
[Audi a6 c4 2.5 tdi ael] Czarny dym pomocy !!
[Audi a6 c4 2.5 tdi ael] Czarny dym pomocy !!
Mam dosc duzy problem mianowicie po wcisniesciu pedalu gazu powyzej 2,5-3 tys obrotow zaczyna sie pojawiac za mna chmura czarnego dymu
W aucie zrobilem nastepujace rzeczy : silnik kompletny remont (obecnie cisnienie idealne, pali w -25) , ustawilem kat wtrysku, dawke paliwa, sprawdzilem wtryskiwacze czy nie leja, turbina nowa na gwarancji, gumowe rury tez wydaja sie ze zadnej dziury nie ma. Nie wiem za bardzo co moge zrobic jeszcze, samochod dymi jak przed remontem, praktycznie nic sie nie zmienilo. Sam juz nie wiem co robic. Jedyne czego nie sprawdzalem to intercooler, czy to moze byc przyczyna ? I czy latwo znalezc dziure w gumowych przewodach ? Ja po zdemontowoaniu przewodow nic nie znalazlem. Sprawdzalem dwa grube gumowe przewody od intercollera i turbiny. CZy nalezy jeszcze cos sprawdzic ? Z gory dziekuje za pomoc.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 286
- Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Oświęcim
witaj przyjacielu, dymienie na czarno nie jest złym objawem, w porównaniu do niebieskiego dymku. Tak wypisujesz ile to w niej powymieniałeś i nic, może trochę za dużo kombinujesz. Mam też AEL i chociaż mam na budziku 400tyś. oraz małe problemy z odpalaniem poniżej -5, to tak mi nie dymi jak tobie, a pomogło mi tylko czyszczenie i regulacja wtrysków, dodam że są jeszcze fabryczne(wysypałem sporo nagaru po rozkręceniu). Co do intercoolera to osadza się w nim woda przy dłuższej eksploatacji, więc przydało by się go wymontować wylać wodę i tyle, przy zimie jest to problem bo może zamarzać, ale objaw powinien być raczej spowodowany spadkiem mocy nie dymieniem. Diesel musi po-dymić, ale wszystko w swoich granicach.Pozdrawiam
- Dawidows89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 146
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:26
- Lokalizacja: Białystok
a jak z przyśpieszeniem tak po 120km/h ? Jesli nie bardzo to może być przyczyną dziurawy wąż który idzie to turbiny, tak jak piszesz około 3tys i za mną czarno
c4-25-tdi-ael-dymi-na-czarno-vt2786.htm ... o&start=15
tu masz opisane co i jak, mam nadzieje ze to pomoże
c4-25-tdi-ael-dymi-na-czarno-vt2786.htm ... o&start=15
tu masz opisane co i jak, mam nadzieje ze to pomoże
Przyspieszenie jest wporzadku czym wyzsze obroty tym idzie lepiej. Zapomnialem dodac takze ze egr oczywiscie zostal zaslepiony. A wiec - silnik zrobiony - turbo wymienione - egr zaslepiony - dawka paliwa, kat wtrysku ustawione -wtryskiwacze sprawdzone (zaden nie przelewa) a dymi jak kamaz hehe, Przy obrotach 3800 nie da rady za mna jechac. Jak troche sie ociepli to sprawdze gumy jeszcze raz, ale jak juz pisalem wygladaly na cale. Ta od dolotu i od intercoolera. CZytalem jeszcze w innych tematach cos o katalizatorze ? Katalizatora nie ruszalem, czy moze on miec cos wspolnego z dymieniem ? Samochod probowalem juz przegonic kilka razy ale nic nie pomaga dym jak byl tak jest. A jak dobrze przycisne to na asfalcie czarny pas zostaje pod dymieniu. Wiem ze kazde nawet nowe tdi puszcza dymka ale u mnie to jest makabra. Nawet przy powolnym i lekkim przyciskaniu gazu jak sie wkreci powyzej 2500 - 3000 to daje na czarno. Do 4000 obrotow nawet nie dojde bo bylbym chyba widzialny z kosmosu
Ciekawi mnie ten katalizator....

- Dodek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
- Imię: Damian
- Rocznik: 1992
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielec
- Kontakt:
w sumie z tymi gumami to najlepiej je wykrecić i dobrze oblukać . / można też z jednej strony tą rure zaślepić np jakaś reklamowką + gumka reparaturka i zacząć np. dmuchać ustami
jeśli rury z dolotu wyeliminujesz to sprawdz jeszcze raz kąt wtrysku (może sie przestawił ) oraz dawke paliwa
pozatym twoje autko ma powera zawsze , czy tylko jak jedziesz do 100 ?
sprawdziłeś v max ile kopcąć wyciąga ?
jeśli rury z dolotu wyeliminujesz to sprawdz jeszcze raz kąt wtrysku (może sie przestawił ) oraz dawke paliwa
pozatym twoje autko ma powera zawsze , czy tylko jak jedziesz do 100 ?
sprawdziłeś v max ile kopcąć wyciąga ?
Łan tu sri TDI :mrgreen:
- Dawidows89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 146
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:26
- Lokalizacja: Białystok
- bartek915
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 210
- Rejestracja: 04 sty 2009, 20:14
- Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Kolego miałem to samo u siebie, sadza na asfalcie po mocnym butowaniu. Przez jakiś tyg dzień w dzień goniłem niunie do 4 tyś obrotów (oczywiście pamiętaj o temp 90stopni). Teraz 0 sadzy z wydechu, egr zaślepiłem i dymienie z tyłu rzeczywiście się zmniejszyło.maat pisze:A jak dobrze przycisne to na asfalcie czarny pas zostaje pod dymieniu. Wiem ze kazde nawet nowe tdi puszcza dymka ale u mnie to jest makabra.