. kilku "speców" z tym walczyło i dopiero samemu udało mi się rozwiązać problem. u niektórych niestety pozostawnienie samochodu na biegu jałowym do osiągnięcia temperatury 90st nie pomaga.

Awatar użytkownika
r3muss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 07 kwie 2012, 16:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: r3muss » 14 kwie 2012, 19:28

Witam, podłączam się pod temat, gdyż mam identyczne objawy co założyciel tematu.
Niestety jednak u mnie czyszczenie krokowca i założenie drugiego nic nie pomogło, tak samo z wszystkimi poradami o automatycznym ustawieniu po rozgrzaniu silnika na jałowym nie dały rezultatu.
Rozmawiałem z mechanikiem aby umówić się na adaptację przepustnicy, ten jednak twierdzi że sama adaptacja może nie dać rezultatu i należy wcześniej przeczyścić przepustnicę.
Aby oszczędzić sobie kosztów zamierzam sam wyjąć przepustnicę i ją wyczyścić, stąd moja prośba i pytanie na co mam uważać aby nic nie uszkodzić, czym czyścic itp.

Pozdrawiam

2.6 V6
No Sacrifice, No Victory

Awatar użytkownika
Patrykjaga92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 20 cze 2010, 10:40
Lokalizacja: Grajewo

Post autor: Patrykjaga92 » 14 kwie 2012, 22:40

r3muss, wiec tak po
1.sciagasz rure od filtra powietrza do dolotu plastikowego
2.nastepnie odlanczasz ten czarny plastik i wyjmujesz go odchylajac przy przepustnicy i do góry
3. 4 sruby na imbus od przepustnicy
4. demontujesz linke gazu
5. wyjmujesz przepustnice (pozniej najlepiej jest dokupic uszczelke )

czyscic benzyna ekstrakcyjna ... to chyba wszystko do tego jak ci nie pomoze zostawienie go na jalowym biegu do nagrzania , tylko jechac do zaufanego elektromechanika i zrobic regulacje TPS czyli (czujnika położenia przepustnicy)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
r3muss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 07 kwie 2012, 16:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: r3muss » 15 kwie 2012, 08:35

Dzieki wyglada prosto:) w poniedziałek sie za to zabieram.
A co do regulacji moge to zrobic sam vag´iem?
No Sacrifice, No Victory

Awatar użytkownika
Patrykjaga92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 20 cze 2010, 10:40
Lokalizacja: Grajewo

Post autor: Patrykjaga92 » 15 kwie 2012, 10:57

r3muss, oczywiscie ze tak mozna to zrobic samemu vagiem ..

dla mnie tez by sie przydalo to zzrobic jak oczywiscie umiesz .. bywasz czasami w ełku ?

[ Dodano: 2012-04-15, 11:06 ]
ÂŻeby sprawdzic ustawienie TPSu najpierw muszi całkowicie zamknąc przepustnicę, żaby to zrobic trzeba cofnąc całkowicie silniczek krokowy , zdjąc z niego wtyczke i do dwóch górnych pinów podłaczyc napięcie 4-6V z jakiejś baterii albo prostownika i zaleznie jak podłaczysz bieguny to silniczek albo sie wysunie albo schowa, trzeba go całkowicie schować. Wtyczke od krokowca narazie nie podłanczaj żeby znowu krokowiec nie otworzył przepustnicy. Teraz miernik w reke i podłanczasz do to pinów 1-2 (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej) , wtyczka do TPSu musi byc cały czas podpieta , przekręcasz kluczyki żeby kontrolki sie zapaliły , napiecie na pinach 1-2 przy zamknietej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V jesli jest innne to odkrecic 4 śrubki torx i wyregulować. Po regulacji sprawdzic czy ściezki nie maja przerw , czyli stpniowo otwierac przepustnice i obserwowąć wskazania voltomierza, napiecie musi płynnie rosnąc cały czas , aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy potem napiecie juz nie rosnie i utrzymuje sie na stałym poziomie 4,8-4,9V , teraz trzeba sparwdzic 2 sciezke, podłanczamy voltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamknietej przepustnicy musi byc napięcie 0,0-0,2V i nie zmieniac się az do 1/5 otwarcia przepustnicy , potem napiecie powinno płynnie wzrastac aż przy całkowiteym otwarciu przepustnicy powinno miec wartość 4,5-4,9V , warto jeszcze sprawdzic napięcie zasilające TPS , odłacz wtyczke TPSu i do pinu 1-5 wtyczki podłacz woltomierz , powinno byc napiecie około 5V
Uwaga pin środkowy nr 3 to pin pusty , nie ma go poprostu, sa tylko piny 1,2,4,5

na koniec klemy z akumulatora resetujesz kompa i czekasz do nagrzania ;)

Awatar użytkownika
r3muss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 07 kwie 2012, 16:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: r3muss » 15 kwie 2012, 13:18

Patrykjaga92 pisze: jak oczywiscie umiesz .. bywasz czasami w e³ku ?
no nigdy nie robi³em, ale czas sie nauczyæ kiedyœ hehe, w E³ku niestety nie bywam;p

Patrykjaga92 pisze: wtyczka do TPSu musi byc cały czas podpieta
większosc ogarniam tylko jak się podpiąć pod piny od TPS`u aby sprawdzić napięcie skoro wtyczka ma być podłączona w tym czasie??
Patrykjaga92 pisze:na koniec klemy z akumulatora resetujesz kompa i czekasz do nagrzania ;)
na jak długo odłczyć aku aby aby się komp zresetować?

acha, i kiedy podłączyć ponownie krokowca?
No Sacrifice, No Victory

Awatar użytkownika
Patrykjaga92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 20 cze 2010, 10:40
Lokalizacja: Grajewo

Post autor: Patrykjaga92 » 15 kwie 2012, 19:01

kleme zdejmujesz z "-" czekasz z 5 min ... podpinasz zapalasz czekaj do wlaczenia wentylatorow , nie dotykajac gazu .. zgas i zapal i wtedy powinien sie nastawic ..

No szkoda myslalem ze jestes obczajony w vagowaniu tego modelu ... :p

Awatar użytkownika
r3muss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 07 kwie 2012, 16:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: r3muss » 15 kwie 2012, 23:00

Po oczyszczeniu przepustnice i resecie jest postęp, ustąpiło częściowo falowanie, trzyma równo na każdym biegu, i po wciśnięciu sprzęgła nie wkręca się do 3tys, czasem do 2, a czasem wogole, niestety obroty trzyma jeszcze wysokie ok 1000 1200...
zamówię kabel, poczytam i zrobię adaptację... mam nadzieje że będzie już ok;)
No Sacrifice, No Victory

Awatar użytkownika
Patrykjaga92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 20 cze 2010, 10:40
Lokalizacja: Grajewo

Post autor: Patrykjaga92 » 16 kwie 2012, 15:42

poprostu na zimnym silniku jak odpalasz samochod to chodzi na ssaniu i obroty u mnie 1050/1100 sa i po nagrzaniu spadaja na swoje obrociki .. Wiec moze to tylko ssanie :p

Awatar użytkownika
r3muss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 07 kwie 2012, 16:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: r3muss » 16 kwie 2012, 20:39

i lipa bylo juz praktycznie idealnie. Jednak znowu wszystko wróciło do stanu początkowego jeszcze z przed czyszczenia przepustnicy. Masakra. Ktos to rozumie?

[ Dodano: 2012-04-19, 01:15 ]
Brak zainteresowania tematem widzę a szkoda:(
Mimo to powiem co się dzieje dalej...
Audiana po podłączeniu Vagiem i zrobieniu adaptacji na ciepłym silniku chodziła wzorowo, jednak gdy silnik ostygł i ponownym odpaleniu problem powrócił na nowo;/ Byłbym wdzięczny o jakieś rady czemu tak się dzieje i jak temu zapobiec?
No Sacrifice, No Victory

tapir173
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 14 mar 2012, 06:42
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: tapir173 » 19 kwie 2012, 12:17

A jaki masz stan kolektora dolotowego nie ma gdzieś nieszczelności bo jak łapie gdzieś lewe powietrze to lubią głupieć obroty szczególnie na gazie. Miałeś kiedyś wystrzał gazu

Awatar użytkownika
r3muss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 07 kwie 2012, 16:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: r3muss » 19 kwie 2012, 16:14

Oglądałem go wcześniej i wygląda ok. Gaz nigdy nie strzelił, zresztą instalacja jest nowa, zakładana z 2 tyg temu(sekwencja STAG).

Ponownie zresetowałem kompa i zrobiłem adaptację, pojeździłem trochę i jest znośnie, bywa idealnie że obroty schodzą do ok 700, a czasem trzyma wyższe 1000 - 1200(silnik ciepły), falowanie czasem lekkie występuje i także czasem przy zmianie biegu po wciśnięciu sprzęgła obroty podskakują o jakieś 200-400.
Dziwne bo raz jest idealnie wszystko a raz trochę szaleje i wszystko podczas tej samej jazdy na ciepłym silniku.
Ogólnie da się już jeździć wiec jestem w miarę zadowolony, coś go jeszcze boli, może sam w koĂącu już się unormuje.
Zobaczymy jak będzie dalej... będę informował.

[ Dodano: 2012-04-23, 20:12 ]
Dziś prawdopodobnie rozgryzłem czemu raz jest dobrze a raz źle, jednak nie wiem co jest tego powodem.
Zimny czy ciepły silnik nie ma znaczenia, wszystko się psuje po tym jak się wkręci motor na wyższe obroty, jeżdżąc do 2-3tys może trochę więcej nic się nie dzieje ale wystarczy, że raz się da więcej gazu do 5-6 tys na biegu i zaczyna się kongo z falowaniem obrotów;/
Robię adaptacje i znowu jest ok dopóki nie przekroczy pewnej ilości obrotów;/
Rozwiązaniem jest albo jeździć cały czas delikatnie albo wozić ze sobą laptopa i co jakiś czas robić adaptację;/ tylko, że nie o to chodzi;/ Czekam na propozycję i sugestie jak sobie z tym poradzić ;)
No Sacrifice, No Victory

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl