Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[2.5 TDI] problem

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
KOPr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 24 sie 2008, 10:21
Lokalizacja: Wałbrzych

[2.5 TDI] problem

Post autor: KOPr » 24 sie 2008, 11:16

Odrazu przepraszam ze nie przywitalem sie na forum (zrobie to z najblizszym czasie). Mam okazje kupic A6 C5 2.5 TDI Tiptronic w pelniej opcji (nawet telefon) lecz w aucie dzieja sie dwie niepokojace rzeczy. Auto przyspiesza z dynamika poloneza (doslownie), automat redukuje ale silnik nie ciagnie. Tak jakby nie zalaczalo sie turbo lecz slychac jego wyrazny odglos. Slyszalem ze to moze byc wina uszkodzonego przeplywomierza. Nie slychac zeby silnik lapal gdzies lewe powietrze. Zauwazylem ze spod wtrysku delikatnie wali olej ale ponoc jakas miedziana podkladka zalatwia sprawe. Po mocnym ruszeniu autko zostawia za soba spora chmurke czarnego dymu lecz nie wiem czy jest to zasluga tego ze to diesel czy moze wynika to z jakies usterki. Zaznaczam ze w aucie jest nowe turbo (wyklucza to jego zepsucie), nowe wtryski i rozrzad. Drugi problem lezy w skrzyni. Automat ladnie pracuje na kazdym biegu lecz zlosc zaczyna sie gdy sami chcemy pobawic sie przelozeniami. Tiptronic wogole nie reaguje na ruchy lewarka a automat dalej sam zmienia biegi jak na pozycji "D". Czytalem ze to moze byc jakas wypieta lub zasniedziala kosc. Najbardziej martwi mnie sprawa braku mocy silnika. Przeczytalem cale forum ale nie znalazlem jednoznaczej odpowiedzi na ten temat. Nie mialem mozliwosci podpiecia auta pod VAG'a wiec nic nie wiem z fachowego punktu widzenia. Licze na wasze doswiadczenie i przepraszam jesli naruszylem regulamin forum ;-) Odpowiedz o kupnie autka musze dac do jutra do rana a nie chcialbym wziac pochopnie tego autka gdyz czekaly by mnie duze koszty naprawy jesli to cos powaznego. Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 24 sie 2008, 11:45

Kolego a czy auto jest od osoby prywatnej czy handlarza?. Czy nie możesz gdzieś pojechać na diagnostykę?. Co do silnika to z wtryskiwaczy nie może cieknąć olej a ropa wymiana podkładki lub wężyka przelewowego powinna załatwić sprawę. Co do mocy turbo i tak mogło paść. Znane mi są przypadki rozwalenia 3 turbin w ciągu jednego miesiąca. Jeśli dym jest czarny to proponuję poczytać ten temat:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... czarny+dym
Z tym Tipem też jest ewidentnie nie tak i nie liczyłbym na taką błahostkę jak wypięta kostka.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

KOPr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 24 sie 2008, 10:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: KOPr » 24 sie 2008, 11:55

Mozna powiedziec ze auto jest z komisu. Nie wiem czy pozwola mi na sprawdzenie VAG'a. Pozatym nie wszystkie bledy mozna jednoznacznie odczytac. Sprawa wyglada wlasnie tak ze moze byc to koszt gora 400 zł (czyli nie jest zle) ale jesli okaze sie ze to auto to kaplica to bede do tylu o pare ladnych tys. Turbo i wszystkie nowe czesci maja gwarancje wiec mysle ze nie bedzie problemu

Awatar użytkownika
kylo99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 991
Rejestracja: 23 sty 2008, 15:55
Imię: Adam
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich UK & Lublin PL
Kontakt:

Post autor: kylo99 » 24 sie 2008, 12:47

to jezeli tak jest jak sprzedawca mowi,to zapytaj go ile to bedzie kosztowac jego zdaniem?
i zaoferuj ze dodasz do auta ta kwote pozniej,tylko niech zrobi co trzeba.
tylko mowie o kwotach ktore przewaznie oni-sprzedawcy mowia ze to jedynie pare zloty.błachostka.
wiec powiedz ze dorzucisz mu te kilka zlotych

[ Dodano: 2008-08-24, 11:48 ]
ale to sa złe objawy,tzn z tych najdrozszych co moze byc w audi.poza rozrzadem.

gregor2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 24 sie 2008, 12:33
Lokalizacja: madryt

Post autor: gregor2 » 24 sie 2008, 12:57

kolego wyslalem ci meila przeczytaj

Awatar użytkownika
kylo99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 991
Rejestracja: 23 sty 2008, 15:55
Imię: Adam
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich UK & Lublin PL
Kontakt:

Post autor: kylo99 » 24 sie 2008, 13:01

gregor2, <niewolno2> <nono> <dobani> :arrow: :arrow: viewforum.php?f=1 :!:

gregor2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 24 sie 2008, 12:33
Lokalizacja: madryt

Post autor: gregor2 » 24 sie 2008, 13:10

sory

Awatar użytkownika
kylo99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 991
Rejestracja: 23 sty 2008, 15:55
Imię: Adam
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich UK & Lublin PL
Kontakt:

Post autor: kylo99 » 24 sie 2008, 15:09

greg25 pisze:
kylo99 pisze:kolego wyslalem ci meila przeczytaj
nie lepiej było tutaj napisać? Może komus się przydadzą twoje wskazówki
te greg25, ja nic takiego niepisałem hehe
przeczytaj co piszesz <rotfl2>

Awatar użytkownika
DonVip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 324
Rejestracja: 20 mar 2008, 12:41
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DonVip » 24 sie 2008, 16:03

jak turbawke slychac to niedobrze tym bardziej ze piszesz ze jest nowa
turba nie powinno wogole byc slychac jak slychac to cos zaczyna sie dziac a do tego piszesz ze czarny dym to tez objawy padnietej turbawki [ale niekoniecznie]
Audi Back On Track :)

KOPr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 24 sie 2008, 10:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: KOPr » 24 sie 2008, 16:45

Z tego wszystkiego wnioskuje ze jest albo padniety przeplywomierz albo EGR. Koszt zamknal by sie w okolo 500zł czyli nic powaznego (to tylko moje przypuszczenia). Nie wiem dalej co ze skrzynia. Pod komputer moge podlaczyc autko tylko ze jest jeden problem. On wykaze bledy ale to tez trzeba umiec zinterpretowac. Czytalem ze podobna usterke w skrzyni komputer odczytal jako blad jakiegos termostatu. I badz tu madry :-P Diagnosta tez chyba nie powie mi w 100% wszystkiego bo pewnie sam nie bedzie tez wiedzial. I co tu zrobic? Autko jest naprawde fajne i mozna nim jezdzic na codzien, co prawda z predkoscia poloneza ale zawsze to cos :lol: wiec zadna usterka nie zatrzyma auta na dluzszy czas. O tej skrzyni wyczytalem ze pod oslona obok drazka zmiany biegow jest wlasnie taka zlaczka ktora lubi zasniedziec. Sprzedawca nie zapewnial mnie ze koszt naprawy to pare groszy. On wogole nie widzi tam zadnej usterki. Powiedzial ze autometem trzeba umiec przyspieszyc i ze 2.5 TDI zawsze mu tak przyspieszal. Powiedzialem ze prawdopodobnie nigdy nie jezdzil innym autem z takim motorem ;-) a co do tiptronica to stwierdzil ze nigdy nie uzywal bo sie bał :lol:

Dodaje ze turbo, wtryski i rozrzad maja gwarancje z tego co mowil poprzedni wlasciciel ale jak jest z tymi gwarancjami to kazdy wie ;-)

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 24 sie 2008, 21:32

nie wierz sprzedawcy... :lol: a juz wogole ze "nie uzywa tiptronika bo sie boi"hhehe...dobry koles

widze ze spodobalo ci sie to autko ale najlepiej jak by ktos sie przejechal nim kto mial juz pare A6 to Ci powie cos .....

Ja bym nie kupowal chyba ze cena od rynkowej jest na tyle atrakcyjna ze pokrylaby te ewentualne naprawy ale z tym to tez nie wiadomo :roll:

Jest duz0 aut i idzie znalezc cos fajnego bez problemu. :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja