Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C6] Problem z ESP/ASR.

Elektryka
ODPOWIEDZ
crn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: PCH

[A6 C6] Problem z ESP/ASR.

Post autor: crn » 04 sie 2010, 10:54

No i masz. Pochwaliłem autko i na drugi dzień się odpłaciło :-/
Do rzeczy:

Rano jak co dzień autkiem do pracy. Wsiadam odpalam a na wyświetlaczu ESP/ASR is Off. Do tego żółta kontrolka na zegarach (ta która miga przy ingerencji układu). Co jest grane myślę i dawaj przycisk ON. Esp się włączyło i za chwilę znowu się wyłączyło. Za chwilę bez wciskania przycisku ponownie się załączyło. Naciskam na hamulec i w rytm wciskania hamulca mruga kontrolka na zegarach. Esp się włącza i wyłącza. Problem ustąpił po około 500 m jazdy. Auto zostawione na parę godzin i znów takie same akcje. Tylko teraz ESP się włączało i wyłączało jak nacisnąłem hamulec. Ustąpiło po około 600-700m. Podpinam kabel - NIC. Zero błędów :-/
Tej nocy, po której problem wystąpił dość mocno padało. Ktoś wie jaka może być przyczyna tego typu zachowania?? Gdzie siedzi sterownik od układu?
Dodam, że dzisiaj autko śmigało normalnie.
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 05 paź 2010, 23:38

Witam,

Odpowiadam nieco późno ale wcześniej nie wiedziałem nic na temat naszych furek. Twój objaw wgląda mi na problem z czujnikiem stopu umieszczonym w pedale stopu lub z wyłącznikiem ESP. Vag nie wykazuje błędów, bo być może nie dochodzą do niego sprzeczne pomiary i komp w aucie (sterownik ABS'u) "myśli", że to wynik działania kierowcy (że np. bawisz się wyłącznikiem ESP. Nie wiem jak jest w C6 ale w C5 czujnik stopu, przynajmniej u mnie, posiada dwie pary styków: jedne normalnie zwarte i drugie normalnie rozwarte. Dzięki temu są sygnalizowane trzy stany: pierwsze zwarte i drugie rozwarte, obie rozwarte, pierwsze rozwarte i drugie zwarte. U mnie problem polegał na złej regulacji czujnika stopu. Wystarczyło go minimalnie musnąć i zmieniał stan, czasami nawet pozostawał w stanie niby lekko wciśniętym. Szczęśliwie, reguluje się go trywialnie poprzez wkręcanie/wykręcanie (po wcześniejszym wypięciu wtyczki). Mam nadzieję, że po tym zabiegu błędów nie będę miał). A miałem najpierw: zapalanie się kontrolki ESP (czyli wyłączenie ESP - auto jeździ normalnie) i VAG wykazywał błąd 1423 - mało prawdopodobne odczyty przyśpieszenia skrętu. Później doszedł nowy i dzięki temu mam nadzieję, że po jego eliminacji poprawi się wszystko. Objaw to mryganie sprężynki od grzania świec żarowych oznaczające błąd w silniku. Ku memu zaskoczeniu auto nadal jeździło normalnie, po pewnym czasie sprężynka gaśnie i jakby się nigdy nic nie wydarzyło. Podłączenie VAG'a wykazuje błąd czujnika stopu - 741. To mi się ładnie ułożyło w całość. Wymontowałem go sprawdziłem, że działa ładnie, zamontowałem i z pomocą VAG'a wyregulowałem. Teraz muszę go minimalnie nacisnąć aby zadziałały pierwsze styki, nie ma mowy o "migotaniu".

W Twoim przypadku może sam wyłącznik od ESP nie działa. Zasada jego działania (przynajmniej u mnie, ale można to idealnie zweryfikować VAG'iem) jest taka, że zwiera styki tak długo jak długo trzymasz go wciśniętego. Zatem cały układ działa w oparciu o przekaźnik wyzwalany zboczem. Kolejne wciśnięcie zmienia stan i tak na zmianę. Możliwe, że ten wyłącznik żyje własnym życie i "sam się wciska". Będzie to można zaobserwować na VAG'u.

Tak przy okazji tematu ESP i czujnika G200 i G202 (tego pod tylną kanapą). Sprawdzałem czy działa i po wykręceniu udawałem rotacje auta i faktycznie działa, nawet powiedział bym, że jest niezwykle czuły, a co za tym idzie pewnie i delikatny. Przyśpieszenie przód/tył wyśiwetla zgodnie z moim oczekiwaniem: jak się nie rusza to mam 0.0 jak ruszam, to jakieś != 0, na oko zbliżone do rzeczywistości. Natomiast czujnik przyśpieszenie kątowego, niby dobrze jak ruszam ale jak nie ruszam to mam odczyty 0.0, 0,54 0,27. Tak losowo zmieniają się odczyty w ramach tych wartości. Wynikało by z nich, że działka odczytu (czułość), to 0,27 stopnia/sek^2). Czy ktoś może powiedzieć, co w jego czujniku widać? Chodzi mi o pomiar na postoju.

Pozdrawiam,
Piotrek

crn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: PCH

Post autor: crn » 06 paź 2010, 14:19

p95z, dzięki za informacje! Dość ciekawy problem miałeś. U mnie powodem był czujnik ESP. Dostała mi się woda przodem i zalało mi podłogę. W wyniku tego czujnik zaczął wariować. Po wyjęciu środka i wysuszeniu wszystkiego, problemy ustały. W każdym bądź razie dzięki za odezwę :) <ok>
Sprawę dokładniej opisałem w innym wątku.
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl