Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] jakie opony na lato?

Koła, felgi i opony
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 14 lip 2010, 14:25

Dirty,
98Y,
oba indeksy sa wazne :))

Ty wiesz, ja wiem.. i inni wiedza.

Niestety, czesc widzi tylko oszczcednosci (pozorne) :roll:

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 14 lip 2010, 15:45

ZelvaBOi pisze:Opony z indeksami Y zawsze sa wzmocnione - zwykly kapec nie wytrzymalby hamowania z takiej predkosci - poprostu zmienilby sie w placek.
Nie wiem jak 2.7 ale 3.0 w/g producenta musi miec 98Y i basta - kupowanie czegokolwiek innego to brak odpowiedzialnosci wobec siebie i innych uzytkownikow drogi.
Kazde C6 ma te same parametry dot. opon i indeksow <ok>
Niech mi nikt nie mowi, ze stac go na auto za 80-100 tys. PLN a chce na oponach oszczedzic 300-400 PLN na komplecie z nizszym indeksem predkosci i nosnosci?!
Ciezko sie nie zgodzic, ale: sa dwa sposoby oszczedzania:
1. tansze opony o tych samych parametrach (tutaj to jets indywidualny wybor) :-D
albo
2. opony o nizszych parametrach :evil:

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 14 lip 2010, 21:05

:) opony o których wspomniałem mają 99W XL - i są zgodne z zalecanymi w tabliczce eksploatacyjnej auta 8-)
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 14 lip 2010, 21:45

tmr,
i bardzo dobrze :))
licza sie paramety= bezpieczenstwo, a kwestia wydanych na to pieniedzy, to indywidualna sprawa kazdego uzytkownika:)

im wiecj myslacych kierowcow, tym mniej smierci na drogach :-D

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 16 lip 2010, 00:03

no, a poniższe dane powinny zamknąć temat drogich gum:

" koszt produkcji opony GoodYear przedstawia się następująco:

- 15% to koszty zarządu
- 25% to koszty pracownicze (w tym związkowe)
- 35% to koszt marketingu, reklamy
- 10% to koszty amortyzacyjne oraz podatki od nieruchomości
- 5% to koszt dystrybucji
- 5% to koszty badań
- 5% to koszty materiałowe
(czyli to z czego droga guma jest zrobiona :) )

Do uzyskanej kwoty doliczcie marże pośredników, VAT.
Otrzymujecie kwotę którą płacicie za oponę
"
<ok>

btw: ludzie giną na drogach sami, bądź zabijają innych z 3 generalnie powodów: są głupi i głupio jadą, są pijani, mają pecha.
Jak ktoś jeżdzi "szybko i agresywnie" i sądzi że chronią go gumy za 1k pln od sztuki - to istnieje spora szansa że któregoś dnia uszczęśliwi kilka osób czekających na przeszczepy...
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 16 lip 2010, 06:38

8-)
amen
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 16 lip 2010, 08:47

tmr pisze:
btw: ludzie giną na drogach sami, bądź zabijają innych z 3 generalnie powodów: są głupi i głupio jadą, są pijani, mają pecha.
Jak ktoś jeżdzi "szybko i agresywnie" i sądzi że chronią go gumy za 1k pln od sztuki - to istnieje spora szansa że któregoś dnia uszczęśliwi kilka osób czekających na przeszczepy...
no, tych powodow to jest wiele wiecej.. ale, co do opon:)
praw fizyki nie oszukasz, czy majac gumy za 450PLN, czy za 1k PLN.

Reasumujac wypowiedz, moje osobise odczucie, Bridgstone jakie posiadam, uwazam za dobre opony, ktore moglbym polecic kazdemu. Mieszanka jaka jest i zachowanie na nawierzchni, mokrej etc, opisywalem kilak postow wczesniej.

Jak juz wspominalismy, indywidualna kwestia jest ilosc gotowki, jaka kazdy ma oraz chce przeznaczyc na opony.

Nie zapominajmy o jednym: ze to wlasnie opony, lacza nas z nawierzchnia.
Nie sila woli, nie czary mary, tylko powierzchnia ok, 4x naszych dloni


pozdrawiam

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 18 lip 2010, 21:30

tmr pisze: btw: ludzie giną na drogach sami, bądź zabijają innych z 3 generalnie powodów: są głupi i głupio jadą, są pijani, mają pecha.
Jak ktoś jeżdzi "szybko i agresywnie" i sądzi że chronią go gumy za 1k pln od sztuki - to istnieje spora szansa że któregoś dnia uszczęśliwi kilka osób czekających na przeszczepy...
Też tak myślę... plus

"nie maszyna, a technika czyni z ciebie zawodnika"


A co do produkcji opon to wiadomo że te znane marki wydają też kasę na reklamy itp. no ale nie mogą sobie pozwolić na sprzedaż słabej gumy.
Czemu np F1 nie jeździ na oponach Dębicy ? :-P Na pewno były by tańsze, no ale nie ta sama guma i technologia ;-)


EDIT Wybieram sie w podróż do PL i przede mną 800 kilometrów w jedną stronę potem jeszcze ze 300 km na mazury.. itd. Przejrzałem stan opon i nie mają za dużo bieżnika więc chcę kupić nowe kapcie, bo bezpieczeństwa nigdy za mało.. co polecicie? (coś markowego)

[ Dodano: 2010-07-21, 18:09 ]
Co powiecie na temat oponki Potenza..
Bo taką dzisiaj oglądałem :-)
Jest - Volvo C70 II 2.5T

Awatar użytkownika
777equity
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 125
Rejestracja: 24 gru 2009, 14:53
Lokalizacja: Lodz/Warszawa

Post autor: 777equity » 22 lip 2010, 20:41

Bridgestone sa OK wg mnie troche twarda gume maja
Osobiscie lubie Continental Premium lub drozsze SportContact
Wg mnie hardware to podstawa, przekonalem sie wielokrotnie w kazdej dziedzinie
od pracy po sport i zycie codzienne.

Znane marki wydaja ogromne pieniadze na R&D :shock: (badania) ktore pozwalaja wdrazac nowe technologie i materialy lepsze, lzeksze wytrzymalsze, takie firmy z za wlk muru generlanie robia copy + paste czyli kopiuja bez ponoszenia wydatkow R&D, gdzie zawsze jest miejsce na blad, odchylenie ktorego niektorzy uzytkownicy nie akceptuja.

Tak jest wszedzie w zeglarstwie i motocyklizmie ktore uprawiam, w motoryzacji, IT wszedzie.
Moze niektore brandy jak Firen...przeszly ten etap i pewnie maja dobry produkt, jednakze pewnie z tytulu zbyt malych nakaldow na marketing konsumenci moga o niej nie wiedziec

@TMR daj zanka jak sie spisuja w uzytkowaniu (zabkowanie itp) i przy wiekszych predkosciach bo Audika nie jedzi wolno, przynajmniej moja ;-)
Wykonane Mody
Virus 287KM 574 Nm
Podświetlenie tablicy rej. LED

Plan 4 the worst hope for the best

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 22 lip 2010, 21:26

777equity pisze:TMR daj zanka jak sie spisuja w uzytkowaniu (zabkowanie itp) i przy wiekszych predkosciach bo Audika nie jedzi wolno, przynajmniej moja
jak na razie opony przejechały z 5k km i jeżdżą hm... dobrze. Piszę o tym bo sam jestem lekko zdziwiony jakością :)
z auta zdjąłem continentale premium dwójki 5-6mm i ich już nie założę.
Nie klapią, nie drżą, nie prowadzają w koleinach, w hamowaniu z większych prędkości (100,150,200) zachowują się w porządku. Przy manewrach powyżej 150 nie ma tego chamskiego wrażenia pontonu jak przy co po niektórych markowych papciach :)
Na mokrej drodze - też ok. No i nie rozgrzewają się jakoś straszliwie na gorącym asfalcie.
W jeden sezon chyba nie zetrę ich za bardzo z tego co widzę, ale jeśli będzie dalej jak jest do tego czasu - to jak troszkę wyłysieją - wywale je bez żalu i kupię takie same :D
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 23 lip 2010, 09:53

tmr,
Na mokrej drodze - też ok. No i nie rozgrzewają się jakoś straszliwie na gorącym asfalcie.
na jedno co zwrocilem uwage, teraz po Twoim poscie:

Brigstony co posiadam, w upaly jakie oststanio byly, 4 osoby, 400km, cisnienie odpowiednie.. a jak dotknalem opony.. to byla tak bardzo nagrzana, zeby nie powiedziec, ze parzyla

nie wiem, teraz jak opona ciepla, rozgrzana, to chyba ok... :roll:

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 23 lip 2010, 20:59

Opony kupione.
Potenza 225/50/17 94Y
Zobaczymy jak się będą spisywać.. w trasie do PL :-)
pama pisze:to byla tak bardzo nagrzana, zeby nie powiedziec, ze parzyla
A ciepło było za oknem ?
Jest - Volvo C70 II 2.5T

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 23 lip 2010, 21:36

Masta pisze:Opony kupione.
Potenza 225/50/17 94Y
Zobaczymy jak się będą spisywać.. w trasie do PL :-)
pama pisze:to byla tak bardzo nagrzana, zeby nie powiedziec, ze parzyla
A ciepło było za oknem ?
zastanawia mnie te 94... nie za mala nosnosc..???? :-/ :-/

a na zewnatrz bylo.. hmm.. tyle co wszedzie w te upaly...32-35st, samo poludnie, trasa >400km, pelne auto :mrgreen:

PS. Powiem dzis tak, nie wiem, co maja do tego opony, ale przy okazji: deszcz padal, droga krajowa, przede mna 4 samochody i TIR, zaczalem wyprzedzac wszsytkie po kolei jak leci..
nagle jedenemu z nich, zachcialo sie byc nauczycielem i pokazac mi, ze go nie wyprzedze. wyskoczyl na srodek jezdni przede mnie.. hamowanie nic by nie dalo.. wiec zepchnal mnie na pobocze polowa auta.. zatrzepalo, juz myslalem, ze postawi mnie w poprzek i wpadne na dupka, przy okazji cala reszta z tylu na mnie... ale wyprowadzilem auto.

Opony..?? <ok> Calkiwem mozliwe :))
Warunki: ok 115kmh, deszcz i miekkie podocze, tym bardziej twerdze, ze te opony sa OK <piwo>

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 23 lip 2010, 22:23

94 - 670 kg / na oponę

670 x 4 wychodzi 2680kg a c6 dopuszczalną masę ładowności ma około 2300kg (chyba)
Tak że wystarczy ;-)

A tak z ciekawości.. ile moje autko waży :-P ? zz 1800kg?
pama pisze:a na zewnatrz bylo.. hmm.. tyle co wszedzie w te upaly...32-35st, samo poludnie, trasa >400km, pelne auto
hehe to nie ma co się dziwić że opony gorące, asfalt pewnie wtedy miał około 50/60 stopni.
Jest - Volvo C70 II 2.5T

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 24 lip 2010, 08:18

Masta pisze:94 - 670 kg / na oponę

670 x 4 wychodzi 2680kg a c6 dopuszczalną masę ładowności ma około 2300kg (chyba)
Tak że wystarczy ;-)

A tak z ciekawości.. ile moje autko waży :-P ? zz 1800kg?
drogi kolego: Ty i inni forumowicze
nigdy, ale to nigdy tak nie dobieraj indesku!!! :evil:
na opone dzialaja nie tylko sily statyczne (chyba tylko na parkingu).. ale przede wszystkim dynamiczne :!: :!:
wraz ze wzrostem predkosci,spadaja mozliwosci nosne opony
zagrazasz innym i przede wszystkim sobie :cry: :cry:


sposob jaki przeliczyles, jest bledny. nie znam prawdlowego sposobu czy doboru opon, dlatego, zdajemy sie na zalecenia producenta samochodu, ktory obliczyl, sprawdzil dynamiczne oddzialywanie sil, momentow na opone w relacji z podlozem

popatrz: Twoje 4x670kg, vs Zalecane :4x750, co daje 4x 80kg roznicy.. 320kg roznicy...

PS. Indeksy predkosci prze oponach zimowych, moga byc nizsze niz te zalecane przez producenta (tylko zimowe)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga