Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c5 2,4 lpg, automat] zbyt bogata mieszanka

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

[a6 c5 2,4 lpg, automat] zbyt bogata mieszanka

Post autor: phpbb3 forum A6 » 11 lip 2010, 13:46

witam. mam problem z moją audinią i po przekopaniu całego forum nie znalazłem nic co by dało mi odpowiedź. mianowicie po odpaleniu zimnego silnika ( bez żadnych problemów) i ruszeniu auto nie chce jechac, po podłączeniu do VAGa pojawiły się błędy o zbyt bogatej mieszance. dodam że ciepły silnik chodzi jak należy, nie ma problemów ani z odpalaniem ani z jazdą na gazie. jeśli ktoś wie co może byc przyczyną to proszę o pomoc, z góry dzięki.

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 15 lip 2010, 00:00

Napisz jaki dokładnie jest to błąd bo coś mi się zdaje że dostajesz ekstra dawkę gazu do benzyny na raz i dla tego masz bogato a jak nie to sprawdź przepływkę i sondy lambda.

A tak w ogóle to bez vaga nie podchodź ;-) jak masz to sam posprawdźaj a jak nie to niech ci ktoś to ogarnie. :-D
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 22 lip 2010, 15:08

Bogate mieszanki mogą zależeć od układu dolotowego powietrza. Przede wszystkim sprawdź czy jest on szczelny.. (oczywiście zakładam, że filtr powietrza jest czysty).. Jeśli nie ma rozszczelnień sprawdź w blokach pomiarowych w VAGu parametry pracy przepływomierza..(grupa 002 czwarte okienko) na biegu jałowym powinno być ok 3,5g/s, Może być tak, że daje on niewłaściwy sygnał do ECU i on na podstawie tego błędnie podaje za dużą dawkę paliwa.. Sprawdź też czujnik temperatury powietrza dolotowego.. on też może oszukiwać ECU w ilości powietrza.. Jeśli elementy podane powyżej będą funkcjonować prawidłowo poszukamy przyczyny gdzie indziej...

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 28 lip 2010, 11:17

ok.jak tylko będę miał trochę czasu to podjadę podłączyc się do kompa i dokładnie spiszę błędy i posprawdzam cały dolot. chwilowo objawy ustąpiły więc nie jest to jakaś pilna sprawa. dzięki za podpowiedzi

axi13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 01 wrz 2009, 12:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: axi13 » 28 lip 2010, 13:20

też mam 2,4 tip +lpg u mnie wyglądało to tak:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 4B0 907 552 F
Component and/or Version: 2.4L V6/5V MOTR AT D02
Software Coding: 05152
Work Shop Code: WSC 02324
3 Faults Found:
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-00 - -
17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich
P1127 - 35-10 - - - Intermittent
17537 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Rich
P1129 - 35-10 - - - Intermittent
Po wizycie u dobrego diagnosty gazowego okazało się że jest troszke źle ustawiona dawka gazu i przez to rozjechały się mapy od paliwa. Po regulacji i wymianie filtrów auto już nie kicha nie prycha błędy zniknęły i samochód zbiera się lepiej niż dotąd 8-)

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 28 lip 2010, 16:09

axi13, rozumiem, że przed ingerencją diagnostyka gazowego na paliwie zbierał się tak samo dobrze jak teraz na gazie?
u kolegi grzałka, przyczyn może być wiele.. ale napisał on, że problem pojawia się głównie na zimnym silniku więc generalnie należy odrzucić LPG w tym wypadku... no chyba, że jego sekwencja przełącza rodzaj paliwa zaraz po zapaleniu silnika..

axi13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 01 wrz 2009, 12:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: axi13 » 29 lip 2010, 08:53

W moim przypadku na zimnym silniku na benzynie w ogóle auto nie jechało a dodatkowo prychało i strzelało, a zbierało się jakby miało ze 2 konie natomiast po przełączeniu na gaz jechało normalnie. po regulacji problemy z benzyną ustąpiły.

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 30 lip 2010, 12:21

:roll: axi13 a mi się wydawało, że mapa PB nie ma żadnej kompatybilności z mapami LPG bo oba są sterowane zupełnie innymi jednostkami i ustawienie LPG nie ma większego wpływu na wartości sterowania benzyną.. no ale może się myliłem skoro u Ciebie udało się rozwiązać problem z benzyną poprzez zmianę map gazowych..

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 09 sie 2010, 20:02

witam, dzięki za rady ale nie zdążyłem nic sprawdzic bo usterka ustąpiła ( na razie i nie wiem na jak długo), a dokładnie wyglądało to tak że tylko i wyłącznie na zimnym silniku po odpaleniu na benzynie silnik zaczynał się dusic i czuc było benzynę, przy tym auto odpalało bez kłopotu tak jak powinno. na pewno nie było możliwosci żeby dostawał dawkę gazu do benzyny gdyż testowaliśmy to przy odłączonym gazie, po przełączeniu na Lpg wszystko było ok. na ciepłym silniku również odpala bez problemu czy to na jednym czy drugim paliwie, chodzi tak samo dobrze i przyspieszenie ma takie samo tak więc wszystko poza tym jest ok. nasuwa mi się takie pytanie czy ewentualnie jest możliwe że to wina jakiegoś czujnika temperatury odpowiedzialnego za dawkę paliwa na zimnym silniku ( tzw. ssanie automatyczne), który wskazuje za niską temperaturę i samochód nawet ciepły ( bo przecież w tych upałach jakie mieliśmy nie można mówic do końca o zimnym silniku )ma podawaną za dużą dawkę. jeśli ktoś się spotkał z czymś takim to będę wdzięczny za info co to za czujnik i gdzie go szukac.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja