Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2,5TDI] Auto zgasło i nie odpala - błędy VAG

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mariusz_wierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
Imię: Mariusz
Rocznik: 2010
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

[A6 C5 2,5TDI] Auto zgasło i nie odpala - błędy VAG

Post autor: mariusz_wierz » 28 lip 2010, 19:39

Witam forumowiczów!

Ukłon w Waszą stronę i prośba o analizę błędów oraz wszelkie porady gdzie szukać usterki i jej przyczyny - problem występuje w Audi A6 C5 2,5TDI, silnik nie odpala - zgasł w czasie normalnej jazdy, z tego co mówi kierowca zaczął "przerywać"/dławić się i zwyczajnie zgasł.

Po podłączeniu komputera VAG wykazuje następujące błędy:

3 DTC's Found:
01441 - Low Fuel Seonsor (G210)
27-00 - Implausible Signal
18259 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller
35-00 - -
00546 - Data Line Faulty
49-00 - No Communications

Wcześniej występował jeszcze błąd: 01318 - Control Module for Injection Pump (J399) 49-10 - No Communications - Intermittent, jednak po wykasowaniu już go nie ma, a w międzyczasie wymieniony został jakiś jeden spalony bezpiecznik (nie przeze mnie, więc nawet nie wiem za co był on odpowiedzialny). Wcześniej również po przekręceniu kluczyka i włączeniu zapłonu migała kontrolka świec żarowych - teraz już nie miga, być może związane to było z występowaniem tego czwartego błędu 01318, bądź spalonym bezpiecznikiem (?). Ponadto uszkodzenie sterownika pompy wtryskowej jest raczej wykluczone - tak wynika z rozmowy z pracownikiem firmy w Trójmieście, która zajmuje się naprawą/regeneracją m.in. takich sterowników - paliwo jest podawane przez pompę do wtryskiwaczy (sprawdzone), a z tego co on mi powiedział wynika, że jeśli sterownik jest uszkodzony to pompa nie podaje paliwa do wtryskiwaczy.

Drugi błąd dotyczy z tego co wiem sterownika ABS - występuje on już od dawna i na pewno nie ma nic wspólnego z brakiem możliwości odpalenia auta.

Najbardziej zastanawia mnie błąd trzeci 00546 czyli "Usterka linii przesyłania danych". O co chodzi? Czy może ktoś z Was miał podobny przypadek? Liczę Panowie na Waszą pomoc i będę bardzo wdzięczny za wszelkie sensowne porady <ok> Autko jest mojej siostry, a ona nie może bez niego żyć <smuty>

Awatar użytkownika
mariusz_wierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
Imię: Mariusz
Rocznik: 2010
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: mariusz_wierz » 30 lip 2010, 08:41

Piotruś, dzięki za info. Przeczytałem kilka postów na temat błędu 01441. Faktycznie problem pojawił się, gdy było mało paliwa w zbiorniku (niecała rezerwa), a przed zgaśnięciem auta migała kontrolka świec żarowych. Dzisiaj po południu spróbuję zalać paliwo - mam tylko nadzieję, że nie będzie większego problemu z odpowietrzeniem układu. Rozumiem, że po tym zabiegu autko powinno odpalić? Jeśli oczywiście przyczyna nie tkwi w czymś innym... :roll:

Martwi mnie tylko błąd
00546 - Data Line Faulty
49-00 - No Communications

Co o tym sądzicie? Może jedynie pozostał on tylko niewykasowany po jakiejś innej wcześniejszej usterce?

Awatar użytkownika
mariusz_wierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
Imię: Mariusz
Rocznik: 2010
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: mariusz_wierz » 02 sie 2010, 14:18

No i problem z głowy :-P. , Po odpowietrzeniu wszystko wróciło do normy, motorek odpalił za pierwszym razem i hula jak ta lala :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Do tego oczywiście zginęły wszystkie błędy VAG - po skasowaniu żaden z nich już nie występuje. Z tego wynika, że przyczyną całego tego "zamieszania" był zbyt niski poziom paliwa w baku (choć na zegarach była jeszcze cała rezerwa).

Dzięki raz jeszcze Piotruś za dobrą radę - na pewno w kieszeni zostało sporo gotówki, bo "magicy" z mojego miasta widząc jakie były błędy od razu stawiali na pompę wtryskową.

gość_

Post autor: gość_ » 02 sie 2010, 14:29

z ciekawości zapytam co to za magicy ? :D

żeby ich ewentualnie omijać szerokim łukiem.

Awatar użytkownika
mariusz_wierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
Imię: Mariusz
Rocznik: 2010
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: mariusz_wierz » 02 sie 2010, 14:34

szybki-ens - wysłałem info na PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja