Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] jakie opony na lato?

Koła, felgi i opony
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 24 lip 2010, 10:31

pama pisze:ale przede wszystkim dynamiczne
To nie mieszajmy faktów...
Indeks prędkości ma do 300km/h (więc musi wytrzymać z tym maksymalnym obciążeniem, jaką jest 2680kg, jazdę do 300km/h, a ja więcej niż 200 nie latam. Moje autko to sedan i nigdy nie jest napakowany cholera wie ile :-P. Więc możesz spać spokojnie. Nie musisz aż tak panikować.
Za dwa lata kupię nowe, to już na pewno będzie indeks minimum 95.
Jest - Volvo C70 II 2.5T

sme
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 16 sty 2010, 08:41
Lokalizacja: Katowice

Post autor: sme » 24 lip 2010, 12:17

Ja kupiłem Eagle F1 GSD3 245/40/18 i jestem mega zadowolony. Chociaż opony są na forach bardziej kontrowersyjne niz krzyż pod pałacem prezydenckim. ;-) Mają tylu samo zwolenników co przeciwników.

PS - kupiłem 93Y, jeżdżę sam i uważam, że nie powinno być problemu. Nie jeżdżę szybciej niż 200.

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 24 lip 2010, 17:00

panowie, gratuluje zakupow.. nie panikuje :)) ostrzegam tylko :))

powiadacie, 200kmh jezdzicie..?? <ok> <ok>

oczywiscie, ze nie powino sie nic stac... ale gdyby tak bylo, to na pewno producent zmienilby indeksc nosnosci :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 25 lip 2010, 10:51

puma
I producent tez napisał a żeby opona miała indeks Y czyli do 300, aa auta blokują do 250 :-|
Tak ze tu wszystko jest ze sporym zapasem ;-)

Tylko pamiętajmy ze jak kupimy nowe kapcie to przez pierwsze 50km nie szaleć z prędkością itp.
Jest - Volvo C70 II 2.5T

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 25 lip 2010, 17:40

Masta,
oj, nie tylko indeks predkosci sie liczy..
ale i tez nosnosc, o ktorej zapomniales.

te dwa indeksy sa wazne, a nie, jak piszesz..Y, czyli 300kmh, to mozesz spokojnie smigac.. bo i tak 250kmh to odciecie dla auta.
i o z tego..?:))

jak zaladujesz pelne auto, to nie musisz nawet 300kmh jechac, zeby uszkodzic opone, albo ona sama zakonczy zywot.

PS. Nie wiem, co w takim przypadku z trwaloscia gumy..?? Moze ktos sie zaglebial w tym problemie??
Tylko pamiętajmy ze jak kupimy nowe kapcie to przez pierwsze 50km nie szaleć z prędkością itp.
50km..?? Miales na mysli chyba 500 km :))

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 25 lip 2010, 20:58

pama pisze:ale i tez nosnosc, o ktorej zapomniales.

te dwa indeksy sa wazne, a nie, jak piszesz..Y, czyli 300kmh, to mozesz spokojnie smigac.. bo i tak 250kmh to odciecie dla auta.
i o z tego..?:))
I to z tego że producent podał to z zapasem.
A nośność to już inna sprawa ;)


Nie.. Ja czytałem że 50km. ÂŻeby się ułożyła.
500km to tak na zdrowy rozsądek, za dużo hehe :-P
Jest - Volvo C70 II 2.5T

Awatar użytkownika
Rabel3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 21 sty 2010, 22:20
Imię: Rafał
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabel3 » 25 lip 2010, 21:20

pama pisze:Masta,
oj, nie tylko indeks predkosci sie liczy..
ale i tez nosnosc, o ktorej zapomniales.

te dwa indeksy sa wazne, a nie, jak piszesz..Y, czyli 300kmh, to mozesz spokojnie smigac.. bo i tak 250kmh to odciecie dla auta.
i o z tego..?:))

jak zaladujesz pelne auto, to nie musisz nawet 300kmh jechac, zeby uszkodzic opone, albo ona sama zakonczy zywot.

PS. Nie wiem, co w takim przypadku z trwaloscia gumy..?? Moze ktos sie zaglebial w tym problemie??
Tylko pamiętajmy ze jak kupimy nowe kapcie to przez pierwsze 50km nie szaleć z prędkością itp.
50km..?? Miales na mysli chyba 500 km :))
Pama,
Tak czytam sobie ten post i dalej się nie dowiedziałem jakie opony były by firmy najlepsze,
mam ten sam problem jestem w trakcie zmany opon 245/45/17 i rozwazam decyzje tmr Nowe tańsze!!! ale z gwarancją
Potenza, Michelin , to powiem krutko k..... wszystkie które miałem były wyząbkowane i nawet jesli miały by mieć medal olimpijski to bym ich nie kupił, jedynie Conti Sport oraz Pirelli były git :lol:
Widzę ogromna wiedzę u Ciebie w sprawch gum więc jakie konkretnie polecasz oponki??? bo zaraz będzie dziesiąta strona postu i nic się nie dowiemy :lol: ??

Pozdrawiam,
Rabel3

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 25 lip 2010, 22:41

''przy nowych oponach przez pierwsze 300 km poruszać się z umiarkowaną prędkością a w przypadku opon klasy H/V/W/Y/Z zmniejszyć prędkość przez pierwsze 50 km''
Znalazłem to na necie.. więc ta strona co na niej pisali ze przez pierwsze 50km, była jakaś lipna ;)
Jest - Volvo C70 II 2.5T

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 25 lip 2010, 22:47

Rabel3 pisze:
Pama,
Tak czytam sobie ten post i dalej się nie dowiedziałem jakie opony były by firmy najlepsze,
mam ten sam problem jestem w trakcie zmany opon 245/45/17 i rozwazam decyzje
Widzę ogromna wiedzę u Ciebie w sprawch gum więc jakie konkretnie polecasz oponki??? bo zaraz będzie dziesiąta strona postu i nic się nie dowiemy :lol: ??

Pozdrawiam,
Rabel3
to zadna super wiedza, to sa podstawy, ktore trzeba brac pod uwage szukajac, czy kupujac opony:))))

W Polsce jest dowolnosc przy zakladaniu felg i opon do samochodu.
W Niemczech, tu gdzie mam auto, tak nie jest, wiec to co jest w Briefie i posiada homologacje producenta, mozna zakladac.

225/50 R17 98H 7Jx17 ET42
225/55 R16 99Y 7Jx17 ET42
225/55 R16 99H M+S 7Jx16 ET42
245/40 R18 97Y 8Jx18 ET48
225/50 R17 99Y 7.5Jx17 ET45
245/45 R17 99Y 8J17 ET48


Co do gum, kuuurcze, to niemozliwe jednoznacznie odpowiedziec :)
Dlaczego..?? A dlatego, ze kazdy ma swoj sposob jezdzenia: wolnie, agresywniej, z pustym autem, etc.. itd

Co do zabkowania.. moze po prostu nie pilnowales cisnienia.??
Otwierasz klapke i przy kazdym tankowaniu widzisz i sprawdzasz na stacji:))

Co do Bridgstone.. moge je polecic z calym przekonaniem.
W sobote, po raz kolejny, przekonalem sie.. jak sprawuja sie podczas deszczu:))
350km ciagle lało, a mi 160-170kmh nie schodzilo z licznika :)) I to puste, a auto jak przklejone :)

[ Dodano: 2010-07-25, 22:51 ]
Masta,
Znalazłem to na necie.. więc ta strona co na niej pisali ze przez pierwsze 50km, była jakaś lipna ;)
ja wynalazlem info nt 500km.. i to samo potwierdzil mi warsztat, co kupowalem, zakladalem opony :))

fakt jest.. trzeba uwazac na poczatku, nim opona ze smaru, syfu fabrycznego sie nie oczysci :)))

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 26 lip 2010, 00:18

pama pisze:Potenza, Michelin , to powiem krutko k..... wszystkie które miałem były wyząbkowane i nawet jesli miały by mieć medal olimpijski to bym ich nie kupił, jedynie Conti Sport oraz Pirelli były git
To że opona się źle tnie, nie jest winą opony tylko twojego auta i Ciebie.
Do tego przyczynia sie zła geometria zawieszenia, różne ciśnienia w oponach.

Co do ząbkowania to w przypadku wielu modeli, konstruktorzy świadomie zalecają stosowanie ustawień, które poprawiają prowadzenie i stabilność pojazdu na zakrętach, ale kosztem trwałości i równomierności zużycia opon.
Plus - Twardsze resorowanie tylnej, mało obciążonej osi w wielu modelach samochodów wyraźnie przyczynia się do ząbkowania opon. Mowa tu o kombi.
Jak Ci tnie opony na tyłach to napompuj je do minimum, jakie można napompować daną oponę (jeśli jedziesz na pusto oczywiście)
I pewnie jeździsz dużo po autostradach ?
Co ciekawe, jeżeli autem poruszasz się w trudniejszych warunkach, czyli pod zmiennym obciążeniem albo po krętych drogach, efekt ząbkowania prawdopodobnie nie wystąpi. To samo dotyczy stosowania kiepskich opon - ogumienie o słabej przyczepności zwykle nie ząbkuje...

Tak że jak dalej twierdzisz że opony jak np Potenza czy jakieś Michelin'y jest lipą, to kup kapcie NO NAME, z tak twardą gumą jak moje zimowe trapery. Tylko wtedy nie narzekaj że po wciśnięciu hamulca auto będzie okładał dym z kapci, a fura będzie leciała do przodu :-P
Tak że nawet jak byś kupił opony po 2tys zł za jedną to i tak Ci ją zetnie :-P

Edit: Polecam kupienie opon o szerokości takiej jak producent zaleca czyli 225.
I sprawdzenie geometrii.
Bo miałeś pewnie 245 i rozklekotałeś zawieszenie i geometrie, więc się teraz nie dziw że Ci kapcie tnie :-|
Jest - Volvo C70 II 2.5T

asmik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 26 lip 2010, 11:48
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: asmik » 26 lip 2010, 12:36

Witam,
czy możliwe aby po ostrym hamowaniu opona się zdeformowała?
...wjechał mi taki (...) na czerwonym świetle i ostro musiałem hamować.
Teraz wydaje mi się, że opony "biją".
Co doradzacie. Dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam z Gdańska

Ivaneczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 05 lip 2010, 17:36
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Ivaneczek » 26 lip 2010, 12:44

Niestety , najprawdopodobniej opona złapała "guza". Miałem to samo kiedyś w innym samochodzie (Bmw) i za radą znajomego wulkanizatora próbowałem ratować "paląc gumę" ale niestety bez efektu. Pozostaje kwestia czy mocno Ci bije, bo może z czasem się odkształci, ale nie byłbym optymistyczny co do tego.
Pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
Rabel3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 21 sty 2010, 22:20
Imię: Rafał
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabel3 » 26 lip 2010, 19:45

Masta pisze:
pama pisze:Potenza, Michelin , to powiem krutko k..... wszystkie które miałem były wyząbkowane i nawet jesli miały by mieć medal olimpijski to bym ich nie kupił, jedynie Conti Sport oraz Pirelli były git
To że opona się źle tnie, nie jest winą opony tylko twojego auta i Ciebie.
Do tego przyczynia sie zła geometria zawieszenia, różne ciśnienia w oponach.

Co do ząbkowania to w przypadku wielu modeli, konstruktorzy świadomie zalecają stosowanie ustawień, które poprawiają prowadzenie i stabilność pojazdu na zakrętach, ale kosztem trwałości i równomierności zużycia opon.
Plus - Twardsze resorowanie tylnej, mało obciążonej osi w wielu modelach samochodów wyraźnie przyczynia się do ząbkowania opon. Mowa tu o kombi.
Jak Ci tnie opony na tyłach to napompuj je do minimum, jakie można napompować daną oponę (jeśli jedziesz na pusto oczywiście)
I pewnie jeździsz dużo po autostradach ?
Co ciekawe, jeżeli autem poruszasz się w trudniejszych warunkach, czyli pod zmiennym obciążeniem albo po krętych drogach, efekt ząbkowania prawdopodobnie nie wystąpi. To samo dotyczy stosowania kiepskich opon - ogumienie o słabej przyczepności zwykle nie ząbkuje...

Tak że jak dalej twierdzisz że opony jak np Potenza czy jakieś Michelin'y jest lipą, to kup kapcie NO NAME, z tak twardą gumą jak moje zimowe trapery. Tylko wtedy nie narzekaj że po wciśnięciu hamulca auto będzie okładał dym z kapci, a fura będzie leciała do przodu :-P
Tak że nawet jak byś kupił opony po 2tys zł za jedną to i tak Ci ją zetnie :-P

Edit: Polecam kupienie opon o szerokości takiej jak producent zaleca czyli 225.
I sprawdzenie geometrii.
Bo miałeś pewnie 245 i rozklekotałeś zawieszenie i geometrie, więc się teraz nie dziw że Ci kapcie tnie :-|
Nie nie Masta,
Chodziło mi o to ze dotej pory wszystkie jakie kupiłem auta na opanach, to były wyząbkowane
Co do zawieszenia nigdy nie jeżdźę na klekotach bo lubie wygodnie wodzić moje trzy litery, pewnie jakaś prawda w tym jest co piszesz ale rozmawiając z wulkanizatorami nie ma reguły z yzabkowaniem , czy ciśnienie czy, amortyzatory, nie ma teorii.
Kupiłem nowe Conti Soprt 3 Czy Pirellio nie wymieniając absolutnie zawieszenia i wszystko się zmieniło
Teraz zmieniam na 245/45/17 opcja pośrednia bo można na 18 ale to trochę za twardo, gdzie spore grono ludzi jeździ na takich i sobie chwalą.
Mimo to mijam Micheliny oraz Protenza dalekim ukiem :shock: bo opony byly uzytkowane na nowych autach z salonu dbających o fury a nie 10 letnich, i jak widzisz nie ma reguły.
A zawieszenie było idelane!!!! :-P
Ale dzięki za cenne info
_________________

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 26 lip 2010, 20:43

Niezapominajmy że profil bieżnika też ma bardzo duże znaczenie w "ząbkowaniu"
Opony które posiadają na krawędziach małe profile nie połączone z resztą bieżnka mają właśnie tendencję do "ząbkowania"

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 27 lip 2010, 09:17

Masta pisze:
pama pisze:Potenza, Michelin , to powiem krutko k..... wszystkie które miałem były wyząbkowane i nawet jesli miały by mieć medal olimpijski to bym ich nie kupił, jedynie Conti Sport oraz Pirelli były git
To że opona się źle tnie, nie jest winą opony tylko twojego auta i Ciebie.
Do tego przyczynia sie zła geometria zawieszenia, różne ciśnienia w oponach.
nie ja to napisalem, tylkko kolega Rabel3
takie male sprostowanie :))))

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja