Znalazłem ciekawostkę która może kogoś odstresuje i odpędzi koszmarny pomysł na zabawę z rozrządem .
"- Jeżeli występuje głośna praca popychaczy należy dokonać jego odpowietrzenia w następujący sposób: - należy zwiększyć obroty silnika do ok. 2500 obr/min i utrzymać je przez około 4 minuty - następnie pozostawić silnik pracujący na wolnych obrotach przez ok. 30 sekund i kontrolować czy stuki ustały. Jeżeli stuki nie ustały popychacze należy wymienić na nowe."
i jeszcze :
"- w silnikach o przebiegu 100.000 km należy wymienić wszystkie popychacze hydrauliczne
- Przy uszkodzeniu jednego bądź kilku elementów hydraulicznych należy wymienić zawsze cały komplet popychaczy"
Cały artykuł : http://www.zssplus.pl/www_publikacje/publikacje39.htm
[A6] Stukanie rozrządu , hydropopychaczy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK
Jak ja miałbym wymieniać hydropopychacze co 100 tyś to wole kupić sobie seicento do pracy bo taki tego będzie koszt. Mam przejechane 250 tyś i na razie cisza,jak padnie mi rozrząd to zrobie cały kompletny i na kolejne 200 tyś mam spokuj. Ciekawe co mają powiedzieć koledzy co jeżdza bardziej skomplikowanymi i droższymi jednostkami napędowymi jak np; 3.0 tdi Pozdro
Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL !
Wkładałem nowe popychacze napełnione olejem fabrycznym , potem zgodnie z instrukcją półgodziny odpoczynku , dwa obroty wału i odpalałem . U mnie klekotanie się zmieniło bo dwa popychacze były zupełnie do d.... - (pęknięte spręzynki) i brak było jednej dźwigienki . Z tym odpowietrzaniem ma to jakiś sens bo jeżeli utworzy się nawet mała poduszka spręzonego powietrza .... to będzie cofać olej . Poza tym ten popychacz po cos jest napełniany olejem. Gdy kiedyś kupowałem popychacze do 80-ki to wręcz pływały w oleju .
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Ja też postępowałem zgodnie ze sztuką wymiany popychaczy i stukanie jakie było taki jest. Ciśnienie oleju mam w normie więc nie wiem co dolega mojemu AFB. Uszkodzone były dwa popychacze z tych nowych czy ze starych?.P@weł pisze:Wkładałem nowe popychacze napełnione olejem fabrycznym , potem zgodnie z instrukcją półgodziny odpoczynku , dwa obroty wału i odpalałem . U mnie klekotanie się zmieniło bo dwa popychacze były zupełnie do d.... - (pęknięte spręzynki) i brak było jednej dźwigienki . Z tym odpowietrzaniem ma to jakiś sens bo jeżeli utworzy się nawet mała poduszka spręzonego powietrza .... to będzie cofać olej . Poza tym ten popychacz po cos jest napełniany olejem. Gdy kiedyś kupowałem popychacze do 80-ki to wręcz pływały w oleju .
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE