Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6] Stukanie rozrządu , hydropopychaczy

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

[A6] Stukanie rozrządu , hydropopychaczy

Post autor: P@weł » 05 sie 2010, 13:16

Znalazłem ciekawostkę która może kogoś odstresuje i odpędzi koszmarny pomysł na zabawę z rozrządem .

"- Jeżeli występuje głośna praca popychaczy należy dokonać jego odpowietrzenia w następujący sposób: - należy zwiększyć obroty silnika do ok. 2500 obr/min i utrzymać je przez około 4 minuty - następnie pozostawić silnik pracujący na wolnych obrotach przez ok. 30 sekund i kontrolować czy stuki ustały. Jeżeli stuki nie ustały popychacze należy wymienić na nowe."
i jeszcze :
"- w silnikach o przebiegu 100.000 km należy wymienić wszystkie popychacze hydrauliczne
- Przy uszkodzeniu jednego bądź kilku elementów hydraulicznych należy wymienić zawsze cały komplet popychaczy"

Cały artykuł : http://www.zssplus.pl/www_publikacje/publikacje39.htm

krzycho2626
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK

Post autor: krzycho2626 » 05 sie 2010, 15:37

Jak ja miałbym wymieniać hydropopychacze co 100 tyś to wole kupić sobie seicento do pracy bo taki tego będzie koszt. Mam przejechane 250 tyś i na razie cisza,jak padnie mi rozrząd to zrobie cały kompletny i na kolejne 200 tyś mam spokuj. Ciekawe co mają powiedzieć koledzy co jeżdza bardziej skomplikowanymi i droższymi jednostkami napędowymi jak np; 3.0 tdi Pozdro <ok>
Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! :)

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 05 sie 2010, 17:29

P@weł czy stosowałeś tą metodę u siebie?. Mi stukało tak samo zarówno na starej hydraulice jak i na nowej więc raczej to nie popychacze klepią w moim przypadku.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

Post autor: P@weł » 05 sie 2010, 18:35

Wkładałem nowe popychacze napełnione olejem fabrycznym , potem zgodnie z instrukcją półgodziny odpoczynku , dwa obroty wału i odpalałem . U mnie klekotanie się zmieniło bo dwa popychacze były zupełnie do d.... - (pęknięte spręzynki) i brak było jednej dźwigienki . Z tym odpowietrzaniem ma to jakiś sens bo jeżeli utworzy się nawet mała poduszka spręzonego powietrza .... to będzie cofać olej . Poza tym ten popychacz po cos jest napełniany olejem. Gdy kiedyś kupowałem popychacze do 80-ki to wręcz pływały w oleju .

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 05 sie 2010, 18:59

P@weł pisze:Wkładałem nowe popychacze napełnione olejem fabrycznym , potem zgodnie z instrukcją półgodziny odpoczynku , dwa obroty wału i odpalałem . U mnie klekotanie się zmieniło bo dwa popychacze były zupełnie do d.... - (pęknięte spręzynki) i brak było jednej dźwigienki . Z tym odpowietrzaniem ma to jakiś sens bo jeżeli utworzy się nawet mała poduszka spręzonego powietrza .... to będzie cofać olej . Poza tym ten popychacz po cos jest napełniany olejem. Gdy kiedyś kupowałem popychacze do 80-ki to wręcz pływały w oleju .
Ja też postępowałem zgodnie ze sztuką wymiany popychaczy i stukanie jakie było taki jest. Ciśnienie oleju mam w normie więc nie wiem co dolega mojemu AFB. Uszkodzone były dwa popychacze z tych nowych czy ze starych?.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

Post autor: P@weł » 05 sie 2010, 20:41

No nie - ze starych... mam nadzieję że nowe są jeszcze dobre!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga