Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.4 Quattro] Problem z quattro?? Proszę o opinie.

Układ napędowy i skrzynie biegów
Fontesen

[A6 C5 2.4 Quattro] Problem z quattro?? Proszę o opinie.

Post autor: Fontesen » 21 lip 2010, 14:09

Witam serdecznie.
O opinie prosiłbym kolegów właśnie z napędem quattro. Otóż chodzi mi o to, że podczas ruszania na skręconych kołach, koła tylnej osi jakby trą o asfalt czy inne podłoże. Wydaje mi sięże quattro wogóle nie powinno byćsłychać, ze względu na mechanizmy różnicowe. Na prostych drogach i zakrętach tego efektu nie ma, ale jak mam gdzieś skręcić np w uliczkę 90 stopni, to szlag mnie trafia, bo koła chroboczą (albo takie mam wrażenie) Poprostu wydaje mi się że mam zblokowany układ, albo coś się posypało. Dodam, że ciągnie na wszystkie cztery buty. Mozecie coś mi podpowiedzieć? bo przewaliłem całe forum i użytkownicy tylko zachwalają ten napęd, a ja poprostu mam znim problem. Pozdrawiam

fabiano82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 702
Rejestracja: 30 lip 2009, 01:30
Imię: Paweł
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: fabiano82 » 21 lip 2010, 17:23

Hmmm moze czas sprawdzic przeguby :?:
Wykonane mody Audi A6
-MMI high
-grill s line
-tylne lampy led
-navi
-ami
-zderzak 2009
-lampy LED 2010
-lusterka mat chrom
-zegary kolor FIS
-DAB
Plany
-tv

Fontesen

Post autor: Fontesen » 21 lip 2010, 20:52

fabiano82 pisze:Hmmm moze czas sprawdzic przeguby :?:
ale przeguby to by chyba tyrkotały? hmm, w sumie to tył więc nie mają możliwości skrętu.
panowie, może jeszce jakieś sugestie??

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 21 lip 2010, 23:08

takie coś to ja słyszę jak ruszam na skręconych kołach na max ale to w przednich jakby tył pchał i opony przednie się uślizgiwały ale to przez niedługi moment

Fontesen

Post autor: Fontesen » 21 lip 2010, 23:10

syper pisze:takie coś to ja słyszę jak ruszam na skręconych kołach na max ale to w przednich jakby tył pchał i opony przednie się uślizgiwały ale to przez niedługi moment
a u mnie mogę jeżdzić w kółko i cały czas szoruje. strasznie to denerwujące. Jak zdejmę nogę z gazu jest lepiej.

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 21 lip 2010, 23:20

ale u mnie to jest w przednich a nie tylnych
jeśli na maxa i ja mam skręcone to też jakby szorowało ale to jest uślizgiwanie się przednich opon
a ty jesteś ze szczytna koło olsztyna?
jak tak to zaglądnij do tematu regionalnego o spotach o przyleć to zobaczymy :mrgreen:

Fontesen

Post autor: Fontesen » 22 lip 2010, 22:47

syper pisze:ale u mnie to jest w przednich a nie tylnych
jeśli na maxa i ja mam skręcone to też jakby szorowało ale to jest uślizgiwanie się przednich opon
a ty jesteś ze szczytna koło olsztyna?
jak tak to zaglądnij do tematu regionalnego o spotach o przyleć to zobaczymy :mrgreen:
diokłądnie z tyego szczytna:) wpadnę na pewno, tylko jeszcze nie wiem kiedy. W rtą niedziele dni szczytna więc odpada;P

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 22 lip 2010, 23:23

piatek i sobotka zostaje :-P

Fontesen

Post autor: Fontesen » 23 lip 2010, 09:03

syper pisze:piatek i sobotka zostaje :-P
no tak. ale są jeszcze inne zajęcia... zobaczymy;) ale wpadnę którejś niedzieli na pewno. pozdrawiam.

Awatar użytkownika
mastacrx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 498
Rejestracja: 30 cze 2009, 18:03
Imię: Maciek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Worthing/ okolice Wrocławia

Post autor: mastacrx » 23 lip 2010, 09:43

syper pisze:ale u mnie to jest w przednich a nie tylnych
jeśli na maxa i ja mam skręcone to też jakby szorowało ale to jest uślizgiwanie się przednich opon
a ty jesteś ze szczytna koło olsztyna?
jak tak to zaglądnij do tematu regionalnego o spotach o przyleć to zobaczymy :mrgreen:
też tak mam i myślę, że to normalne
Moja była: Audi 100 C4 Avant 2.8 AAH Quattro.
Zapraszam na forum Audi A7 .

Awatar użytkownika
vipkwiecien
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
Lokalizacja: radom

Post autor: vipkwiecien » 24 sie 2010, 12:34

radek i doszłes do tego co tak ci sie dzieje w samochodzie? ja chyba mam podobny objaw - przy skrecie czuje jak bym miał z tyłu zaspawany most:(
lekkie tarcie i stukanie połaczone z szarpnieciem. czy to mozliwe ze dyfer sie kończy i samoczynnie sie szperuje?
Podobny efekt miałem w bmw:(
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny

Fontesen

Post autor: Fontesen » 24 sie 2010, 17:57

vipkwiecien pisze:radek i doszłes do tego co tak ci sie dzieje w samochodzie? ja chyba mam podobny objaw - przy skrecie czuje jak bym miał z tyłu zaspawany most:(
lekkie tarcie i stukanie połaczone z szarpnieciem. czy to mozliwe ze dyfer sie kończy i samoczynnie sie szperuje?
Podobny efekt miałem w bmw:(
siemano. Nic z tym nie robiłem. Z tym ze ja nie mam zadnego stukania zy coś w tym stylu. Tylko tarcie przy skręcie tak jakbym ciągnąl na blokadzie.

Awatar użytkownika
s6+
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 213
Rejestracja: 04 sty 2010, 22:57
Lokalizacja: KRAKÓW/WIEN

Post autor: s6+ » 24 sie 2010, 23:18

wiesz bez rozebrania dyfra to mozna gdybac i gdybac......skoro mowisz przy skrecie tak sie dzieje to calkiem mozliwe ze cos z mechanizmem roznicowym ktory szczegulnie pracuje wlasnie w czasie pokonywania zakretu gdzie wystepuje roznica predkosci kol w osi...wiec wiesz warto zobaczyc co sie dzieje ...bo w najgorszym wypadku ci sie zblokuje i rozerwie kosz mechanizmu roznicowego-satelity kornki itd i zostana tylko z niego opilki.......ale warto sie tym zajac bo szkoda sobie narobic niepotrzebnie klopotu...ew wiesz mozna polski sprawdzic lozyska...wszytko to wiesz zalezy od tego w jakim stopniu jest dyfer technicznie sprawny
AHK 4,2 V8.....next rs6 plus...dream car Audi Sport Quattro

Awatar użytkownika
vipkwiecien
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
Lokalizacja: radom

Post autor: vipkwiecien » 25 sie 2010, 07:27

tylko ze ewentualne czesci do dyfra sa raczej ciezko dostepne w razie czego. Półośki sprawedzic pod katem luzów poprzecznych na przegubach???
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny

Awatar użytkownika
s6+
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 213
Rejestracja: 04 sty 2010, 22:57
Lokalizacja: KRAKÓW/WIEN

Post autor: s6+ » 25 sie 2010, 09:45

tak.....a co do dyfra to wiesz zawsze mozna w uzywki sie pobawic jest tego troche na rynku...od czegos trzeba zaczac
AHK 4,2 V8.....next rs6 plus...dream car Audi Sport Quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja