[a6 c5 2,4 lpg, automat] zbyt bogata mieszanka
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
[a6 c5 2,4 lpg, automat] zbyt bogata mieszanka
witam. mam problem z moją audinią i po przekopaniu całego forum nie znalazłem nic co by dało mi odpowiedź. mianowicie po odpaleniu zimnego silnika ( bez żadnych problemów) i ruszeniu auto nie chce jechac, po podłączeniu do VAGa pojawiły się błędy o zbyt bogatej mieszance. dodam że ciepły silnik chodzi jak należy, nie ma problemów ani z odpalaniem ani z jazdą na gazie. jeśli ktoś wie co może byc przyczyną to proszę o pomoc, z góry dzięki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 672
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
- Imię: Santos
- Rocznik: 2000
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Piaseczno
Napisz jaki dokładnie jest to błąd bo coś mi się zdaje że dostajesz ekstra dawkę gazu do benzyny na raz i dla tego masz bogato a jak nie to sprawdź przepływkę i sondy lambda.
A tak w ogóle to bez vaga nie podchodź
jak masz to sam posprawdźaj a jak nie to niech ci ktoś to ogarnie. :-D
A tak w ogóle to bez vaga nie podchodź

Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Bogate mieszanki mogą zależeć od układu dolotowego powietrza. Przede wszystkim sprawdź czy jest on szczelny.. (oczywiście zakładam, że filtr powietrza jest czysty).. Jeśli nie ma rozszczelnień sprawdź w blokach pomiarowych w VAGu parametry pracy przepływomierza..(grupa 002 czwarte okienko) na biegu jałowym powinno być ok 3,5g/s, Może być tak, że daje on niewłaściwy sygnał do ECU i on na podstawie tego błędnie podaje za dużą dawkę paliwa.. Sprawdź też czujnik temperatury powietrza dolotowego.. on też może oszukiwać ECU w ilości powietrza.. Jeśli elementy podane powyżej będą funkcjonować prawidłowo poszukamy przyczyny gdzie indziej...
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
też mam 2,4 tip +lpg u mnie wyglądało to tak:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4B0 907 552 F
Component and/or Version: 2.4L V6/5V MOTR AT D02
Software Coding: 05152
Work Shop Code: WSC 02324
3 Faults Found:
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-00 - -
17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich
P1127 - 35-10 - - - Intermittent
17537 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Rich
P1129 - 35-10 - - - Intermittent
Po wizycie u dobrego diagnosty gazowego okazało się że jest troszke źle ustawiona dawka gazu i przez to rozjechały się mapy od paliwa. Po regulacji i wymianie filtrów auto już nie kicha nie prycha błędy zniknęły i samochód zbiera się lepiej niż dotąd 8-)
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4B0 907 552 F
Component and/or Version: 2.4L V6/5V MOTR AT D02
Software Coding: 05152
Work Shop Code: WSC 02324
3 Faults Found:
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-00 - -
17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich
P1127 - 35-10 - - - Intermittent
17537 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Rich
P1129 - 35-10 - - - Intermittent
Po wizycie u dobrego diagnosty gazowego okazało się że jest troszke źle ustawiona dawka gazu i przez to rozjechały się mapy od paliwa. Po regulacji i wymianie filtrów auto już nie kicha nie prycha błędy zniknęły i samochód zbiera się lepiej niż dotąd 8-)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
axi13, rozumiem, że przed ingerencją diagnostyka gazowego na paliwie zbierał się tak samo dobrze jak teraz na gazie?
u kolegi grzałka, przyczyn może być wiele.. ale napisał on, że problem pojawia się głównie na zimnym silniku więc generalnie należy odrzucić LPG w tym wypadku... no chyba, że jego sekwencja przełącza rodzaj paliwa zaraz po zapaleniu silnika..
u kolegi grzałka, przyczyn może być wiele.. ale napisał on, że problem pojawia się głównie na zimnym silniku więc generalnie należy odrzucić LPG w tym wypadku... no chyba, że jego sekwencja przełącza rodzaj paliwa zaraz po zapaleniu silnika..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
:roll: axi13 a mi się wydawało, że mapa PB nie ma żadnej kompatybilności z mapami LPG bo oba są sterowane zupełnie innymi jednostkami i ustawienie LPG nie ma większego wpływu na wartości sterowania benzyną.. no ale może się myliłem skoro u Ciebie udało się rozwiązać problem z benzyną poprzez zmianę map gazowych..
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
witam, dzięki za rady ale nie zdążyłem nic sprawdzic bo usterka ustąpiła ( na razie i nie wiem na jak długo), a dokładnie wyglądało to tak że tylko i wyłącznie na zimnym silniku po odpaleniu na benzynie silnik zaczynał się dusic i czuc było benzynę, przy tym auto odpalało bez kłopotu tak jak powinno. na pewno nie było możliwosci żeby dostawał dawkę gazu do benzyny gdyż testowaliśmy to przy odłączonym gazie, po przełączeniu na Lpg wszystko było ok. na ciepłym silniku również odpala bez problemu czy to na jednym czy drugim paliwie, chodzi tak samo dobrze i przyspieszenie ma takie samo tak więc wszystko poza tym jest ok. nasuwa mi się takie pytanie czy ewentualnie jest możliwe że to wina jakiegoś czujnika temperatury odpowiedzialnego za dawkę paliwa na zimnym silniku ( tzw. ssanie automatyczne), który wskazuje za niską temperaturę i samochód nawet ciepły ( bo przecież w tych upałach jakie mieliśmy nie można mówic do końca o zimnym silniku )ma podawaną za dużą dawkę. jeśli ktoś się spotkał z czymś takim to będę wdzięczny za info co to za czujnik i gdzie go szukac.