Witam!!!
krótko i na temat....
Auto dymi na niebiesko na jałowym biegu po 5-8 sekundach od momentu przytrzymania na 2000 do 3500 obr.
Objaw zawzsze na zimno, i po zgaszeniu silnika gdy wystygnie do 65 stopni.
Ponadto zdaża się często drganie i nierówna, szarpiąca praca silnika (żadnych dodatkowych dźwięków) na 4 i 5 biegu przy obrotach od 1600 do 2000 w trakcie przyspieszania
gdy zapiąłem przyczepę drganie było cały czas na 4 i 5 biegu od 1600 do 2000 obr.
Objawy takie są tylko wtedy gdy przyspieszam delikatnie, gdy wcisne pedał gazu na maxa, drgania praktycznie całkiowicie ustepują.
Poza tym ten silnik jak wiemy na wolnych obrotach chodzi "tra tra tra" , a po dodaniu gazu praca wyrównuje się, natomiast u mnie cały czas chodzi tra tra tra... niezależnie od obrotów.
Wymieniłem wtryski, i jest to samo....
Podejrzewam zly kąt wtrysku lub pompa...
Tu moje pytanie:
- jak sprawdzic kąt wtrysku i jaki powienien być w tym silniku??
- jak zmienic kąt wtrysku (za pomoca Vaga lub czymś podobnym)
- czy po założeniu nowej pompy musze ustawiac kąt wtrysku??
Dzięki za pomoc!!
[AFN 1,9 110 KM] kąt wtrysku, wymiana pompy
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
kat wtrysku sprawdzisz jednynie po podpieciu vaga
a regulacji dokonasz tylko mechanicznie (obracając delikatnie pompą albo w prawa albo w lewa strone - wzgledem osi wałka )
po zalozeniu nowej konieczne jest ustawienie kata wtrysku
najlepeij gdys zrobil komplet logow rozjasnily by sie nam pewne kwestie
a regulacji dokonasz tylko mechanicznie (obracając delikatnie pompą albo w prawa albo w lewa strone - wzgledem osi wałka )
po zalozeniu nowej konieczne jest ustawienie kata wtrysku
najlepeij gdys zrobil komplet logow rozjasnily by sie nam pewne kwestie
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
zrobiłem logi, i chyba ten BTDC jakoś nie tak, raz za dużo raz za mało, tylko co to jest ten BTDC?? Kąt wtrysku?? Jak go zmienić??
Log (0 - 000)
Log (0 - 004)
Log (0 - 003)
Log (0 - 000)
Log (0 - 004)
Log (0 - 003)
- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
kat wtrysku jest troche opozniony
prawidlowo powinno byc od 48 do 54 a u ciebie wynosi ~38 ( ja mam 41 i zero probemow)
a pozatym niczego innego niepokojacego nie zawarzam
ale czekaj niech sie inni wypowiedza
co do kopcenia na niebiesko raczej pompa nie ma z tym nic wspolnego
a co do telepania moze dwumas
moze jakas poduszka pod silniekiem 
a jak nie to moze nastawnik
prawidlowo powinno byc od 48 do 54 a u ciebie wynosi ~38 ( ja mam 41 i zero probemow)
a pozatym niczego innego niepokojacego nie zawarzam
ale czekaj niech sie inni wypowiedza
co do kopcenia na niebiesko raczej pompa nie ma z tym nic wspolnego
a co do telepania moze dwumas


a jak nie to moze nastawnik
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
kto naprawia nastawnik???
te wstrząsy są, ale nie zawsze, natomiast niebieski dym znika, gdy silnik jest dobrze rozgrzany. Ponadto silnik nien bierze grama oleju
[ Dodano: 2010-07-27, 08:07 ]
jaka może byc diagnoza, jesli nie pompa, skoro silnik nie bierze oleju?? odłączyłem, zupełnie Turbo i też dymił.
te wstrząsy są, ale nie zawsze, natomiast niebieski dym znika, gdy silnik jest dobrze rozgrzany. Ponadto silnik nien bierze grama oleju
[ Dodano: 2010-07-27, 08:07 ]
jaka może byc diagnoza, jesli nie pompa, skoro silnik nie bierze oleju?? odłączyłem, zupełnie Turbo i też dymił.