Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AFN 1,9 110 KM] kąt wtrysku, wymiana pompy

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

[AFN 1,9 110 KM] kąt wtrysku, wymiana pompy

Post autor: metronomus » 25 lip 2010, 14:23

Witam!!!

krótko i na temat....

Auto dymi na niebiesko na jałowym biegu po 5-8 sekundach od momentu przytrzymania na 2000 do 3500 obr.

Objaw zawzsze na zimno, i po zgaszeniu silnika gdy wystygnie do 65 stopni.

Ponadto zdaża się często drganie i nierówna, szarpiąca praca silnika (żadnych dodatkowych dźwięków) na 4 i 5 biegu przy obrotach od 1600 do 2000 w trakcie przyspieszania
gdy zapiąłem przyczepę drganie było cały czas na 4 i 5 biegu od 1600 do 2000 obr.

Objawy takie są tylko wtedy gdy przyspieszam delikatnie, gdy wcisne pedał gazu na maxa, drgania praktycznie całkiowicie ustepują.

Poza tym ten silnik jak wiemy na wolnych obrotach chodzi "tra tra tra" , a po dodaniu gazu praca wyrównuje się, natomiast u mnie cały czas chodzi tra tra tra... niezależnie od obrotów.

Wymieniłem wtryski, i jest to samo....


Podejrzewam zly kąt wtrysku lub pompa...

Tu moje pytanie:

- jak sprawdzic kąt wtrysku i jaki powienien być w tym silniku??

- jak zmienic kąt wtrysku (za pomoca Vaga lub czymś podobnym)

- czy po założeniu nowej pompy musze ustawiac kąt wtrysku??

Dzięki za pomoc!!

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 26 lip 2010, 09:38

kat wtrysku sprawdzisz jednynie po podpieciu vaga

a regulacji dokonasz tylko mechanicznie (obracając delikatnie pompą albo w prawa albo w lewa strone - wzgledem osi wałka )

po zalozeniu nowej konieczne jest ustawienie kata wtrysku




najlepeij gdys zrobil komplet logow rozjasnily by sie nam pewne kwestie

Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Post autor: metronomus » 26 lip 2010, 17:11

zrobiłem logi, i chyba ten BTDC jakoś nie tak, raz za dużo raz za mało, tylko co to jest ten BTDC?? Kąt wtrysku?? Jak go zmienić??

Log (0 - 000)


Log (0 - 004)

Log (0 - 003)

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 26 lip 2010, 20:22

kat wtrysku jest troche opozniony
prawidlowo powinno byc od 48 do 54 a u ciebie wynosi ~38 ( ja mam 41 i zero probemow)

a pozatym niczego innego niepokojacego nie zawarzam

ale czekaj niech sie inni wypowiedza


co do kopcenia na niebiesko raczej pompa nie ma z tym nic wspolnego
a co do telepania moze dwumas ?? moze jakas poduszka pod silniekiem ??
a jak nie to moze nastawnik

Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Post autor: metronomus » 26 lip 2010, 21:20

kto naprawia nastawnik???

te wstrząsy są, ale nie zawsze, natomiast niebieski dym znika, gdy silnik jest dobrze rozgrzany. Ponadto silnik nien bierze grama oleju

[ Dodano: 2010-07-27, 08:07 ]
jaka może byc diagnoza, jesli nie pompa, skoro silnik nie bierze oleju?? odłączyłem, zupełnie Turbo i też dymił.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja